Voi haluta molempia, mutta jos kysymys on tuosta ensimmäisestä niin se voi olla Tommille liian iso pala purtavaksi entisenä huippukuskia.Haluaakohan siis että tallikaverit antais sijoituksia pois tarvittaessa heti alkukaudesta vai onko kyse ennemmin jostain auton kehitysosien saamisjärjestyksestä?
Vaihtoehtojahan on ainakin kolme jossei useampikin. Toyotan tarjous on varmasti tällä hetkellä "paras", joten Mäkinen ei näe tarpeen lähteä korottamaan sitä, koska Ottiaisen on sen jälkeen tingittävä kaikista muista ehdoista saadakseen sopparin aikaan Fordin tai Hyundain kanssa.https://www.rallit.fi/tommi-makisen-wrc-tiimin-ja-tahtikuljettaja-tanakin-valilla-yha-vaantoa/
Kovat väännöt päällä. Mäkinen varmasti tietää, ettei Tänakilla ole muita vaihtoehtoja kuin Toyota, eikä ole valmis suostumaan kaikkiin vaatimuksiin
Hyundai taisi jo Adamon suulla ilmoittaa olevansa kisasta ulkona? Ja M-Sportiltakin kuultiin jotain jonka voidaan tulkita tarkoittavan samaa. Tänakilla on nyt toki sarjan ehdottomana kärkinimenä pelin paikka, ja ihan vielä ei ole Monten ilmoittautumisaikaan päättymässä joten aikaa on kyllä. Mutta mitä pidemmälle tämä venyy, sen mielenkiintoisemmaksi tilanne käy. Jossain vaiheessa ylitetään sekin raja, että kuljettajamarkkinoilla alkaa tapahtua - oli Tänak tehnyt siirtonsa tai ei.Vaihtoehtojahan on ainakin kolme jossei useampikin. Toyotan tarjous on varmasti tällä hetkellä "paras", joten Mäkinen ei näe tarpeen lähteä korottamaan sitä, koska Ottiaisen on sen jälkeen tingittävä kaikista muista ehdoista saadakseen sopparin aikaan Fordin tai Hyundain kanssa.
Jos nimimerkkisi 88 on syntymävuotesi, voin sanoa, että noita kritisoimisiasi asioita tapahtui jo paljon ennen syntymääsi.Muutenkin tämä homma on mennyt kummalliseksi sekä rallissa että formuloissa kun nykyään vähän yhdessä sun toisessa tallissa aletaan jakamaan nokkimis järjestyksiä vaikka yhtään kisaa ei ole ajettu
Lajin historia on hyvin tuttu, mutta ainahan sitä toivoisi että asiat muuttuisi.Jos nimimerkkisi 88 on syntymävuotesi, voin sanoa, että noita kritisoimisiasi asioita tapahtui jo paljon ennen syntymääsi.
Ihan sama mitä siellä on sanottu, kun Ford ja Hyundai eivät paikkojaan vahvista ennen kuin Tänakin sopimuskuviot ovat selvillä. Se, ettei aktiivisia neuvotteluita enää käydä, tarkoittaa vain Tänakin jo puristaneen pienemmät kuiviin ja keskittyvän Toyotaan, koska sieltä on mahdollista saada enemmän. Se on sanomattakin selvää, että jos Toyotan sopimustarjouksessa joku hankaa pahasti vastakarvaan, niin eihän WRC:stä poistu vaan menee sitten toiseen talliin.Hyundai taisi jo Adamon suulla ilmoittaa olevansa kisasta ulkona? Ja M-Sportiltakin kuultiin jotain jonka voidaan tulkita tarkoittavan samaa. Tänakilla on nyt toki sarjan ehdottomana kärkinimenä pelin paikka, ja ihan vielä ei ole Monten ilmoittautumisaikaan päättymässä joten aikaa on kyllä. Mutta mitä pidemmälle tämä venyy, sen mielenkiintoisemmaksi tilanne käy. Jossain vaiheessa ylitetään sekin raja, että kuljettajamarkkinoilla alkaa tapahtua - oli Tänak tehnyt siirtonsa tai ei.
M-Sportin osalta kenties, mutta Hyundain uskoisin tekevän omat ratkaisunsa, Tänakista viis. Ja toki, ei Tänak vasten tahtoaan WRC:stä työttömäksi jää, se on selvä.Ihan sama mitä siellä on sanottu, kun Ford ja Hyundai eivät paikkojaan vahvista ennen kuin Tänakin sopimuskuviot ovat selvillä. Se, ettei aktiivisia neuvotteluita enää käydä, tarkoittaa vain Tänakin jo puristaneen pienemmät kuiviin ja keskittyvän Toyotaan, koska sieltä on mahdollista saada enemmän. Se on sanomattakin selvää, että jos Toyotan sopimustarjouksessa joku hankaa pahasti vastakarvaan, niin eihän WRC:stä poistu vaan menee sitten toiseen talliin.
No tuo Hyundai-tulkintakin vaikuttaa mutu-tiedolta. Itse näin vain sellaisen kommentin Tänakin puolelta, että heillä oli neuvottelut ja että "eivät taida enää olla kavereita". Tuo voi olla sarkasmiakin, vaikea sanoa kun lukee vain irrallisen kommentin nettilehdestä. Samalle päivälle päivätyt Adamon kommentit eivät kuulostaneet ollenkaan ärtyneiltä vaan päin vastoin hän oli esittänyt Tänakille kutsun tulla kahville, kun muuten hän ei uskonut Tänakia näkevänsä Hyundain pilttuussa.M-Sportin osalta kenties, mutta Hyundain uskoisin tekevän omat ratkaisunsa, Tänakista viis. Ja toki, ei Tänak vasten tahtoaan WRC:stä työttömäksi jää, se on selvä.
Tarkoitinkin lähinnä sitä, että siinä missä M-Sport on valmis pitkittämään omia ratkaisujaan vaikka Monten lähtörampille Tänakin takia, niin Hyundai tehnee omat siirtonsa jonkun muun deadlinen, kuin Tänakin määrittelemän, puitteissa.No tuo Hyundai-tulkintakin vaikuttaa mutu-tiedolta. Itse näin vain sellaisen kommentin Tänakin puolelta, että heillä oli neuvottelut ja että "eivät taida enää olla kavereita". Tuo voi olla sarkasmiakin, vaikea sanoa kun lukee vain irrallisen kommentin nettilehdestä. Samalle päivälle päivätyt Adamon kommentit eivät kuulostaneet ollenkaan ärtyneiltä vaan päin vastoin hän oli esittänyt Tänakille kutsun tulla kahville, kun muuten hän ei uskonut Tänakia näkevänsä Hyundain pilttuussa.
Menee jo melko tolkuttomiksi nuo keskeytyspenaltit, jos keskeyttää pitkän päivän ensimmäisellä. Muutenkin pitäisi mielestäni rangaista keskeytyksestä eikä niinkään missattujen pätkien määrästä. Eli esimerkiksi 30 min + 1 min/10 km tai 2 min/pätkä.Sääntöuudistuksia
Sitten taas toisaalta on mielestäni ihan perusteltua rangaista ensisijaisesti siitä ajamatta jääneestä ek-määrästä. Ei sillä että vastustaisin tällaista keskeytyksestä annettavaa "kertarangaistusta" sinänsä.Menee jo melko tolkuttomiksi nuo keskeytyspenaltit, jos keskeyttää pitkän päivän ensimmäisellä. Muutenkin pitäisi mielestäni rangaista keskeytyksestä eikä niinkään missattujen pätkien määrästä. Eli esimerkiksi 30 min + 1 min/10 km tai 2 min/pätkä.
Mulle tuli Tommin sinänsä jonninjoutavasta "uskon, että saadaan ymmärrystä asioihin hyvin nopeasti rallin jälkeen" heitosta mieleen, että Tänakin jatkosoppari julkistetaan tyyliin ensi viikolla.Becs Williams puhui yhden pätkän yhteydessä muuten vähän siihen sävyyn että ennen Kataloniaa saataisiin jotain tallipaikkauutisia.
Minusta se kuulosti siltä, että siellä on puolin ja toisin oltu odottavalla kannalla, että jos se mestaruus oikeasti tulee talliin, niin sitten on varaa joustaa sopimuksen yksityiskohdissa vielä hieman lisää. On kai sillä rallissakin merkittävää pr-arvoa, jos tallin autolla mestaruuteen ajanut kuljettaja jatkaa ajamista hallitsevana maailmanmestarinakin. Ei se varmaa ole vieläkään mutta varmaan jo vähän pääsisi kyyneliä, jos se nyt karkaisi käsistä.Mulle tuli Tommin sinänsä jonninjoutavasta "uskon, että saadaan ymmärrystä asioihin hyvin nopeasti rallin jälkeen" heitosta mieleen, että Tänakin jatkosoppari julkistetaan tyyliin ensi viikolla.
Pienellä varauksella suhtauduttava, koska Tommi (case Sordo vielä tuoreessa muistissa), mutta ans kattoo...https://sport.delfi.ee/news/auto/wrc/makinen-loodan-tanakuga-lepingu-solmida-kohe-parast-walesi-rallit?id=87668701
Mäkinen jutteli Viron Iltalehdelle Delfi.ee:lle. Kuulemma sopimus odottaa Tänakin allekirjoitusta. Jyskälän jälkeen näytti jo selvemmältä, mutta Turkin jälkeen tuli lisää ristiriitaa. Kehuu myös Rovanperää ja Meekeä, ja mainitsee Meeken kehittymisestä sordomaiseksi kakkoskuskiksi. Kysyttäessä että onko kokoonpano ensi vuonna Tänak-Meeke-Rovanperä, vastaa Mäkinen, että se olisi unelma.