Olen mykistynyt! Joku oikeasti on noin markkinoinnin ohjaitavissa. Siis jo ajatustasolla. Kannattaa varoa imurikauppiaita!Mikälie olikaan. Enpä juo vastaisuudessakaan, vaikka moinen eteen sattuis. D
Minulla ainakin oli kauden alla seurantalistassa se asia, että kumpi näistä kahdesta huuhaasponsorista poistuu ensin: ROKiT vai Rich Energy. Ilmeisesti vastaus on nyt saatu. En oikein uskonut siihen, että näillä firmoilla olisi oikeasti (velka)rahaa maksaa F1-tallin pääsponsorin statuksesta.Totuus lienee, että ei ollut varaa mainostaa ja odoteltiin mahd. parasta tekosyytä irrottautua. "Red Bullin voittaminen".. ei hele..
Todennäköisesti ei. Säännöt kieltävät merkittävät muutokset värityksessä kesken kilpakauden. Siihen vaadittaneen kaikkien muiden tallien yksimielinen suostumus. Tosin tässä tapauksessa voi olla sarjan maineen kannalta edullista sallia tallin vaihtaa väritystään. Onhan tuo Lotukselta varastettu livery muutenkin häpeällisen huono kopio mutta sitten kun siihen vielä assosioituu tällainen sponssikupla...Todennäköisesti viime kauden väreillä ajetaan jatkossa.
Pidinkin viikko, pari sitten STR-pomon tekemää julkituloa jonkinlaisena pohjustuksena sille, että Kvyat tulee saamaan ylennyksen RBR:lle. Tuolloin Toro Rossoa luotsaava Tost sanoi, ettei Kvyatin nostaminen takaisin emotalliin olisi mikään arvovaltatappio, koska Kvyat on löytänyt taas ajohalut ja että hän on erittäin nopea kujettaja.Red Bull motorsport advisor Helmut Marko has described Gasly's form as "not satisfactory" and explained that as part of the attempt to turn things around the 23-year-old is now not allowed to deviate significantly from Verstappen's set-up.
"Gasly has not yet met our expectations, we are now trying to help him," Marko told Autosport.
"We are now changing many things, adapting and helping him, but now Gasly has to deliver. He was always looking for the mistake in the car, in the chassis. We checked it, there was nothing."
Hamilton ja Alonso taas samaan tiimiin, niinpä niin...Alonson viimeinen oljenkorsi on Mersu ja kuinka Toto saa neuvoteltua Espajalaisen sponsorien kanssa megadiilin. 1+1 voisi olla tarjolla, mutta ykköskuskin asemaan ei varmasti saa. Tiedä häntä vaikkka olisi pönkittämässä business mielessä Toton kultapoikaa (asema ansaittu).
...eiköhän Alonson F1 ura ala olemaan taputeltu.Hamilton ja Alonso taas samaan tiimiin, niinpä niin...
Sitä se on ollut 95% todennäköisyydellä kun jätti formulat viime kaudella. Näkisin Alonson tilanteen vähän samanlaisena kuin Kimin 2009 (tosin Alonso lopetti itse), miettii mitä sarjaa seuraavaksi tai löytyiskö sittenkin vielä joku hyvä talli tuurilla....eiköhän Alonson F1 ura ala olemaan taputeltu.
Jos nyt pysytään ihan totuudessa. Ferrari ei antanut Kimille muuta vaihtoehtoa kuin eropaketin kun taas Alonsolla toisinpäin, Mclaren olisi halunnut jatkaa Alonson kanssa mutta päätti ripustaa hanskat naulaan. Kimi hinnoitteli itsensä oikeastaan tarkoituksella ulos Mclarenilta, koska muuten ei olisi saanut niin isoa eropakettia Ferrarilta.No lopettihan se Kumpikin itse, kun halusi ennemmin lomailla Ferrarin maksamalla jätti palkalla kuin ajaa heikommin ehdoin kilpaa. Kysyntää olisi ollut ainakin McLarenilla.
Mitä vittua sinä lässytät taas?Olen mykistynyt! Joku oikeasti on noin markkinoinnin ohjaitavissa. Siis jo ajatustasolla. Kannattaa varoa imurikauppiaita!
Kimikin olisi saanut sopimuksen muualta, mutta otti mielummin makoisat erorahat ja mahkut ajaa rallia.Sitä se on ollut 95% todennäköisyydellä kun jätti formulat viime kaudella. Näkisin Alonson tilanteen vähän samanlaisena kuin Kimin 2009 (tosin Alonso lopetti itse), miettii mitä sarjaa seuraavaksi tai löytyiskö sittenkin vielä joku hyvä talli tuurilla.
Nykyinen mininipaino on 740 kiloajoten aika kaukana ollaan esim. 2004 sääntöjen 605 kilosta... eikä nykytekniikalla ja turvamääräyksillä tuohon ole mahdollista edes päästä. Tarvittaisiin ultarakevyet tuplaturvo V6 moottorit ilman akkuja ja muuta tähän liittyvää sälää.Jean Todt'kin alkaa viimein herätä siihen todellisuuteen, ettei nykyformulasta saa kiinnostavaa näytöstä ilman välitankkauksia. Hän ehdottaa nyt välitankkausten palauttamista kaudesta 2021 alkaen. Pienenä kuriositeettina edellinenkin välitankkauskielto kesti vuosikymmenen verran 1984–1994. Mikäli tankkauskielto kumottaisiin ehdotuksen mukaisesti, niin se olisi ollut tällä kertaa voimassa vuoden pidempään eli 11 kisakauden verran. Kuinka se sitten istutettaisiin nykyisiin sääntöihin ja ilmapiiriin, että bensaa saisi polttaa mahdollisimman vähän? Onko välitankkauksessa edes mitään järkeä, jos kisan aikana saa edelleen kuluttaa vain noin 100 kiloa bensaa. Ennen muinoin taidettiin tankata sen verran lisää yhdellä pitstopilla. Nyt varmaan taktiikan mukaan riittäisi 30–50 litraa. Muistaakseni vanhat tankkauskoneet syöttivät 9 l/s eli yksi tankkaus kestäisi sitten sellaiset 3–5 sekuntia ehkäpä.
Siinä Todt on aivan oikeassa, että autot ovat aivan liian painavia (ja isoja). Ja muutos bussin kokoisiin autoihin tapahtui juuri silloin, kun välitankkaus kiellettiin. Nykyään tosin tankin koko on paljon pienempi ja hybriditeknologia on ottanut vapautuneen tilan haltuunsa, joten aivan viime vuosikymmenen lopun kaltaisiin pieniin ja ketteriin formuloihin ei ole paluuta.