Siitä ei noin vain toivuttaisi...."copy that, James"
vs
"what you want me to do??? tell me!"
Sebin kohellus pelasti kisan ja voi sitä itkun/naurun määrää jos Kimi olisi tehnyt saman johtoasemasta... :doubtful:
Tuo saattoi hyvinkin viedä jopa suomalaisten kaksoisvoiton, sillä Hamilton ilmeisesti olisi seurannut Kimiä varikolle.Kaksi huomiota kisasta.
1. Räikkösen mahdollinen voitto suli strategiavirheeseen turva-auton takana. Käsittämätöntä ettei Ferrari/Kimi tajunnut reagoida heti, vaan Kimi otettiin sisään vasta kierrosta myöhemmin. Tässä kohtaahan Valtteri oli Kimin edellä ja meni heti varikolle, mutta hänen stoppinsa aikana säädettiin oikein kunnolla ja sen johdosta Kimi olisi varmaan päässyt ohi. Hamilton oli Kimin takana ja olisi ilmeisesti seurannut Kimiä varikolle, joten Kimi olisi noussut tässä kohtaa todennäköisesti johtoon.
2. Vettel ajoi todella kevyestä seinään, joten autosta ei varmaan vaurioitunut kuin etusiipi. Moottori jäi mielestäni käyntiin TV-kuvien perusteella, mutta jostain syystä Vettel ei edes yrittänyt peruuttaa pois, vaan alkoi välittömästi hakkaamaan rattia autossa.
Olen tyytyväinen sekä lottonumeroihin että tulokseen. :thumbup:Jotkut täällä forumilla toivoi sadelottoa! Tässä tulos :thumbdown
Tärkein huomio kisasta ja kaudesta:Kaksi huomiota kisasta.
1. Räikkösen mahdollinen voitto suli strategiavirheeseen turva-auton takana. Käsittämätöntä ettei Ferrari/Kimi tajunnut reagoida heti, vaan Kimi otettiin sisään vasta kierrosta myöhemmin. Tässä kohtaahan Valtteri oli Kimin edellä ja meni heti varikolle, mutta hänen stoppinsa aikana säädettiin oikein kunnolla ja sen johdosta Kimi olisi varmaan päässyt ohi. Hamilton oli Kimin takana ja olisi ilmeisesti seurannut Kimiä varikolle, joten Kimi olisi noussut tässä kohtaa todennäköisesti johtoon.
2. Vettel ajoi todella kevyestä seinään, joten autosta ei varmaan vaurioitunut kuin etusiipi. Moottori jäi mielestäni käyntiin TV-kuvien perusteella, mutta jostain syystä Vettel ei edes yrittänyt peruuttaa pois, vaan alkoi välittömästi hakkaamaan rattia autossa.
Siis nämähän oli aivan erilaisia tilanteita, eikä näitä voi noin rinnastaa. Kimi johti kisaa, ja häntä käskettiin päästämään Vettel ohi. Sitten taas Bottas suotta alkoi todella vaarallisesti ja uhmakkaasti märällä radalla haastamaan tallikaveria - jossa olisi voinut kumpikin kärsiä! Tämän jälkeen sitten kehotettiin - ehkä kyllä aivan suotta, koska Hamilton oli nopeampi - jäädyttämään samat sijat."copy that, James"
vs
"what you want me to do??? tell me!"
![]()
Ei se minusta suotta haastamista ole jos haluaa kisan voittaa. Eikä tuossa myöskään mitään vaarallista ollut, kun sitä autoa ajoi Bottas eikä Nico Rosberg. Vettelillä oli myös tuoreemmat renkaat kuin Kimillä ja roikkui aivan perässä, paikat kun vaihtui niin ei Kimin tarvinnut kauaa Vettelin takasiipeä katsella.Siis nämähän oli aivan erilaisia tilanteita, eikä näitä voi noin rinnastaa. Kimi johti kisaa, ja häntä käskettiin päästämään Vettel ohi. Sitten taas Bottas suotta alkoi todella vaarallisesti ja uhmakkaasti märällä radalla haastamaan tallikaveria - jossa olisi voinut kumpikin kärsiä! Tämän jälkeen sitten kehotettiin - ehkä kyllä aivan suotta, koska Hamilton oli nopeampi - jäädyttämään samat sijat.
Minä haluaisin selvityksen nimenomaan siitä, miten tämä eroaa Kimin tilanteesta Bakussa 2016, josta aikarangaistuksen sai.Ferrari tehnyt protestin Hamiltonin varikkosähläyksestä, mutta Mika Salo todennut ettei siinä rikottu sääntöjä.
Liveketjusta:Minä haluaisin selvityksen nimenomaan siitä, miten tämä eroaa Kimin tilanteesta Bakussa 2016, josta aikarangaistuksen sai.
Jos näin on, niin sääntöjä ei ole rikottu.Niin yllä viitataan ratakohtaiseen Event Notes -kohtaan, missä tuo asia oli Bakussa erikseen määritetty. Ymmärtääkseni vastaavaa ei ollut Hockenheimin Event Noteseissa.
Ainakin siten että nyt kuljettaja oli Hamilton, ja Hamiltonia ei yleensä koske ihan samat säännöt kuin muita tai ainakin niitä tulkitaan hyvin eri tavalla.Minä haluaisin selvityksen nimenomaan siitä, miten tämä eroaa Kimin tilanteesta Bakussa 2016, josta aikarangaistuksen sai.
Noissa tapauksissa on varmaan jotain ratakohtaisia eroja, joista kuljettajakokouksisssa on sovittu. Mutta kyllähän tuo rikkeena pitäisi olla täysin vastaava. Toivottavasti Ferrari on protestissaan muistuttanut tuosta Bakun tilanteesta.Minä haluaisin selvityksen nimenomaan siitä, miten tämä eroaa Kimin tilanteesta Bakussa 2016, josta aikarangaistuksen sai.
Tossahan olis hyvä kikka jatkossa juksata vastustajaa jos ollaan menossa peräkkäin varikolle; nurtsin yli takas radalle vaan kaverin edestä..Ferrari tehnyt protestin Hamiltonin varikkosähläyksestä, mutta Mika Salo todennut ettei siinä rikottu sääntöjä.
Toisin sanoen tilanteet eivät ole suoraan verrannollisia.FIA race director Charlie Whiting points out that Hamilton didn't break the regulation regarding the pit entry bollard in the event notes. Confirms Raikkonen's penalty in Baku was a different incident based on event notes, not International Sporting Code
https://mobile.twitter.com/ChrisMedlandF1/status/1021071879493349377