AnttiL
Reittinörtti
Vielä tässä kohtaa reitinjulkaisujännityksen käydessä sietämättömäksi spekulointihorinoita sillä näkökulmalla, että jos reitti pysyy rungoltaan samana, mitä pätkiä voi varioida reitin varrelta?
Moksi - vaihtoehtoja toki on. Esitin blogissa että lähtön voisi siirtää Pöykyntielle, mutta jos Oittila on mukana iltapäivän avauksena, niin se ei onnistuisi. Toki lähtö voisi olla vaikka Vellipohjasta, mutta silloin yleisön olisi vaikeampi päästä Parkkolan risteyksen karsinaan. Eli ehkä ei kuitenkaan muutoksia tälle pätkälle? Saako Petäjävedentien vauhtiosuus kuitenkin pysyä reitillä?
Urria - laskelmieni mukaan pätkän keskinopeudet pysyisivät kurissa vaikka alkua tai loppua muuttaisi vuoden 2017 muotoon, kunhan ei molempia. Reitin suunta kohti pohjoista puhuu Lempaatmäentien maalin puolesta, joten ehkä vuoden 2017 alku voitaisiin ottaa takaisin? Toisaalta se on kyllä melko kovavauhtista noin kapeaksi metsätieksi, niiden vaarallisuuttahan kuskit moittivat enemmän kuin isojen teiden nopeutta. Yksi hauska reitti voisi olla myös 2017 startista Tampinpolun ja Teerijärventien kautta Urrian isolle tielle, jota väärään suuntaan ja lopuksi Tervatehtaanpolulle.
Ässämäki - alussa voisi olla vaihtoehto ajaa Ritoniementietä. Pätkän voisi myös vaihtaa helposti Mökkiperään tai Palsankylään sijainnin puolesta.
Äänekoski - ei juurikaan mahdollisuuksia muutoksille. Jos alusta otetaan vauhtisuorat pois, keskinopeus näyttää tilastoissa paljon kivemmalta, tuskin menisi yli 130:n. Lopussa voi kääntyä lännen sijasta itään, mutten usko siihen.
Oittila - Ei juurikaan mahdollisuuksia muutokselle kuin suunnankäännöllä, jolloin pätkästä olisi kuskeille tuttua vain alkulenkki.
Päijälä - Tässäkin ketjussa puituja mahdollisuuksia on, mutta onko lopulta käytännön rajoitteiden puitteissa mahdollista tehdä muuta kuin korkeintaan suunnankääntö?
Kakaristo - En usko että viime vuonna hyväksi havaitulta reitiltä poiketaan, tuskin edes eri suuntaan, koska Hassintie näyttää telkkarissa varmaan paremmalta kuin Vuorisjärventie. Ehkä jos pätkää venyttäisi vielä Arvajan suuntaan vähän matkaa?
Pihlajakoski - Mahdollisuuksia on etelän ja pohjoisen puolella uusille reiteille, jos vaan luvat onnistuu
Tuohikotanen - Mieluusti kääntäisin vaikka koko pätkän toiseen suuntaan, jolloin melkein kaikki risteykset olisi alamäkeen. Pätkä olisi myös helppo korvata sellaisenaan vaikka Saalahdella tai Himoksella.
Laukaa - Epäistenvuorentie käyttöön huippunopean Lehesvuorentien sijasta.
Ruuhimäki - Alku voisi olla Kivinavetantien sijasta Ruuhijärventiellä, mutta varmaan se kasvattaisi siirtymiä.
PS. Tulispa se reitti jo pian niin sais lopettaa taas hetkeksi nämä horinat Ainakin jotain haastattelua aiheesta on tänään jo tehty https://twitter.com/SamiKolsi/status/1093426897541910529
Moksi - vaihtoehtoja toki on. Esitin blogissa että lähtön voisi siirtää Pöykyntielle, mutta jos Oittila on mukana iltapäivän avauksena, niin se ei onnistuisi. Toki lähtö voisi olla vaikka Vellipohjasta, mutta silloin yleisön olisi vaikeampi päästä Parkkolan risteyksen karsinaan. Eli ehkä ei kuitenkaan muutoksia tälle pätkälle? Saako Petäjävedentien vauhtiosuus kuitenkin pysyä reitillä?
Urria - laskelmieni mukaan pätkän keskinopeudet pysyisivät kurissa vaikka alkua tai loppua muuttaisi vuoden 2017 muotoon, kunhan ei molempia. Reitin suunta kohti pohjoista puhuu Lempaatmäentien maalin puolesta, joten ehkä vuoden 2017 alku voitaisiin ottaa takaisin? Toisaalta se on kyllä melko kovavauhtista noin kapeaksi metsätieksi, niiden vaarallisuuttahan kuskit moittivat enemmän kuin isojen teiden nopeutta. Yksi hauska reitti voisi olla myös 2017 startista Tampinpolun ja Teerijärventien kautta Urrian isolle tielle, jota väärään suuntaan ja lopuksi Tervatehtaanpolulle.
Ässämäki - alussa voisi olla vaihtoehto ajaa Ritoniementietä. Pätkän voisi myös vaihtaa helposti Mökkiperään tai Palsankylään sijainnin puolesta.
Äänekoski - ei juurikaan mahdollisuuksia muutoksille. Jos alusta otetaan vauhtisuorat pois, keskinopeus näyttää tilastoissa paljon kivemmalta, tuskin menisi yli 130:n. Lopussa voi kääntyä lännen sijasta itään, mutten usko siihen.
Oittila - Ei juurikaan mahdollisuuksia muutokselle kuin suunnankäännöllä, jolloin pätkästä olisi kuskeille tuttua vain alkulenkki.
Päijälä - Tässäkin ketjussa puituja mahdollisuuksia on, mutta onko lopulta käytännön rajoitteiden puitteissa mahdollista tehdä muuta kuin korkeintaan suunnankääntö?
Kakaristo - En usko että viime vuonna hyväksi havaitulta reitiltä poiketaan, tuskin edes eri suuntaan, koska Hassintie näyttää telkkarissa varmaan paremmalta kuin Vuorisjärventie. Ehkä jos pätkää venyttäisi vielä Arvajan suuntaan vähän matkaa?
Pihlajakoski - Mahdollisuuksia on etelän ja pohjoisen puolella uusille reiteille, jos vaan luvat onnistuu
Tuohikotanen - Mieluusti kääntäisin vaikka koko pätkän toiseen suuntaan, jolloin melkein kaikki risteykset olisi alamäkeen. Pätkä olisi myös helppo korvata sellaisenaan vaikka Saalahdella tai Himoksella.
Laukaa - Epäistenvuorentie käyttöön huippunopean Lehesvuorentien sijasta.
Ruuhimäki - Alku voisi olla Kivinavetantien sijasta Ruuhijärventiellä, mutta varmaan se kasvattaisi siirtymiä.
PS. Tulispa se reitti jo pian niin sais lopettaa taas hetkeksi nämä horinat Ainakin jotain haastattelua aiheesta on tänään jo tehty https://twitter.com/SamiKolsi/status/1093426897541910529
Viimeksi muokattu: