WRC-kausi 2020

christian86

Well-known member
Liittynyt
17.9.2005
Viestit
315
Sosiaalisessa mediassa oli jo aika pätevä vastaus tähän aiheeseen:

Näytä liitetiedosto 26470
Niin kumpi tuolta sitten ekana työttömäksi jää Meeke vai JM. Ei tuo Meekenkään kausi kovin sykähdyttävä ole tähän mennessä ollut. Latvala jos ajaa samanlaisen loppukauden kuin viime vuonna ja on pisteissä taas neljäs, niin vaikea häntäkään on pois potkia. Itse silti mäkisenä saattaisin pistää molemmat pihalle ja ehdottaa Sordolle täyttä kautta jollei Hyundai pysty sellaista tarjoamaan. Olis ainakin varma pisteiden kerääjä..
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15959
Sijainti
Tampereen lenkki
Voihan sitä Sordolle ehdotella, mutta tuskin enää koskaan täyttä kautta ajaa. Ei aja niitä ralleja ainakaan, mistä ei tykkää (Ruotsi, Suomi, Wales, Australia)
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7576
Mäkinen ja Rovanperät voivat sinänsä puhua totta, että mitään ei ole vielä allekirjoitettu. Nimet laitetaan varmaan paperiin vasta myöhemmin, nyt on vain lyöty alustavasti kättä päälle. Nostan kyllä käden ylös virheen merkiksi jos Kalle ei Toyotalle päädy, mutta tällä hetkellä olisin valmis lyömään vaikka pienen summan vetoa sopimuksen puolesta.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5652
Nyt kun tiedämme totuuden tästäkin asiasta... Meeke yritti paikata susipaskaa Citikkaa hanskalla minkä osasi ja lopputuloksena oli lähes aina ulosajo, näinhän se meni.
Ei ole auto tästä paljoa parantunut EP ei ole vieläkään tyytyväinen käytökseen. Ranskalaiselle tuntuu ranskalainen sopivan ihan hyvin.
No mitenkäs tuo sysipaska Tojootti, jota Tänak veisi voitosta voittoon ilman tekniikkamurheita mutta Meeke ja Latvala keräilevät lähinnä tyylipisteitä pirueteilla ja volteilla?
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15959
Sijainti
Tampereen lenkki
Uskoisin Latvalan työskentelevän pitkään rallin parissa ajouran jälkeen. Ehkä ostaa pari R5-autoa talliin ja alkaa vuokrata niitä?
 

toozi

Well-known member
Liittynyt
19.1.2006
Viestit
384
Voiskohan tästä Mäkisen kommentista päätellä mitään?

"Uskotko että Kalle ajaa ensi kaudella jossakin tallissa sarjan kaikki kilpailut WRC-autolla?

– Kallella alkaa olla jo kokemusta MM-ralleissa ajamisesta. Kehityksen kannalta olisi varmasti hyvä, että ajaisi WRC-autolla koko sarjan. R5-autosta hänellä on kokemusta jo ihan riittävästi. WRC-autolla hän lähtisi taas uudelle alueelle kehittymään."
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11230
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Ikävää että testi-Safarissa ei ollut kuin yksi oikeasti eurooppalainen kuski, eikä ketään esim. Norsunluurannikolta tai Etelä-Afrikasta. Niissä kuitenkin ajetaan afrikkalaisessa mittakaavassa kunnolla rallia.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15959
Sijainti
Tampereen lenkki
Huhujen mukaan kalenterissa olisi alkupuoliskolla Monte, Ruotsi, Meksiko, Chile, Argentiina, Portugali, Sardinia ja Kenia. Täten kesätauko siirtyy vähän, ja loppukauden avaa Jyskälä, sitten Australia, Turkki, Wales sekä kokonaan asvaltilla ajettavat Katalonia ja Japani. On myös mahdollista, että Turkin sijasta kalenteriin jääkin Saksa, vähän taloustilanteista riippuen. Walesin vaihto Pohjois-Irlannin assukisaan voisi myös tarkoittaa, että kausi päättyy kolmeen assukisaan.

Tallipaikoistakaan ei ole vielä tullut mitään julkistuksia. Tänakin huhutaan jatkavan Toyotalla, minkä pitäisi tulla julki Saksan jälkeen. Voisiko tallikavereina olla Latvala ja Rovanperä? Jossain mainittiin että Katsuta ajaa ensi kauden vielä "harjoitustiimissä".
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5573
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Huhujen mukaan kalenterissa olisi alkupuoliskolla Monte, Ruotsi, Meksiko, Chile, Argentiina, Portugali, Sardinia ja Kenia. Täten kesätauko siirtyy vähän, ja loppukauden avaa Jyskälä, sitten Australia, Turkki, Wales sekä kokonaan asvaltilla ajettavat Katalonia ja Japani. On myös mahdollista, että Turkin sijasta kalenteriin jääkin Saksa, vähän taloustilanteista riippuen. Walesin vaihto Pohjois-Irlannin assukisaan voisi myös tarkoittaa, että kausi päättyy kolmeen assukisaan.
Jälkimmäisen ajatuksen osalta kalenteritoimikunta vetäkööt sen eräänkin asian päähänsä. Kausi pitää päättää 1) soralla ja 2) mieluiten vielä mudassa ja liejussa. Jos kahdesta pahasta pitäisi valita, niin ennemmin sitten vaikka Australian pölyssä kuin P-Irlannin assulla.

Tallipaikoistakaan ei ole vielä tullut mitään julkistuksia. Tänakin huhutaan jatkavan Toyotalla, minkä pitäisi tulla julki Saksan jälkeen. Voisiko tallikavereina olla Latvala ja Rovanperä? Jossain mainittiin että Katsuta ajaa ensi kauden vielä "harjoitustiimissä".
Jouhki sanoi IS:n haastattelussa, että Katsutan rallattelut Yariksella eivät sotke TGR:n kolmen "virallisen" kuljettajan ohjelmaa, vaan ovat ns. oma lukunsa. Jos ja kun Tänak tallissa jatkaa, voisi Toyotan kuvitella julkistavan kuskikolmikkonsa kohtalaisen hyvissä ajoin. M-Sportin osalta kuskiuutisia saadaan varmaan odottaa taas melkein Monten lähtöluetteloon asti. Hyundain osalta tilanne on myös mielenkiintoinen. Adamo tuskin tekee ratkaisuja ennen kuin kausi on paketissa? Siellähän on periaatteessa 1½ paikkaa auki, ja halukkaita on helposti sen 5-6.
 
Ylös