AnttiL
Reittinörtti
Onko joka pätkällä aina vain yksi paikka? Itse taas harmittelen kun pätkältä voi nähdä aina vain yhden paikan kerrallaan, ja hyviä on monta...Taitaa mennä katselupaikkojen valinnatkin viimevuoden pohjalta aika pitkälti.
Onko joka pätkällä aina vain yksi paikka? Itse taas harmittelen kun pätkältä voi nähdä aina vain yhden paikan kerrallaan, ja hyviä on monta...Taitaa mennä katselupaikkojen valinnatkin viimevuoden pohjalta aika pitkälti.
Tämä on kyllä totta.Onko joka pätkällä aina vain yksi paikka? Itse taas harmittelen kun pätkältä voi nähdä aina vain yhden paikan kerrallaan, ja hyviä on monta...
Muuallakin törmännyt tähän argumenttiin, jossa rallipassin hinnannousua verrataan siihen, että reitti ei uudistunut. Ei kai noita pätkiä millään paljousalennuksella tehdä?E: Rallipassin hinta noussut taas 5 eurolla. En nyt tiedä, itsehän mukisematta maksan sen 80e passista koska hieno viikko taas tulee olemaan rallien merkeissä, mutta silti... nyt alkaa olla hinta ehkä vähän kipurajalla kun ottaa huomioon miten vähän reitti uudistui. (okei, jonnekkin ruissaloonkin tai provinssiin maksaa 3pv liput n. 150e).
En minäkään näe yhteyttä passin hinnan ja reitin uudistuksen välillä, ts. oma rallikokemus (se mistä passilla maksaa) ei ole ensisijaisesti kiinni reitistä.Muuallakin törmännyt tähän argumenttiin, jossa rallipassin hinnannousua verrataan siihen, että reitti ei uudistunut. Ei kai noita pätkiä millään paljousalennuksella tehdä?
Virallisellakin sivulla on näemmä vähän painetta nostaa reittiennakoidensa tasoa. Ja mitä enemmän yrittää mennä yksityiskohtiin, sitä helpompi on tietämättömyyttään tehdä Laukaan kaltaisia lapsuksia.https://www.wrc.com/en/wrc/news/february-2019/finland-route-/page/6141--12-12-.html
Onkohan Rapsulantie ensimmäinen tiennimi, joka on päässyt WRC:n uutisiin mukaan? Hauskasti myös tuossa sanotaan Laukaan olevan viime vuoden uutuuspätkä. Toki se käännettiin ympäri viime vuodelle suuntaan, johon sitä ajettiin viimeksi 1990, mutta aika peruskamaahan tuo nyt on, reittiäkään ei ole muutettu vuosien varrella suunnankäännön lisäksi juuri laisinkaan.
95% varmuudella ei ainakaan 15 vuoteen, eli siltä ajalta kun incareja saattaisi löytyä helpohkosti. Sitä aiemmista kyläkisoista saa konkarit muistella.Onko muuten tietoa, että tuota Pihlajakosken uutta alkuosaa olisi ajettu jossain paikalliskisassa?
Olisko tuo Ruotsin Historic episodi tehnyt sen että ei ajeta enää tuplana mitään pätkää, kuten viime vuonna Päijälä ja Pihlajakoski. Tuntuu vaan tuo setti perus äffän kisalta, ei niinkää Vetomies tittelin arvoiselta...http://www.nesterallyfinland.fi/reitti/vetomiehet/
Vetomiehet ajaa perjantaina Harjun ja lauantaina kaikki pätkät kertaalleen.
Vetomiesten aikataulu 2019
Perjantai 2.8.
18:00 - EK 11 Harju / 2,31 km
Lauantai 3.8.
09:53 - EK 12 Pihlajakoski / 14,42 km
11.00 - EK 13 Päijälä / 22,87 km
12.18 - EK 14 Kakaristo / 18,70 km
13.49 - EK 15 Leustu / 10,50 km
15:30 - Podium Paviljonki
Eiköhän siinä ole lähtökohtana koko lauantain reitin uudistus. Kaksi viime vuottahan on ajettu siten, että Pihlajakoski ja Päijälä on sekä aamun ekat että illan vikat pätkät, joten niiden välissä ehtii vetomiehet ajaa ne kahteen kertaan. Nuutinen sanoi podcastissa, että tämä on aiheuttanut kohtuuttoman pitkiä päiviä järkkäreille yms. pätkän tekijöille, joten nyt palattiin vanhaan suoraviivaiseen malliin. Ja on helppo itse päätellä, ettei siihen sovi että Vetomiehet ajavat pätkät kahteen kertaan. En ole kuullut, että pätkien keston kanssa olisi ollut ongelmia.Olisko tuo Ruotsin Historic episodi tehnyt sen että ei ajeta enää tuplana mitään pätkää, kuten viime vuonna Päijälä ja Pihlajakoski. Tuntuu vaan tuo setti perus äffän kisalta, ei niinkää Vetomies tittelin arvoiselta...
Tässä vielä tuosta episodista: https://www.autosport.com/wrc/news/141775/historic-rally-row-threatens-sweden-wrc-future
Nythän Pihlajakoskessa on melkein 10km valtion tietä vaihtunut mustaksi karvaksi, eikä Leustukaan mikään erityisen kovapintainen ek ole. Tänä vuonna siitä tien kestostakin saattaisi tulla ongelma.Eiköhän siinä ole lähtökohtana koko lauantain reitin uudistus. Kaksi viime vuottahan on ajettu siten, että Pihlajakoski ja Päijälä on sekä aamun ekat että illan vikat pätkät, joten niiden välissä ehtii vetomiehet ajaa ne kahteen kertaan. Nuutinen sanoi podcastissa, että tämä on aiheuttanut kohtuuttoman pitkiä päiviä järkkäreille yms. pätkän tekijöille, joten nyt palattiin vanhaan suoraviivaiseen malliin. Ja on helppo itse päätellä, ettei siihen sovi että Vetomiehet ajavat pätkät kahteen kertaan. En ole kuullut, että pätkien keston kanssa olisi ollut ongelmia.
Vähän mutuilen, että Vetomiehet tekevät saman kuin 2017. Eli ajavat sen Päijälän "hidastelenkin" sijaan suoraan isoa tietä. Tai ainakin toivon niin.Ja toisaalta Päijälässä monta kilsaa pientä korvattu isolla. Pihlajakosken toinen ja kolmas uusi tieosuus on myös isompaa.
https://twitter.com/RallyFinland/status/1118087530933571585KYSY! Neste Rallin podcast-vieraana ja @JoniPakarinen grillissä on huomenna kilpailunjohtaja @KaiTarkiainen. Heitä meitä kysymyksillä ja me selvitämme niitä Kaitsun kanssa!
Podcast julkaistaan myöhemmin tällä viikolla. Sitten vaan grillaamaan! #rallyfinland #podcast