AnttiL
Reittinörtti
Vaikka Tänak menikin miljoonaa Virossa ekana tiellä, niin uskoisin Jyskälässä perjantain aamulenkillä olevan vaikeampaa. Joku Urrian alku tai Ässämäen loppu tulee olemaan tosi liukasta.
Toisaalta Tänakin suoritus viime vuonna Oittilassa oli suorastaan mykistävä siltä lähtöpaikalta. Pienellä tiellä oli niin paljon irtosoraa ja pölyä, että kaiken järjen mukaan olisi pitänyt hävitä ja paljon. Nyt tosin auraa ja takaa paremmalta lähtöpaikalta tulee todennäköisesti kovempaa haastetta. En silti usko, että häviää kovin paljon aamulenkillä.Vaikka Tänak menikin miljoonaa Virossa ekana tiellä, niin uskoisin Jyskälässä perjantain aamulenkillä olevan vaikeampaa. Joku Urrian alku tai Ässämäen loppu tulee olemaan tosi liukasta.
Kyllä ne kaksi autoa edessä auttoi. Tänakin takaa lähti viime vuonna Lappi, Mikkelsen ja Evans, joilla kaikilla oli vauhti hukassa, joten vertailu on hankalaa.Toisaalta Tänakin suoritus viime vuonna Oittilassa oli suorastaan mykistävä siltä lähtöpaikalta. Pienellä tiellä oli niin paljon irtosoraa ja pölyä, että kaiken järjen mukaan olisi pitänyt hävitä ja paljon. Nyt tosin auraa ja takaa paremmalta lähtöpaikalta tulee todennäköisesti kovempaa haastetta. En silti usko, että häviää kovin paljon aamulenkillä.
Jos vähäänkään voi viime vuoteen verrata, niin onnistui ainakin silloin että kierrettiin Kuusaan kautta itäpuolelle Laukaa 2:sen maaliin ja siitä sitten kärjen jälkeen Lievestuoreen kautta ruuhkattomalle puolelle Ruuhimäkeä katsomaan Poweria.Sunnuntain visiona olisi sitten mennä kyttäilemään Laukaan pätkälle Lapin paikkaa, ja yrittää ehtiä sieltä vielä Powerin maaliin/Neuvilleen. Jännä nähdä onnistuuko
Vaikea kuvitella että katsojaoppaan ostaja ostaisi montaa kertaa katsojaopasta, joka ei opasta katsojaa mitenkään. Laukaan alkupäähän oli keksitty tekstiin joku maininnan arvoinen hyppy, mutta empä tuollaista itse sieltä bongannut... Ehkä opuksen tarjoama lisäarvo on sitten näyttää pikkutiet niiden kahvila- ja inva-lätkien takaa :mad_old:Vauhdinmaailman katsojaoppaista oon tykännyt aina vrt. Tuulilasiin yms muihin, koska kartat ja oikeestaan muut pohjatyöt on aina olleet "parasta a-ryhmää" mutta nyt ilmeisesti on hinta korvannut laadun ja maine on muisto vain. Ainakin tuolla rimanalituksella on turha toivoa jatkossakaan olla virallinen katsojaopas...
Viime vuonna reitintekijöillä oli aika iso homma kun koko reitti meni uusiksi. Tänä vuonna ovat sitten ottaneet joitain juttuja helpomman kautta. Kun pätkät, siirtymät ja aikataulut pysyy samoina, ei tarvitse käydä kellottamassa siirtymään tarvittavia aikoja erikseen ja samat tiekirjan sivutkin käy sellaisenaan.Ja itseasiassa, äsken tarkastin rally-mapsista kuinka sunnuntain aikataulu eroaa viimevuotisesta, niin näytti olevan pätkien lähtöajat minuutilleen samat :ahem:
Jep, varsin ymmärrettävä ratkaisu em. syistä. Ja näin jälkiviisaana itselle todeten, jopa ilmiselvä ratkaisuViime vuonna reitintekijöillä oli aika iso homma kun koko reitti meni uusiksi. Tänä vuonna ovat sitten ottaneet joitain juttuja helpomman kautta. Kun pätkät, siirtymät ja aikataulut pysyy samoina, ei tarvitse käydä kellottamassa siirtymään tarvittavia aikoja erikseen ja samat tiekirjan sivutkin käy sellaisenaan.
True rallikatsojahan ostaa tuon oppaan mistä vaan, mutta vähän huvittaa siitä miten muutamassa kirkonkylässä pienempi/muuten vaan hankalemman väylän takana oleva Neste-asema on se, mistä tuon saa.Ainakin Neste Rallin Facebook sivuilla oli lista opasta myyvistä huoltoasemista.
https://www.nesterallyfinland.fi/liput/asemat/
Yksi kätevä ratkaisu voisi olla ottaa screenshotit pelkistä pätkien kartoista jos haluaa pitää parkkipaikat yms. nopeasti saatavilla jos suunnitelmat muuttuu äkkiä.Puhelin-appia ei taida tälle vuodelle olla? Tämä kun oli verrattain kätevä aiempina vuosina, tuntuu että tuo pdfn selailu on pieni askel taaksepäin tässä. Tuota online-versiota kun ei voi kuvitellakaan saavansa toimimaan keskellä metsää, missä verkot ovat yleensä aivan tukossa katsojamääristä johtuen ja pelkän puhelunkin läpipääseminen voi olla kortilla...
Voisihan tännekin laittaa ketjun pystyyn ns. live-ilmoituksille (tyyliin "Siitaman maalipäässä vaihtorahat loppu, nostakaa pikapankista tasaraha peltoparkkiin"), mutta ehkä tämä alusta jättää turhan monta rallikävijää paitsioon. Ehkä kätevintä on vain jakaa tietoa Twitterissä hashtagillä #RallyFinland?Juolahti tässä mieleeni, että viime vuonna täyttyvistä P-alueista sai tietoa ralliradiosta, jos sattui ilmoituksen kuulemaan.
Ideoita kenelle voisi laittaa kehitysehdotuksen palstasta, josta nämä tiedot ja vaikka ruuhkasumput löytyisi kirjallisena? Esim. Twitter voisi olla paikka näille, tai rallin appi?
Ainakin omassa seurueessa tämmöinen tieto olisi tarpeen, vaikka pahimpia sumppuja koitetaankin kiertää. Toisinaan sitä ajautuu näille virallisille parkeille ja jos täyttä niin ei välttämättä aikaa enää reagoida ja siirtyä muualle.
Jep - tallentelin oppaan juurikin noin erillisiksi pdfiksi, mobiiliappin etuna oli tuo suora navigointi esim. P-alueille yms, nyt pdfksi tallentaessa nuo gps-linkit eivät näyttäisi ainakaan iphonella toimivan. Toki pääasiallisena navigointivälineenä toimii myös täällä jaetut google maps -kartat ja muistikuvat vuosien takaa joten tämä alkaa olemaan aika minor ongelmaYksi kätevä ratkaisu voisi olla ottaa screenshotit pelkistä pätkien kartoista jos haluaa pitää parkkipaikat yms. nopeasti saatavilla jos suunnitelmat muuttuu äkkiä.
Muuten hyvä mut ei ainakaan toimi jos verkko tukossa. Verkon tukossa oleminen on yksi syy miksi viimevuonna hommasin Makitan työmaaradion rallimankaksi. Kuuluu erittäin hyvällä ja suhteellisen puhtaalla soundilla, ja jonkun penkallaolijan sanoin "tuolla saa kyllä pari uutta ystävää pätkänvarrella" (kunhan muistaa 1) tarpeeksi vara-akkuja 2) ladata niitä vara-akkuja, onneksi huoltoasemilla tälle toimenpiteelle on lämmetty kun sanottu et kyllä me pullakahveet ainakin juodaan jos saadaan ladata)Voisihan tännekin laittaa ketjun pystyyn ns. live-ilmoituksille (tyyliin "Siitaman maalipäässä vaihtorahat loppu, nostakaa pikapankista tasaraha peltoparkkiin"), mutta ehkä tämä alusta jättää turhan monta rallikävijää paitsioon. Ehkä kätevintä on vain jakaa tietoa Twitterissä hashtagillä #RallyFinland?