Mahtaa Bottasta harmittaa ennen kesätaukoa tulleet kohellukset. Ilman Saksan kämmiä ja Unkarin epäonnea, tilanne olisi aivan toinennäköinen MM:nkin kannalta. Jokatapauksessa Bottas ajaa selkeästi uran parasta kauttaan.
Kyllä, vauhtia löytyy. Oli hienoa katsottavaa.Mahtaa Bottasta harmittaa ennen kesätaukoa tulleet kohellukset. Ilman Saksan kämmiä ja Unkarin epäonnea, tilanne olisi aivan toinennäköinen MM:nkin kannalta. Jokatapauksessa Bottas ajaa selkeästi uran parasta kauttaan.
Kesätuon jälkeen Bottas ja Hamilton ovat keränneet käytännössä identtiset sijoitukset. Jokaisesta podium-sijoitusta on kummallakin yhtä monta ja kummankin ainoa kauneusvirhe sarjassa on Singaporen GP, missä herrat olivat perättäisillä sijoilla 4–5. Eli vain kesätauon jälkeen kerätyt pisteet huomioiden Bottas olisi kaksi pistettä Hamiltonia perässä. Omasta mielestäni tämä osoittaa jälleen kerran myös sen, että silloin kun Mersut ajavat kahden kärjessä, niin Hamilton on hirveän vaikea lyötävä, mutta kun siihen sekaan yltää muitakin autoja hämmentämään, niin Hamiltonista tulee vain yksi muiden joukossa.Joo, se on Hamiltonin ja Bottaksen isoin ero tällä hetkellä että Lewis vaan pystyy nakuttamaan noita kärkisijoja tasaisen tappavaan tahtiin kisasta toiseen. Vaikka sattuisi huonompaa qualia yms, niin kuitenkin lopulta hilautuu voittotaistoon jollain keinolla. Ei siis ole Bottaksella varaa svantoaiheisiin ja päinvastoin kaikki Lewisin pienimmätkin herpaantumiset pitäisi pystyä käyttämään hyödyksi.
Samoin ohittaminen on muuttunut helpommaksi. Eilisen Leclercin ohittamiseen olisi mennyt ennen pari kierrosta, nyt paineli heti ekan tilaisuuden myötä.Joo, se on Hamiltonin ja Bottaksen isoin ero tällä hetkellä että Lewis vaan pystyy nakuttamaan noita kärkisijoja tasaisen tappavaan tahtiin kisasta toiseen. Vaikka sattuisi huonompaa qualia yms, niin kuitenkin lopulta hilautuu voittotaistoon jollain keinolla. Ei siis ole Bottaksella varaa svantoaiheisiin ja päinvastoin kaikki Lewisin pienimmätkin herpaantumiset pitäisi pystyä käyttämään hyödyksi.
Nyt on kyllä kieltämättä ollut loistavaa ajoa viimeiset kisat ja tämä tahti jos vaan pysyy, niin kaikki on mahdollista. Hieno huomata, että Valtteri pystyy parantamaan menoaan ja korjaamaan niitä juttuja, missä aiemmin on tullut takkiin. Esim renkaiden hallinta on omasta mielestä tällä kaudella ollut ihan eri luokkaa kuin aiemmin.
Jos tämänkaltaiset suoritukset jatkuvat ensi kaudella, väitän Bottaksen saavan seuraavaksi kaudeksi jostain huipputallista monivuotisen pahvin enkä näe Russeliakaan edes järkevänä korvaajana. Loppukauden ajan Bottas on ollut aivan heittämättä Lewiksen kanssa kaksi sarjan parasta kuskia.Ehkä myös ne toistuvat yhden vuoden sopimukset vaikuttavat paineensietokykyyn.
En oikein ymmärrä sitäkään, mistä tämä Japanin GP:n uusi runko on vedetty mukaan Bottaksen suorituskyvyn nousuun. Sehän alkoi jo huomattavasti aiemin.Hamiltonille on muutaman kauden osalta jokseenkin tyypillistä, että paras lataus laskee loppukaudesta kun mestaruus alkaa olla selviö.
Hienoa, että Bottas suorittaa nyt vahvasti viikonlopusta toiseen, mutta ensi kaudella oleellisinta on pysyä vauhdissa läpi kesän. Siis silloin kun autoja ja säätöjä päivitetään kaikkein kiivaimmin.
Ainakin uusvanha monokokki Japanin kisaan paransi Bottaan fiilistä autoon.Voisiko Valtterin kesäisellä sopimusneuvottelulla olla yhteys radalla tapahtuvaan notkahdukseen? Saisipa nyt kerrankin monivuotisen sopparin, niin olisi edes yksi häiriötekijä pois häiritsemästä.
Joku noheva voisi laskea montako copyjamesia Valtteri joutui tällä kaudella tekemään ja paljonko ne vaikuttivat pisteisiin. Typerää toimintaa susimieheltä, kun tälläkin kaudella Hamiltonin pahin kilpailija oli kuitenkin tallikaveri.
Asiallisia nostoja. Ihan ystävällisenä kysymyksenä, mikä oli perusteena että lainasit minun aiempaa viestiäni kun kuitenkin kommentoit korkeintaan asian vierestä?En oikein ymmärrä sitäkään, mistä tämä Japanin GP:n uusi runko on vedetty mukaan Bottaksen suorituskyvyn nousuun. Sehän alkoi jo huomattavasti aiemin.
Belgian GP:ssä oli lähes Hamiltonin vauhdissa loppua lukuunottamatta, jossa Hamiltonille nostettiin tehoa ja Bottas siirtyi säästömoodille.
Italian GP:ssä oli Wolffin mukaan kisan nopein mies, mutta Leclercin ohitus jäi tekemättä eikä ohitukselle jäänyt edes kunnollista mahdollisuutta.
Singaporessa oli kilpailukykyä aivan saman verran kuin Hamiltonilla.
Venäjä oli hankala kisa Bottakselle.
Japanissa oli Hamiltonia kilpailukykyisempi.
Mexicossa aika-ajot pilasi, mutta kisassa aivan yhtä paljon kyytiä Hamiltoniin nähden.
USA:ssa oli aika-ajoja myöten vahvempi koko ajan.
Joten ei tässä nyt ihan yhdestä hyvästä kilpailusta puhuta, vaan ihan säännöllisesti ollut hyvässä vauhdissa. Eikä Belgiassa mestaruus ollut selviö.
Ja sekin hamiltonin vanhaAinakin uusvanha monokokki Japanin kisaan paransi Bottaan fiilistä autoon.
Siitä tuo 'uusvanha' nimi.Ja sekin hamiltonin vanha
Bottala oli vauhdissa heti ensimmäisistä harjoituksista alkaen, kun taas Hamiltonin rungon sanoivat saaneen vasta lauantaina. Onko tämä varma tieto?Ainakin uusvanha monokokki Japanin kisaan paransi Bottaan fiilistä autoon.
Alussa annoin perustelut Bottaksen hyvälle kilpailukyvylle Belgiasta lähtien ja lopussa totesin, ettei mestaruus ollut selviö vielä Belgiassa. Tässä vastaus välttämääsi, että Bottaksen parantunut suorituskyky olisi vain näennäistä Hamiltoniin nähden, kuten väitit.Asiallisia nostoja. Ihan ystävällisenä kysymyksenä, mikä oli perusteena että lainasit minun aiempaa viestiäni kun kuitenkin kommentoit korkeintaan asian vierestä?
Kiitos täsmennyksestä!Alussa annoin perustelut Bottaksen hyvälle kilpailukyvylle Belgiasta lähtien ja lopussa totesin, ettei mestaruus ollut selviö vielä Belgiassa. Tässä vastaus välttämääsi, että Bottaksen parantunut suorituskyky olisi vain näennäistä Hamiltoniin nähden, kuten väitit.