Formula 1 – 2019 - 11 - Saksan GP

YaZka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2002
Viestit
954
Sijainti
Tampere
Jos muuten HAM oliski nilkuttanut siipirikko autollaan kierroksen Safety Carin perässä, nii ei olis tullu 10sek penalttii ja varikko olis ehtinyt valmistautuun sisääntuloon paremmin, nii olis pysyny kisassa ukko mukana. Vaikka ei ihan kärjessä oliskaan ollut.

En jaksanu kahlata ketjua läpi, saattanu olla kisan aikaan puhettakin...

Näin jälkiviisaana ainakin helppo todeta
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5141
Jos muuten HAM oliski nilkuttanut siipirikko autollaan kierroksen Safety Carin perässä, nii ei olis tullu 10sek penalttii ja varikko olis ehtinyt valmistautuun sisääntuloon paremmin, nii olis pysyny kisassa ukko mukana. Vaikka ei ihan kärjessä oliskaan ollut.
Mielestäni kertoo FIA:n nykyisestä johtamisen tasosta jotain se, että Whitingin korvannut Masi kertoi case Leclercin sakkotuomion olleen oikea ratkaisu, mutta samaan aikaan Hamiltonille lätkäistiin aikasakko sen vuoksi, että mies nilkutti varikolle rikkinäisellä autollaan jonkin kumitötterön väärältä puolelta... 🤮
 

YaZka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2002
Viestit
954
Sijainti
Tampere
Viime vuonnahan tuosta HAMin samantapaisesta varikolletulosta ei saanut penalttia ku erilailailla tekivät taktiikassa viime tingassa, mitä RAIn Ferrari, joka jatkoi radalla.

Tälle vuodelle linjaa varmaan tiukennettiin viime vuotista episodia silmälläpitäen ja sen takia oli pakko antaa penalttia siitä.

Mutta jos HAM olis siis rikkinäisellä autolla mennyt kierroksen, ei olis tullu penalttia.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Viime vuonnahan tuosta HAMin samantapaisesta varikolletulosta ei saanut penalttia ku erilailailla tekivät taktiikassa viime tingassa, mitä RAIn Ferrari, joka jatkoi radalla.

Tälle vuodelle linjaa varmaan tiukennettiin viime vuotista episodia silmälläpitäen ja sen takia oli pakko antaa penalttia siitä.

Mutta jos HAM olis siis rikkinäisellä autolla mennyt kierroksen, ei olis tullu penalttia.
Eikait Hamilla ollu ku etusiipi rikki. Saa sillä ajaa. Leclercin päästäminen radalle/varikkosuoralle oli oikeasti vaarallista, eikä sitä voi sakoilla kuitata. Paitsi tällä kertaa näemmä.. Samaan aikaan Alfa & Räikkönen kärsi samasta ruuhkasta tosi paljon, koska toimivat sääntöjen ja turvallisuuden mukaan.

edit: joo ja tottakai sit jostain kytkinongelmasta annetaanki 30s aikarangaistusta* Hamilton + Ferrari setit sentää oikeasti turvallisuutta vaarantavia TAHALLISIA tekoja.

* Pitlanella ei varmasti yhtä ainutta niin tyhmää jätkää, joka kuvittelis, että vois huijata kytkimen toiminnan kans, ku kaikki data on FIAlle saatavissa. 30 sekuntia.. mitä helvettiä, mielummin vaikka hylkäys. Ferrari selvis sakoilla ja Hamilton naurettavalla 5 sekan rankulla. Jälkimmäiset tosiaan teki tahallisesti vaarallisia liikkeitä.
 
Viimeksi muokattu:

YaZka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2002
Viestit
954
Sijainti
Tampere
Eikait Hamilla ollu ku etusiipi rikki. Saa sillä ajaa.
Jep jep, se olikin pointti että olis kannattanu ajaa se yks kierros siipirikkona, nii ei olis tullu aikasakkoo.

Nyt kisa meni pilalle ku kuittaamaton aikasakko jäi plakkariin siitä tilanteesta.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
2676
Tylsät faktat pilaa foliohattuilun.��
Tuskinpa nyt kukaan on luullut kiihdytysradan sijaitsevan mutkassa vaan mutkan ulosajoalueella. Ja vaikka sieltä radalle palaaminen oli vaikeaa, niin juuri kyseisessä mutkassa sattui erityisen paljon ulosajoja, vaikka ajoivat varovaisesti.

Olisikohan Lecler saanut radiosta kannustusta hetki ennen ulosajoaan? Ainakin itse hätkähdin juuri ennen, että siinähän on mahdollisuus kärkeen. Turhaa hätäilyä, koska lopussa kuivuvalla radalla olisi päässyt helposti hitaasta Mercedesistä ohitse.
 
Viimeksi muokattu:

McLaardi

Well-known member
Liittynyt
24.4.2005
Viestit
405
Olisikohan Lecler saanut radiosta kannustusta hetki ennen ulosajoaan? Ainakin itse hätkähdin juuri ennen, että siinähän on mahdollisuus kärkeen. Turhaa hätäilyä, koska lopussa kuivuvalla radalla olisi päässyt helposti hitaasta Mercedesistä ohitse.
Olisi luullut jo osaavan välttää tuon paikan kun kaksi kertaa aikaisemmin siinä ulkoili, kolmas kerta sitten osui... :D
 

Razor

Well-known member
Liittynyt
12.10.2008
Viestit
1230
Leclercci ei ainakaan ole F1 uran aikana ollut kovin vakuuttava sadekelin kuski. Tais tehdä Sauberillakin jokaisessa sadekelin kilpailussa jonkin ajovirheen vähintään.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Leclercci ei ainakaan ole F1 uran aikana ollut kovin vakuuttava sadekelin kuski. Tais tehdä Sauberillakin jokaisessa sadekelin kilpailussa jonkin ajovirheen vähintään.
Zoosela sanoi että eka sadekisa Ykkösellä. Tais höpöttää omiaan?
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5141
Mossen salaliittoteoria on kyllä nyt väärin, koska Albonille se oli eka sadekisa. Saksassa satoi viime vuonnakin, d'oh. Foliota löysemmälle.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Mossen salaliittoteoria on kyllä nyt väärin, koska Albonille se oli eka sadekisa. Saksassa satoi viime vuonnakin, d'oh. Foliota löysemmälle.
Tais nyt kuitenkin olla Zooselan, eikä mun 'teoria', mitä itse asiassa väitän ja väitinkin disinfomaatioksi. Ihan turha nillittää mulle. Vaikka mieles vähän joka toikissa niin tekeekin. Kyllä ne kivekset sullekin vielä laskeutuu.
 

Har*

Well-known member
Liittynyt
29.7.2010
Viestit
1331
Juuselan Niki kyllä alkanut vituttamaan yllättävän äkkiä maneereineen. Plus jotenkin sillä on tyyli oikein painostaa kommentaattorit omalle kannalleen. Ja haikailu aikoihin jolloin koko märkäkorva ei ollut vielä syntynytkään.
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4077
Juuselan Niki kyllä alkanut vituttamaan yllättävän äkkiä maneereineen. Plus jotenkin sillä on tyyli oikein painostaa kommentaattorit omalle kannalleen. Ja haikailu aikoihin jolloin koko märkäkorva ei ollut vielä syntynytkään.
Valitettavasti välillä joutuu turvautumaan maikkarin koosteisiin. Ärsyttää moni asia ja ehkä eniten se, että kun hän lukee lähtöruudukon kuljettajajärjestystä, niin jää aina selittämään jostain epäoleellisesta asiasta jonkun kuskin kohdalla, ja sen jälkeen jättää sitten seuraavia kuskeja välistä eikä mene ruudun kanssa samaa tahtia.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
No tuo kuskien luetteleminen lähetyksissä on jokseenkin turhaa muutenkin kun kaikki näkee sen kuvastakin. Ja
monet tietävätkin jo ennestään kuka missäkin ruudussa.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5141
No tuo kuskien luetteleminen lähetyksissä on jokseenkin turhaa muutenkin kun kaikki näkee sen kuvastakin. Ja
monet tietävätkin jo ennestään kuka missäkin ruudussa.
Juu. Nimilistan tavaaminen läpi pikemminkin kertoo siitä, ettei selostaja osaa kuin kertoa ääneen mitä kuvaruudulla näkyy. Se ei ole kunnollista selostamista.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Juu. Nimilistan tavaaminen läpi pikemminkin kertoo siitä, ettei selostaja osaa kuin kertoa ääneen mitä kuvaruudulla näkyy. Se ei ole kunnollista selostamista.
Totta. Selotuksella ja kommentoinilla pitäisi saada jotain lisäarvoa siihen mitä tulkitsee kuvasta itsekin.
 

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
No tuo kuskien luetteleminen lähetyksissä on jokseenkin turhaa muutenkin kun kaikki näkee sen kuvastakin. Ja
monet tietävätkin jo ennestään kuka missäkin ruudussa.
Ei pitäisi Juuselan alkaa ollenkaan luettelemaan kuskien lähtöpaikkoja, jos ei hallitse kommentointia, niin kuin kuuluisi.

Minukain ottaa päähän tämä muka "kaikkitietävä" Juusela, jolla on tapana mollata muut kommentaattorit maanrakoon.
 
Viimeksi muokattu:

rageon

Well-known member
Liittynyt
31.8.2009
Viestit
291
Zoosela sanoi että eka sadekisa Ykkösellä. Tais höpöttää omiaan?
Joo. Noilla on aika huono muisti(kin), kuten formuloita seuraavilla yleensä. Lähes aina, kun on ollut vähän vettä radalla Lerkki on ollut "seinässä".
 
Ylös