DC
Helsingin UA
Kappas, kukas muukaan kuin Thierry Neuville oli äsken Urheiluruudussa itkemässä Toyotan epäreilusta asemasta Suomen MM-ralliin... ja sitten jotkut vielä väittävät, että Ogier mukamas kitisee...
Ranskan lähimaastosta löytyy kyllä kummasti näitä kisakuskeja joilla on ammattiurallaan mennyt tunteisiin kilvanajo. (mm. Delecour, Panizzi, Ogier, Neuville...)Kappas, kukas muukaan kuin Thierry Neuville oli äsken Urheiluruudussa itkemässä Toyotan epäreilusta asemasta Suomen MM-ralliin... ja sitten jotkut vielä väittävät, että Ogier mukamas kitisee...
Niin, eikös Neuvillen kitinä ole sikäli turhaa, että sama sääntö koskee muitakin talleja. Toyotan tavoin Hyundai, Citroen ja M-sport saavat tallin sijaintimaan mukaan piirtää 10km halkaisijan karttaan ja testata siellä rajattomasti. Hyundai voi Saksassa testata rajattomasti ja saa suuren edun Saksan mm-ralliin, kuten muihinkin asvalttiralleihin. M-sport vastaavasti saisi etua Walesin mm-rallia varten. Ainakin periaatteessa, jos valitsevat sopivan alueen. Testialueen sijaintihan ei tarvitse olla edes saman kaupungin alueella, jossa tallin päämajan postiosoite sijaitsee, riittää kun on sama maa.Täyttä tottahan Neuville puhui. Tietysti muillakin talleilla luulisi olevan kotikisassaan sama epäreilu testietu. :alppu:
mulla on pirun vanha Philipsin radio ja kuuluu loistavasti metsässä ja kavereita on, vaikka yhdellä reissulla humalainen rallikatsoja astui antennin poikkiMuuten hyvä mut ei ainakaan toimi jos verkko tukossa. Verkon tukossa oleminen on yksi syy miksi viimevuonna hommasin Makitan työmaaradion rallimankaksi. Kuuluu erittäin hyvällä ja suhteellisen puhtaalla soundilla, ja jonkun penkallaolijan sanoin "tuolla saa kyllä pari uutta ystävää pätkänvarrella" (kunhan muistaa 1) tarpeeksi vara-akkuja 2) ladata niitä vara-akkuja, onneksi huoltoasemilla tälle toimenpiteelle on lämmetty kun sanottu et kyllä me pullakahveet ainakin juodaan jos saadaan ladata)
Ehkä itse heittäisin äänen et informaatiota heittäisi myös Ralliradion watsapin suuntaan. (niiin jos se verkko toimii)
Mulla on myös ollut isä-ukon Philipsin pieni matkaradio mukana. Ikää sillä on ainakin 25 vuotta. Yhdellä patterikerralla pärjää hyvin yhdet rallit. Liekkö moisia ja yhtä toimivia enää tehdään?mulla on pirun vanha Philipsin radio ja kuuluu loistavasti metsässä ja kavereita on, vaikka yhdellä reissulla humalainen rallikatsoja astui antennin poikki
joku "ammattilainen" sanoi, että nuo vanhat Philipsit on kuuluvuudeltaan loistavia, vaikka äänenlaadussa saattaakin olla hiukan sanomista
Jonkun vuoden kolmen markan radioiden kanssa taiteilun (pidä kiinni antennista ja seiso yhdellä jalalla sopivaan suuntaan kuullaksesi Yle Keski-Suomen) pistin opiskelijalle merkittävän summan rahaa kiinni Tivoli Audio PAL matkaradioon. Monoradio suojaavassa kantokassissa, varsin tarkka viritin, akku kestää päivän ja yöksi laturiin. En ole vielä kertaakaan katunut, vaikka hävyttömän kallis on yhdeksi kaiuttimeksi ja virittimeksi.Mulla on myös ollut isä-ukon Philipsin pieni matkaradio mukana. Ikää sillä on ainakin 25 vuotta. Yhdellä patterikerralla pärjää hyvin yhdet rallit. Liekkö moisia ja yhtä toimivia enää tehdään?
Menit eelle hinnassakin. Makitasta pulitin 189e + laturi ja akku. Pari lisäakkuakin tullut hommattua jo kaveriksi.Jonkun vuoden kolmen markan radioiden kanssa taiteilun (pidä kiinni antennista ja seiso yhdellä jalalla sopivaan suuntaan kuullaksesi Yle Keski-Suomen) pistin opiskelijalle merkittävän summan rahaa kiinni Tivoli Audio PAL matkaradioon. Monoradio suojaavassa kantokassissa, varsin tarkka viritin, akku kestää päivän ja yöksi laturiin. En ole vielä kertaakaan katunut, vaikka hävyttömän kallis on yhdeksi kaiuttimeksi ja virittimeksi.
En muuten mennyMenit eelle hinnassakin.
Lapin haastattelusta sai sen kuvan, että tunnelin päässä on jo vähän valoa näkyvissä. Ensi kaudeksi saa lukot kuntoon ja autoon tulee muutenkin päivitystä aeroon ja moottoriin.https://www.soundcloud.com/rally-finland/neste-ralli-2019-esapekka-lappi-jari-matti-latvala-ja-riku-tahko-haastattelussa
Esuppi ja J-M sekä Riku Tahko haastattelussa
Kommentoin samaa twitterissä ja sain vastauksen yksärinä, että lossinmutkaan mennään alamäkeä, vaikka itse mutka onkin ylämäkeen.Toivottavasti Suninen nuotittaa Laukaan oikeinpäin, kun ennakossa teksti menee tähän tapaan:
EK20/22 Laukaa (11,75 km) Tämä on kinkkinen erikoiskoe. Etenkin alamäki lossirantaan vaatii rohkeaa ajattelua. Katsotaan, olemmeko vielä sunnuntaina taisteluasetelmissa, ja voimme kenties ottaa tämän pienellä riskillä. Joka tapauksessa, olisi liian helppoa heittää kaikki menemään, joten tämäkin pätkä vaatii vielä täydellisen keskittymisen.
Juuri näin... Risteyksen ylityksen jälkeen pirun kovavauhtinen alamäki osuus joka päättyy siihen lossinmutkaan. Muistaakseni vielä pusikkoa joten luottoa pitää olla kun ei näe minne tie menee. Liikaa pumppaamalla häviää paljon mutta voi myös kostautua... Ei pitäisi kyllä olla mikään erityisen haastava paikka tuon tason kuskeille...Kommentoin samaa twitterissä ja sain vastauksen yksärinä, että lossinmutkaan mennään alamäkeä, vaikka itse mutka onkin ylämäkeen.
Lapin paikka oli kyllä oma paikka. Ei siinä mitään oo tietääkseni aiemmin ollu. Ei ainakaan Wrc tasolla eikä Peurunka ralleissa. Pelto ässät ovat ihan jees mutta katsealueet musta liian kaukana. Peltomutkien jälkeinen ylämäki vasen oikea on musta parempi. Mut totuuden nimissä ei tuolla loppupäässä ole oikein mitään sykähdyttävää.Mitenkäs lossimutkasta eteenpäin löytyvät peltovinkkelit? Ovatko mistään kotoisin vai täytyisikö sitä käydä katsastamassa Lapin paikka ek:n lopusta?
Koittanu keksiä katselupaikkaa em. pätkälle. Olisko jotain ideaa? Kovasti alussa pusikkoa ja isomman tien osuus näyttää vähän tylsältä incaarista, mää oon huono näissä muutenkin.Pihlajakoski käyty ajamassa tänään läpi ja voipi olla että ihan muutama keskeytys tulee vetomiehissä tolla alun pikkutiellä, tulee menemään aika rajuun kuntoon.