Olen positiivisesti yllättynyt Kvyatin otteista tällä kaudella. Mies on kasvanut henkisesti eikä ole enää sama "kaikki mulle nyt heti" kuski joka oli ekan Red Bull stintin aikaan. Ansaitsee uuden mahdollisuuden Red Bullilla.
Tokkopa Hamilton on paria pistettä vaille kun tämän kauden mestaruus on jo selviö. Tavoitteet lienevät Schumacherin ennätysten lyömisessä.Ei kisaa, ettei Hamiltonilla aina jonkinlainen munkki käy, vaikka olisi vastoinkäymisiäkin. Pitipä sattua, että juuri Hami nousi nyt pisteille No, mitä meni Alfa tötöilemään..
Eihän tämän päivän suoritus toki järin kehuttava ollut, mutta mielestäni Bottas saa silti suhteettomasti kuraa niskaansa tästä. Tötöilvät siellä muutkin, ja mielestäni esimerkiksi Gasly tunaroi selvästi pahemmin, ajeli ihan missä sattuu sijoilla koko kisan ja törmäsi vielä tytärtallin autoon.Miksi Bottasta nyt näin mollataan? Mitä parempaa esimerkiksi Leclerkki tänään esitti? Tai Hamilton? Tai Hulkki?
https://www.motorsport.com/f1/news/vasseur-alfa-romeo-appeal-penalties/4503120/amp/?nrt=54Onkohan kellään lisätietoa Kimin hylkäyksestä? Oliko kysessä oikeasti jokin uusi systeemi. Vai tiimiradiossa suositeltu moottorikartta lähtöön? Jos kysessä jälkimmäinen, aika lailla pelleilyksi menee....
Reilu on tämä maailma Voitat toisen kisa toisensa jälkeen helposti ja se kerta ku pisteille päästään, nii sit se toinen onkin edellä sadekisan rengasloton myötä Multa ei heru peukkua Kubicalle. Joutais pois.Vieläkin harmittaa Alfan menetetyt pisteet, mutta annetaan kuitenkin peukku Kubicalle . Yhdellä kädellä pisteille on melko kova suoritus ja voitto tallikaverista tulee todennäköisesti tuolla.
Ei tämä ollutkaan se pointti, vaan se että jotenkin tämä onnenmyyrä muuten vaan aina selviää pisteille. Liekö edelleen viimeisin pisteittä jääminen se Itävallan kisa viime vuonna, kun molemmat Mersut kyykkäsi?Tokkopa Hamilton on paria pistettä vaille kun tämän kauden mestaruus on jo selviö.
Tuskinpa muuttuu. 70 millisekunnin säätö-/paremetriraja on ylittynyt ja taitaa olla toisarvoista FIA:n tuomareille, onko siitä saanut lähdössä hyötyä. Ihme perseilyksi mennyt koko tuomaritouhu. Leglerg ei esim. saanut muuta kuin sakkoa? Kun veti varikkokäynnillä vaarallisesti (olikohan se) Hulgenbergin eteen. Aiemmin siitä sai 5s. Tosin ko. linja voisi olla jatkossakin sama, ellei tule osumaa.Vasseurin mukaan heillä on todisteita, että eivät tehneet mitään väärää. Voi sijoitukset vielä muuttua.
Tämä linja on ihan järkee käypä, kuskilla ei ole tuossa mitään osuutta tapahtuneeseen, sanktiot pitää nimenomaisesti osoittaa tallille koska he vastaavat varikon turvallisuudesta joukkueena.Tuskinpa muuttuu. 70 millisekunnin säätö-/paremetriraja on ylittynyt ja taitaa olla toisarvoista FIA:n tuomareille, onko siitä saanut lähdössä hyötyä. Ihme perseilyksi mennyt koko tuomaritouhu. Leglerg ei esim. saanut muuta kuin sakkoa? Kun veti varikkokäynnillä vaarallisesti (olikohan se) Hulgenbergin eteen. Aiemmin siitä sai 5s. Tosin ko. linja voisi olla jatkossakin sama, ellei tule osumaa.
Se vaan johtaa sitten nopeasti siihen, että tallit laskevat kuljettajansa aina muiden eteen, koska siitähän saa vain pienen sakon, jos mitään ei käy. Näköjään tässä on vielä vastuu täysin sillä, jota vastaan rikotaan: jos onnistut väistämään, niin sääntöjä rikkonut talli/auto ei saa rangaistusta, mutta jos osuu, niin sitten saatat rikkoa omankin autosi. FIA:aa ei kiinnosta vitunkaan vertaa myöskään varikkomuurilla työskentelevien henkilöiden turvallisuus. He istuvat siellä farkuissa ja t-paidoissa ottamassa vastaan kaiken sen hiilikuitumurskan ja isommat sirpaleet, mitä mahdollisen osuman voimasta voi lentää.Tämä linja on ihan järkee käypä, kuskilla ei ole tuossa mitään osuutta tapahtuneeseen, sanktiot pitää nimenomaisesti osoittaa tallille koska he vastaavat varikon turvallisuudesta joukkueena.
On toi turvallisuus hieman parantunut 80- ja 90-luvulta jolloin varikolla ajettin mitä laitteet kulkivat...Se vaan johtaa sitten nopeasti siihen, että tallit laskevat kuljettajansa aina muiden eteen, koska siitähän saa vain pienen sakon, jos mitään ei käy. Näköjään tässä on vielä vastuu täysin sillä, jota vastaan rikotaan: jos onnistut väistämään, niin sääntöjä rikkonut talli/auto ei saa rangaistusta, mutta jos osuu, niin sitten saatat rikkoa omankin autosi. FIA:aa ei kiinnosta vitunkaan vertaa myöskään varikkomuurilla työskentelevien henkilöiden turvallisuus. He istuvat siellä farkuissa ja t-paidoissa ottamassa vastaan kaiken sen hiilikuitumurskan ja isommat sirpaleet, mitä mahdollisen osuman voimasta voi lentää.
Täysin tarpeeton "kokeilu", jonka lopputulos ja realistiset riskit ovat kaikkien nähtävillä. Sitten kun tulee se iso mälli ja joltain christianhornerilta irtoaa korva tai silmä, niin FIA ylireagoi laskemalla varikon nopeusrajoitusta tai asentamalla pleksit varikkosuoralle...
Olipa rangaistukset sitten mitä tahansa. Pointti oli, että samasta rikkeestä pitäsi saada samanlainen tuomio myös viikonpäästä Unkarissa.Täysin tarpeeton "kokeilu", jonka lopputulos ja realistiset riskit ovat kaikkien nähtävillä. Sitten kun tulee se iso mälli ja joltain christianhornerilta irtoaa korva tai silmä, niin FIA ylireagoi laskemalla varikon nopeusrajoitusta tai asentamalla pleksit varikkosuoralle...
Ketäs Hamilton ohitteli? Molemmat ohittivat Hulkenbergin. Ei Hulkenbergään mitään ohitusswhota järjestänyt. Vai ohittiko ketään?Osasivat ohittaa.