carl
Well-known member
- Liittynyt
- 28.1.2009
- Viestit
- 1387
Okei, nyt on vähän aikaista ehkä vielä alkaa spekuloimaan kautta 2020, mutta mietin tässä että ensi kauden kuljettajaneuvotteluista voi tulla varsin mielenkiintoiset. Luulen, että muutoksia nähdään monenkin tallin kokoonpanoissa. Liian aikaista veikkailla mitään, mutta luulen että Citikka säilyttää nykyiset kuskinsa ja taisi molemmilla olla kaksivuotinen sopimuskin.
Hyundailla sen sijaan voi tulla isojakin muutoksia. Neuville tuskin on mihinkään lähdössä, mutta veikkaan että Mikkelsenin ajot alkaa WRC:ssä olla ajettu. Vaihtoehtoja voi olla R5 tai vaikka Rallicrossin pariin siirtyminen. Miksei myös M-Sport. Mutta Hyundai tuskin enää tarjoaa uutta sopparia. Loeb on varmaan vähän pettynyt, ettei ajo Hyundailla olekaan luistanut samaan tapaan kuin Citroenilla. En usko, että hänellä on enää nälkää ajella ensi kaudella ja sama saattaa olla Sordonkin tilanne. Toyota-Tänak-liitto varmasti jatkuu ensi kaudellakin, mutta olen aika vakuuttunut, että nyt on Jari-Matin ura WRC-tasolla ohi. Ainut mahdollisuus olisi joku Sordon tapainen keikkakuski Hyundailla, joka ajaa muutaman vahvan sorakisan, kuten Jyväskylä ja Wales. Meeke on vielä kysymysmerkki. Jos ajaa yhtä vahvasti kuin alkukausi lähti käyntiin, voi hyvinkin saada vielä uuden kauden Toyotalla tai esim. M-Sportilla. Mutta vain jos tekee tasaista jälkeä, muutaman podium-sijan napsien.
M-Sport janoaa varmasti nyt voittavia kuljettajia tiimiinsä. Suninen ja Evans voi hyvinkin jatkaa molemmat, jos tämä kausi onnistuu, mutta on sinne muitakin kuskeja tyrkyllä. Etenkin niitä, jotka tuovat rahaa mukanaan. Luulen, että Suninen on jo nyt vakuuttanut nopeudellaan, että jos ei M-Sport häntä ensi kaudelle huoli, niin esim. Toyota tai Hyundai voisi hyvinkin olla kiinnostunut. Uusia tulokkaita on lähes varmuudella Rovanperä, mutta myös Huttusen saumat voi olla hyvät päästä johonkin tiimiin. En pitäisi mahdottomana, vaikka Paddon vielä nousisi sarjaan mukaan, ehkä M-Sportille. Sen sijaan Breenin ja Tidemandin mahdollisuuksiin en enää jaksa uskoa.
Hyundailla sen sijaan voi tulla isojakin muutoksia. Neuville tuskin on mihinkään lähdössä, mutta veikkaan että Mikkelsenin ajot alkaa WRC:ssä olla ajettu. Vaihtoehtoja voi olla R5 tai vaikka Rallicrossin pariin siirtyminen. Miksei myös M-Sport. Mutta Hyundai tuskin enää tarjoaa uutta sopparia. Loeb on varmaan vähän pettynyt, ettei ajo Hyundailla olekaan luistanut samaan tapaan kuin Citroenilla. En usko, että hänellä on enää nälkää ajella ensi kaudella ja sama saattaa olla Sordonkin tilanne. Toyota-Tänak-liitto varmasti jatkuu ensi kaudellakin, mutta olen aika vakuuttunut, että nyt on Jari-Matin ura WRC-tasolla ohi. Ainut mahdollisuus olisi joku Sordon tapainen keikkakuski Hyundailla, joka ajaa muutaman vahvan sorakisan, kuten Jyväskylä ja Wales. Meeke on vielä kysymysmerkki. Jos ajaa yhtä vahvasti kuin alkukausi lähti käyntiin, voi hyvinkin saada vielä uuden kauden Toyotalla tai esim. M-Sportilla. Mutta vain jos tekee tasaista jälkeä, muutaman podium-sijan napsien.
M-Sport janoaa varmasti nyt voittavia kuljettajia tiimiinsä. Suninen ja Evans voi hyvinkin jatkaa molemmat, jos tämä kausi onnistuu, mutta on sinne muitakin kuskeja tyrkyllä. Etenkin niitä, jotka tuovat rahaa mukanaan. Luulen, että Suninen on jo nyt vakuuttanut nopeudellaan, että jos ei M-Sport häntä ensi kaudelle huoli, niin esim. Toyota tai Hyundai voisi hyvinkin olla kiinnostunut. Uusia tulokkaita on lähes varmuudella Rovanperä, mutta myös Huttusen saumat voi olla hyvät päästä johonkin tiimiin. En pitäisi mahdottomana, vaikka Paddon vielä nousisi sarjaan mukaan, ehkä M-Sportille. Sen sijaan Breenin ja Tidemandin mahdollisuuksiin en enää jaksa uskoa.