Marussia
Well-known member
- Liittynyt
- 7.1.2014
- Viestit
- 754
Eihän Hamilton päässyt kenestäkään ohi. Williamsseja ei lasketa.Osasivat ohittaa.
Eihän Hamilton päässyt kenestäkään ohi. Williamsseja ei lasketa.Osasivat ohittaa.
Me suomalaiset olemme menestyshullua kansaa. Heti kun tulee voittoja, aletaan puhua mestaruudesta ja GOAT-statuksesta. Huonona päivänä kaadetaan loka niskaan ja näytetään toimiston ovea. Keken aikana emme vielä ymmärtäneet formuloita. Mika-huumakin meni, haukuttiinko kumpaakaan mediassa? Kimi, Heikki ja Vale ovat saaneet kokea median hyvät ja huonot puolet.Ei tämä ollutkaan se pointti, vaan se että jotenkin tämä onnenmyyrä muuten vaan aina selviää pisteille. Liekö edelleen viimeisin pisteittä jääminen se Itävallan kisa viime vuonna, kun molemmat Mersut kyykkäsi?
Sitten tuo Bottas-viha. En kyllä tiedä mitä pahaa se on foorumisteille tehnyt, kun sitä lyödään vuodesta toiseen. Uusi Heikki Kovalainen- jne kortit heiluneet jo vuosia. Kisassa eilenkin liukasteli ja tötöili todella monet muutkin, ja Hami itse asiassa enemmän kuin Bottas, jolla vaan se moka oli ikävä kyllä ratkaiseva, kun keula meni mäsäksi. Huonoa tuuriakin siis, spinnailihan Lewiskin tismalleen samassa paikassa. Eikä tämä foorumilaisten suomikuskiviha rajoitu edes Bottakseen, aikanaan muistan miten Heikki Kovalainenkin aiheutti täällä mm. Massan keskeytyksen kustannuksella tulleella uransa ainoalla voitolla kauheat itkupotkuraivarit Ainahan sitä voi tehdä, jos liikaa ahdistaa, kuten Nykäsen Masa uhkaili: Muuttaa Kööpenhaminaan ja hakee Ruotsin kansalaisuutta Bottashan ajaa nyt parasta Mersu-kauttaan, joten olisi ihmeellistä mikäli jatkoa ei irtoa, kun viime vuonnakin se tuli vaikka mies itsekin sanoi, että oli häneltä heikoin kausi koskaan.
Kekeä kutsuttiin nimellä 'Minun aikani tulee vielä' Ruusperiksi. Kansa vihasi, kun Kekruusi selitteli, ettei pärjää turboja vastaan Cosworthilla. Ei lie ketään F1-kuskia pilkatun niin paljon kuin Kekeä aikoinaan.Me suomalaiset olemme menestyshullua kansaa. Heti kun tulee voittoja, aletaan puhua mestaruudesta ja GOAT-statuksesta. Huonona päivänä kaadetaan loka niskaan ja näytetään toimiston ovea. Keken aikana emme vielä ymmärtäneet formuloita. Mika-huumakin meni, haukuttiinko kumpaakaan mediassa? Kimi, Heikki ja Vale ovat saaneet kokea median hyvät ja huonot puolet.
Toki myös some tekee nykyään sen, että kaikki näyttää todella negatiiviselta. Tuskin monikaan kehtaisi vaikkapa Valtterille päin naamaa sanoa samoja asioita.Me suomalaiset olemme menestyshullua kansaa. Heti kun tulee voittoja, aletaan puhua mestaruudesta ja GOAT-statuksesta. Huonona päivänä kaadetaan loka niskaan ja näytetään toimiston ovea. Keken aikana emme vielä ymmärtäneet formuloita. Mika-huumakin meni, haukuttiinko kumpaakaan mediassa? Kimi, Heikki ja Vale ovat saaneet kokea median hyvät ja huonot puolet.
Se Hamiltonin "liian hidas vauhti SC:n aikana" -tutkinta oli ihan pelkkää tuomariston sekoilua, kuten FIA:n dokumenteista selviää. Siellä oli delta näyttänyt liian hitaalta verrattuna niihin joiden väliin Hamilton palasi varikolta, kun oli ensin ajanut ulos ja sen jälkeen autoa korjattiin pitkään varikolla.Hamilton ajoi näköjään ulos turva-auton ollessa tulossa radalle juuri samassa mutkassa, jossa Leclerc oli poistumassa autosta. Ilmeisesti tuo oli se toinen tutkinta, mutta ei kai tuossa mitään rangaistavaa ollut, varmasti oli hidastanut tarpeeksi.
No ei kyllä. Bianchin tappo oli Charlie Whitingin työtä ja johtui siitä, että radalla ajettiin samaan aikaan puskutraktoreilla kun kisa oli käynnissä. Whiting halusi ennemmin nähdä ruumiita kuin että kilpa-ajosta otettaisiin pieni tauko ja pakka vedettäisiin kasaan turva-autolla. Sen jälkeen turva-auto on lähes aina otettu radalle, kun on tarvetta tuoda traktori siirtämään autonraatoja. Tosin muistelenpa että jo viime kaudella tästäkin poikettiin. Kauaa ei Bianchin muisto elänyt.Vaikka kuinka yrittää miettiä niin ei näissä tuomioissa ole mitään järkeä, varsinkin kun juuri vastaavassa tilanteessa on viimeksi se kohtalokas onnettomuus tapahtunut.
Jos tupla keltaisilla ajaa ulos radalta yli kahtasataa niin kuskin vika...No ei kyllä. Bianchin tappo oli Charlie Whitingin työtä ja johtui siitä, että radalla ajettiin samaan aikaan puskutraktoreilla kun kisa oli käynnissä. Whiting halusi ennemmin nähdä ruumiita kuin että kilpa-ajosta otettaisiin pieni tauko ja pakka vedettäisiin kasaan turva-autolla. Sen jälkeen turva-auto on lähes aina otettu radalle, kun on tarvetta tuoda traktori siirtämään autonraatoja. Tosin muistelenpa että jo viime kaudella tästäkin poikettiin. Kauaa ei Bianchin muisto elänyt.
Jep, jokainen hidastaa periaatteessa niin vähän kuin kehtaa/raaskii. Sama aika-ajoissa ja silti on paalupaikat napsuneet (Häkkinen Monaco muistaakseni, Rosberg Unkari muistaakseni) kun vaan nostettu kättä että "joo huomasin". Niissäkin voisi olla ehdoton ettei silloin a-a tulosta tehdä kun varoitusliput. Muuten joskus voi vielä napsahtaa pahasti.Mitenkään Bianchin omaa osuutta kohtalokkaaseen onnettomuuteen kiistämättä, niin kaksi asiaa tuossa tilanteessa kuitenkin mätti syyll
1. Kuljettajalla ei välttämättä ollut varaa hidastaa liikaakaan vauhtia, kun joku toinen kenties hidastaa vähemmän ja siten pääsee karkuun tai kantaan.
2. Olennaista olisi tietää jokaisen paikan ohittaneen kuljettajan nopeus tuossa mutkassa Sutilin onnettomuuden jälkeen. Oliko Bianchi ainoa, joka ajoi liian lujaa? Ja jos hän olisi pysynyt radalla, olisiko hänelle ollut tulossa rangaistus siitä, ettei huomioinut keltaisia lippuja tarpeeksi.
Mitään ei olisi tapahtunut, koska Hamiltonin tilannenopeus oli pieni. Se on vähän niin että kun olet sadekelissä slickseillä, niin riittävää varovaisuutta ei ole olemassakaan. Jo Leclerc itse veti pihalle varovaisella ajolla. Ja kun joudut sc-tilanteen vuoksi alentamaan nopeutta, niin renkaat alkavat jäähtyä välittömästi. Vähän aiemmin Sainz oli vetänyt pihalle intermediateilla. Traktoria ei voi radalla olla tuossa tilanteessa, joten spekulointi sillä on tyhmää.Minun mielestä jos ajaa turva-auton takana ulos paikassa, minkä vuoksi turva-auto radalle kutsuttiin niin pitäisi sääntökirjasta löytyä useampikin pykälä mitä rikottiin? Riskihän on todellinen jos leclerc olisi syystä tai toisesta lähtenyt kävelemään toiseen suuntaan (esim helpompi kulku aidan yli) tai radalle olisi ehditty tuoda traktori.
Ymmärtääkseni kukaan ei ole kritisonut mutkaa vaan mutkan turva-aluetta joka vastapäällystettynä tiuhkui öljyä ja seisova vesi yhdistettynä tähän tekisi alueesta jäätäkin liukkaamman. Koiraleuka toteaisi tähän itikan ininään että mitäs ajoitte ulos.Jep, aivan väkisin yritetään keksimällä keksiä naurettavia syitä penalttiin.
Mutka oli kuskien mukaan niin liukas, että siinä ei kovin helposti pysynyt edes pienessä nopeudessa radalla, jossa nämä ulosajot myös tapahtuivat.
Ei sitä strippiä mihinkään mutkaan ole rakennettu vaan radan mutka sivuaa kiihdytyssuoraa. Baana jatkuu mutkaradan paluusuoralle asti. Alkuosaan on levitetty liimaa kuten muillakin kiihdytysradoilla. Olihan alastarossakin vastaavanlainen tilanne.Joku oli kuulemma keksinyt rakentaa kiihdytysajoradan mutkaan ja sen vuoksi asfaltin laatu oli heikko. Se nyt on sivuseikka, millaista bitumia siihen on päälle vedetty, kun oikeasti paikalla pitäisi sijaita soramontun.
Hockenheimin strippi on ollut tuossa paikassa jo vuodesta 1989. Ja onhan se selvää että asfaltti joka on päällystetty kumilla on sateella ihan helvetin liukas, koska vesi ei pääse poistumaan mihinkään.Joku oli kuulemma keksinyt rakentaa kiihdytysajoradan mutkaan ja sen vuoksi asfaltin laatu oli heikko. Se nyt on sivuseikka, millaista bitumia siihen on päälle vedetty, kun oikeasti paikalla pitäisi sijaita soramontun.
The success story of dragster sport at Hockenheimring began in 1986. Back then, drag races still took place on the start and finish straights of the Hockenheimring. Since 1989, a circuit specially built for this kind of racing has been used. It is the equivalent to the classic quarter mile, measuring exactly 402.33 metres.
Tylsät faktat pilaa foliohattuilun.Ei sitä strippiä mihinkään mutkaan ole rakennettu vaan radan mutka sivuaa kiihdytyssuoraa. Baana jatkuu mutkaradan paluusuoralle asti. Alkuosaan on levitetty liimaa kuten muillakin kiihdytysradoilla. Olihan alastarossakin vastaavanlainen tilanne.
Kaikki radat pitäisi reunoiltaan ”kumittaa” sadekeliä silmällä pitäen niin oppisivat pojat pysymään tiellä. Tulos tai ulos.Hockenheimin strippi on ollut tuossa paikassa jo vuodesta 1989. Ja onhan se selvää että asfaltti joka on päällystetty kumilla on sateella ihan helvetin liukas, koska vesi ei pääse poistumaan mihinkään.