Freak
Well-known member
No eikö niillä kovilla uskeilla aina ole..?...jos vain ottajia olisi.
No eikö niillä kovilla uskeilla aina ole..?...jos vain ottajia olisi.
Niin onko niitä, kun paikka Racing Pointillekin tuli 4 M$ sijoituksella talliin?Perezille olisi parasta siirtyä pois Racing Pointilta, jos vain ottajia olisi.
Vastasin tuonne uutisketjuun: http://www.f1-forum.fi/vb/showthread.php?t=44118&p=2918411&viewfull=1#post2918411Marcus Ericsson kutsuttu Belgian kisaan Alfalle ja jättää Indy-kisan väliin. Vielä ei tietoa korvaako Kimin vai Gion. Oiskohan jompikumpi sairastunut koska näin lyhyellä varoitusajalla tuskin Giota korvataan vain suoritustason vuoksi.
Lähteen pitäisi olla erittäin luotettava.
Entä valehteleeko tilastot kun pisteissä Stroll on Perezin edellä (kun itse näen Oconissa potentiaalia voitettuaan Perezin aika-ajotilastoissa)? Ja Lance on itseasiassa jokaisella kaudellaan kerännyt ihan kelpo pisteet suhteessa kalustoonsa.Racing Pointilla ajaminen on vähän kaksiteräinen miekka Perezin tapauksessa. Tallikaveri on helppo voittaa, mutta kääntyykö se itseään vastaan ja Strollia aletaan suosimaan. Tosin luulisi että sijoittajien omistamassa tiimissä ei olla niin tyhmiä, vaan ymmärretään että keskiryhmässä jokainen valmistajien piste on tärkeä tuli se sitten kumman kuskin ajamana.
Pereziä ja Oconia jos verrataan niin tilastot ei valehtele ja muutenkin pidän Pereziä parempana kuljettajana. Lisäksi sillä on sponsoreitakin takana, toisin kuin Oconilla, joten en oikein ymmärrä tätä hypetystä. Ehkä Ocon osaa nuoleskella oikeita henkilöitä oikeista paikoista paremmin.
Pari viestiä ylempänäkin mainitsin, mutta alkaa profiloitumaan jo tasaisena pisteidentuojana joka kausi. Naureskelijoita silti riittänee koska pelkästään isin rahat.Olen vissiin ainoa, mutta mielestäni Stroll on ajanut hyvin ja on selvästi mainettaan parempi rattimies. Saa aivan liikaa rapaa niskaan suorituksiin nähden, ja vain siksi että Isänsä omistaa osan tallista. Niitä tallipaikkoja on ostettu kovalla rahalla aina, on sitten kyse mukana tulevista sponsoreista tai taustajoukkojen keräämistä rahoista. Tietenkin tämä että joku lähisukulainen ostaa tallin on vähän harvinaisempaa.
Ohhoh. Debyyttikaudellaanhan Lance oli aivan kusessa. Kuitenkin hän ihmeellisesti pullatti podiumin Bakussa, missä Massa keskeytti hänen edeltään. Massalla olisi ollut kaikki mahdollisuudet taistella jopa kisan voitosta tuolloin. Bakun kisan ansiosta pisteet menivät Massalle vain 43–40. (Kolmannen sijan arvo on 15 pts.) Pistesijoitukset Massalle 13–7 ja jos aletaan laskea vasta Strollin kuitattua ekat pisteensä, niin 9–7, mutta Massa keskeytti paljon useammin. Viime kaudella Williams oli umpisurkea ja Stroll toi pisteitä vain kahdesta kisasta, tallikaverinsa yhdestä, joten en tiedä, miten tuota voi kutsua tasaiseksi pisteiden keruuksi. Tällä kaudella se on toki ollut tasaista siinä mielessä, että irtopinnoja tulee noin 3–4 kilpailun välein.Pari viestiä ylempänäkin mainitsin, mutta alkaa profiloitumaan jo tasaisena pisteidentuojana joka kausi. Naureskelijoita silti riittänee koska pelkästään isin rahat.
Kolme kautta, josta kauden pisteet ovat tulleet pääosin melkeinpä jonkun lottokisan myötä. Tällä kaudella Saksa ja v. 2017 Baku. Tälläkin kaudella on ollut kyllä umpisurkea Pereziin nähden aika-ajoissakin.Pari viestiä ylempänäkin mainitsin, mutta alkaa profiloitumaan jo tasaisena pisteidentuojana joka kausi. Naureskelijoita silti riittänee koska pelkästään isin rahat.
Oconilla on sarjan ärsyttävin virne.Ocon ei ole esittänyt koko urallaan mitään mikä tukisi miehen olevan parempi kuin Hulkenberg. Sääliksi käy Nicoa. No eiköhän paikka löydy miehen parhaan kaverin Magnussenin viereltä Haasilta.
Tuo on niin totta. En yhtään ihmettele että Verstappen kävi Oconiin käsiksi viime vuonna Brasiliassa.Oconilla on sarjan ärsyttävin virne.
Abiteboulilla on tapana tehdä kuskeista syntipukin. Kovalaisen Heikki voinee vahvistaa asian. Onhan se jotain, jos McLaren on ajanut vuodessa tallin ohi. McLaren voinee tällä tahdilla kolkuttaa podiumia ensi kaudella ja mestaruuksista 2021 - 22.Tuo on niin totta. En yhtään ihmettele että Verstappen kävi Oconiin käsiksi viime vuonna Brasiliassa.
https://www.youtube.com/watch?v=ZvJ_mF074rs
Ja kuten ylempänä olikin keskustelua aiheesta, niin tosiaan harmi Hulkenbergin kannalta. Viime vuonna hän oli ns. B-sarjan mestari ollessaan 7. mm-pisteissä. Tänä vuonna auton luotettavuus ja nopeus on niin paljon huonompi, että pistetaulukko ei kerro kaikkea. Samalla logiikalla Ricciardo pitäisi potkia pois kun viime vuonna voitti kisoja mutta Rellulla napsii vain irtopisteitä silloin tällöin. Yleensäkin tuo että jostain on aina tehtävä syntipukki, ei pidemmän päälle toimi. Esimerkkinä vaikkapa Ferrarin tallipäällikön tuulinen pesti.
Muutenkin tuo Abiteboul vaikuttaa paitsi ärsyttävältä, mutta myös jotenkin osaamattomalta ja lyhytnäköiseltä. Tuntuu olevan vaikeaa myöntää että tiimi ei ole onnistunut kehittymään kilpailijoiden tahdissa. Jopa Haasin tallipäälliköstä Steineristä pidän jollain oudolla tavalla. Saattaa tiuskia radioon että "shut up!" mutta pystyy kuitenkin myöntämään että auton konseptin kanssa on tällä hetkellä ongelmia eikä kaikki ole yksinomaan kuskien tai jomman kumman kuskin syytä.
Ei välttämättä huono ratkaisu kummankaan osapuolen kannalta. Monesti sellainen jatkuvuus tuottaa parhaiten tulosta, kuten vähän isommassa mittakaavassa ollaan nähty esim. Mersulla.Perez ja Racing Point kirjoittivat kolmen vuoden jatkopahvin. Huh huh.