Formula 1 – 2019 - 11 - Saksan GP

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Olen positiivisesti yllättynyt Kvyatin otteista tällä kaudella. Mies on kasvanut henkisesti eikä ole enää sama "kaikki mulle nyt heti" kuski joka oli ekan Red Bull stintin aikaan. Ansaitsee uuden mahdollisuuden Red Bullilla.
 

Muucconen

Well-known member
Liittynyt
2.9.2018
Viestit
1109
Ei kisaa, ettei Hamiltonilla aina jonkinlainen munkki käy, vaikka olisi vastoinkäymisiäkin. Pitipä sattua, että juuri Hami nousi nyt pisteille :rolleyes: No, mitä meni Alfa tötöilemään..
Tokkopa Hamilton on paria pistettä vaille kun tämän kauden mestaruus on jo selviö. Tavoitteet lienevät Schumacherin ennätysten lyömisessä.
 

Ratahans

Well-known member
Liittynyt
8.5.2001
Viestit
840
Onkohan kellään lisätietoa Kimin hylkäyksestä? Oliko kysessä oikeasti jokin uusi systeemi. Vai tiimiradiossa suositeltu moottorikartta lähtöön? Jos kysessä jälkimmäinen, aika lailla pelleilyksi menee....
 

Marussia

Well-known member
Liittynyt
7.1.2014
Viestit
745
Vetäkääpä Bottaksen mollaajat taas vittua päähän. Ajeli siellä muutkin ulos, ja eräs hyväkäs kaksi kertaa, mutta tuurilla selvisi pahemmilta tuhoilta.

On se jännä miten paljon iloa osa saa suomalaisen kuskin epäonnistumisista, millä tavalla se olisi hyvä, että Bottas saisi kenkää, kuten tämä yksi kyrpä täällä viisaasti totesi?
 

Corvair

Well-known member
Liittynyt
10.10.2016
Viestit
883
Miksi Bottasta nyt näin mollataan? Mitä parempaa esimerkiksi Leclerkki tänään esitti? Tai Hamilton? Tai Hulkki?
Eihän tämän päivän suoritus toki järin kehuttava ollut, mutta mielestäni Bottas saa silti suhteettomasti kuraa niskaansa tästä. Tötöilvät siellä muutkin, ja mielestäni esimerkiksi Gasly tunaroi selvästi pahemmin, ajeli ihan missä sattuu sijoilla koko kisan ja törmäsi vielä tytärtallin autoon.

En jaksa uskoa, että Mersulla minkään yksittäisen kisan perusteella päätettäisi sopimusasioista. En ole vielä valmis heittämään kirvestä kaivoon ensi vuoden sopimuksen suhteen.
 

Iso Paha

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
117
Onkohan kellään lisätietoa Kimin hylkäyksestä? Oliko kysessä oikeasti jokin uusi systeemi. Vai tiimiradiossa suositeltu moottorikartta lähtöön? Jos kysessä jälkimmäinen, aika lailla pelleilyksi menee....
https://www.motorsport.com/f1/news/vasseur-alfa-romeo-appeal-penalties/4503120/amp/?nrt=54

https://www.motorsport.com/f1/news/alfa-romeo-penalty-hamilton-kubica-raikkonen-giovinazzi/4503081/amp/

Linkeissä lisätietoa hylkäyksen perusteista ja Alfa-Pomon kootut selitykset. Johonkin ongelmaan kytkimen kanssa vetoavat, mutta vähän vaikea uskoa sen iskeneen juuri samalla tavalla molempiin autoihin.
 

Bunder

Well-known member
Liittynyt
21.2.2017
Viestit
835
Vieläkin harmittaa Alfan menetetyt pisteet, mutta annetaan kuitenkin peukku Kubicalle :D . Yhdellä kädellä pisteille on melko kova suoritus ja voitto tallikaverista tulee todennäköisesti tuolla.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Vieläkin harmittaa Alfan menetetyt pisteet, mutta annetaan kuitenkin peukku Kubicalle :D . Yhdellä kädellä pisteille on melko kova suoritus ja voitto tallikaverista tulee todennäköisesti tuolla.
Reilu on tämä maailma :D Voitat toisen kisa toisensa jälkeen helposti ja se kerta ku pisteille päästään, nii sit se toinen onkin edellä sadekisan rengasloton myötä :D Multa ei heru peukkua Kubicalle. Joutais pois.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13716
Eipä tuo minunkaan suhtautumista Williams-kuskeihin muuta. Toki Kubica ajoi nyt hyvän kisan vaikeissa olosuhteissa mutta Russell on heistä yleensä se selvästi nopeampi kerta toisensa jälkeen.
 

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4514
Sijainti
Kokkola
Tokkopa Hamilton on paria pistettä vaille kun tämän kauden mestaruus on jo selviö.
Ei tämä ollutkaan se pointti, vaan se että jotenkin tämä onnenmyyrä muuten vaan aina selviää pisteille. Liekö edelleen viimeisin pisteittä jääminen se Itävallan kisa viime vuonna, kun molemmat Mersut kyykkäsi?

Sitten tuo Bottas-viha. En kyllä tiedä mitä pahaa se on foorumisteille tehnyt, kun sitä lyödään vuodesta toiseen. Uusi Heikki Kovalainen- jne kortit heiluneet jo vuosia. Kisassa eilenkin liukasteli ja tötöili todella monet muutkin, ja Hami itse asiassa enemmän kuin Bottas, jolla vaan se moka oli ikävä kyllä ratkaiseva, kun keula meni mäsäksi. Huonoa tuuriakin siis, spinnailihan Lewiskin tismalleen samassa paikassa. Eikä tämä foorumilaisten suomikuskiviha rajoitu edes Bottakseen, aikanaan muistan miten Heikki Kovalainenkin aiheutti täällä mm. Massan keskeytyksen kustannuksella tulleella uransa ainoalla voitolla kauheat itkupotkuraivarit :rolleyes: Ainahan sitä voi tehdä, jos liikaa ahdistaa, kuten Nykäsen Masa uhkaili: Muuttaa Kööpenhaminaan ja hakee Ruotsin kansalaisuutta ;) Bottashan ajaa nyt parasta Mersu-kauttaan, joten olisi ihmeellistä mikäli jatkoa ei irtoa, kun viime vuonnakin se tuli vaikka mies itsekin sanoi, että oli häneltä heikoin kausi koskaan.
 
Viimeksi muokattu:

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5159
Keskikastin taisto on aika tasainen ja Giovinazzi maksaa tosiaan Alfalle ison liudan sijoituksia sekä palkintorahaa. Beta Romeo on taas kerran sarjan toiseksi viimeisenä, kun se voisi yhtä hyvin olla ainakin kosketusetäisyydellä viidennestä sijasta, jonka Toro Rosso otti vuorostaan haltuunsa tuon onnekkaan podiumin myötä. Keskikastin kuljettajien liigassa Räkä on nyt kolmantena suvereenilla karkumatkalla olevan Sainzin ja podiumin napanneen Kvyatin takana. Giovinazzi sen sijaan on tasapisteissä Kubican kanssa. Sormet ristiin, että Bottas saa ensi vuodeksi sopparin 'Romeolle ja sitten alkaa totinen pisteillä mässäily.
 
Viimeksi muokattu:

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Vasseurin mukaan heillä on todisteita, että eivät tehneet mitään väärää. Voi sijoitukset vielä muuttua.
 

Ratahans

Well-known member
Liittynyt
8.5.2001
Viestit
840
Vasseurin mukaan heillä on todisteita, että eivät tehneet mitään väärää. Voi sijoitukset vielä muuttua.
Tuskinpa muuttuu. 70 millisekunnin säätö-/paremetriraja on ylittynyt ja taitaa olla toisarvoista FIA:n tuomareille, onko siitä saanut lähdössä hyötyä. Ihme perseilyksi mennyt koko tuomaritouhu. Leglerg ei esim. saanut muuta kuin sakkoa? Kun veti varikkokäynnillä vaarallisesti (olikohan se) Hulgenbergin eteen. Aiemmin siitä sai 5s. Tosin ko. linja voisi olla jatkossakin sama, ellei tule osumaa.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4206
Tuskinpa muuttuu. 70 millisekunnin säätö-/paremetriraja on ylittynyt ja taitaa olla toisarvoista FIA:n tuomareille, onko siitä saanut lähdössä hyötyä. Ihme perseilyksi mennyt koko tuomaritouhu. Leglerg ei esim. saanut muuta kuin sakkoa? Kun veti varikkokäynnillä vaarallisesti (olikohan se) Hulgenbergin eteen. Aiemmin siitä sai 5s. Tosin ko. linja voisi olla jatkossakin sama, ellei tule osumaa.
Tämä linja on ihan järkee käypä, kuskilla ei ole tuossa mitään osuutta tapahtuneeseen, sanktiot pitää nimenomaisesti osoittaa tallille koska he vastaavat varikon turvallisuudesta joukkueena.

Mä antaisin reilun tuntuvan sakon ja tallipisteet pois ko. osakilpailun osalta ko. auton osalta, tai tallipisteitä laskettaessa 30 sekunnin penalty lopputuloksiin.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5159
Tämä linja on ihan järkee käypä, kuskilla ei ole tuossa mitään osuutta tapahtuneeseen, sanktiot pitää nimenomaisesti osoittaa tallille koska he vastaavat varikon turvallisuudesta joukkueena.
Se vaan johtaa sitten nopeasti siihen, että tallit laskevat kuljettajansa aina muiden eteen, koska siitähän saa vain pienen sakon, jos mitään ei käy. Näköjään tässä on vielä vastuu täysin sillä, jota vastaan rikotaan: jos onnistut väistämään, niin sääntöjä rikkonut talli/auto ei saa rangaistusta, mutta jos osuu, niin sitten saatat rikkoa omankin autosi. FIA:aa ei kiinnosta vitunkaan vertaa myöskään varikkomuurilla työskentelevien henkilöiden turvallisuus. He istuvat siellä farkuissa ja t-paidoissa ottamassa vastaan kaiken sen hiilikuitumurskan ja isommat sirpaleet, mitä mahdollisen osuman voimasta voi lentää.

Täysin tarpeeton "kokeilu", jonka lopputulos ja realistiset riskit ovat kaikkien nähtävillä. Sitten kun tulee se iso mälli ja joltain christianhornerilta irtoaa korva tai silmä, niin FIA ylireagoi laskemalla varikon nopeusrajoitusta tai asentamalla pleksit varikkosuoralle...
 
Viimeksi muokattu:

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4206
Se vaan johtaa sitten nopeasti siihen, että tallit laskevat kuljettajansa aina muiden eteen, koska siitähän saa vain pienen sakon, jos mitään ei käy. Näköjään tässä on vielä vastuu täysin sillä, jota vastaan rikotaan: jos onnistut väistämään, niin sääntöjä rikkonut talli/auto ei saa rangaistusta, mutta jos osuu, niin sitten saatat rikkoa omankin autosi. FIA:aa ei kiinnosta vitunkaan vertaa myöskään varikkomuurilla työskentelevien henkilöiden turvallisuus. He istuvat siellä farkuissa ja t-paidoissa ottamassa vastaan kaiken sen hiilikuitumurskan ja isommat sirpaleet, mitä mahdollisen osuman voimasta voi lentää.

Täysin tarpeeton "kokeilu", jonka lopputulos ja realistiset riskit ovat kaikkien nähtävillä. Sitten kun tulee se iso mälli ja joltain christianhornerilta irtoaa korva tai silmä, niin FIA ylireagoi laskemalla varikon nopeusrajoitusta tai asentamalla pleksit varikkosuoralle...
On toi turvallisuus hieman parantunut 80- ja 90-luvulta jolloin varikolla ajettin mitä laitteet kulkivat...
 

Ratahans

Well-known member
Liittynyt
8.5.2001
Viestit
840
Täysin tarpeeton "kokeilu", jonka lopputulos ja realistiset riskit ovat kaikkien nähtävillä. Sitten kun tulee se iso mälli ja joltain christianhornerilta irtoaa korva tai silmä, niin FIA ylireagoi laskemalla varikon nopeusrajoitusta tai asentamalla pleksit varikkosuoralle...
Olipa rangaistukset sitten mitä tahansa. Pointti oli, että samasta rikkeestä pitäsi saada samanlainen tuomio myös viikonpäästä Unkarissa.

Mutta noin yleisesti sääntöihin. Mielestäni juurikin tällaisten jossittelujen takia (mitä jos, christianhornerilta irtoaa korva tai silmä) säännöt ovat menneet liian monimutkaisiksi. Henkilökohtaisesti, en usko että säännöillä saadaan rajattua "kaikkia" riskivariaatiotia pois. Tulee vain tällaisia Kanadan tyylisiä tuomarifloppeja. Kannatan reilua kisaamista Ko. asiaan otti myös Vettel voimakkaasti kantaa...
 

Iso Paha

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
117
Hamilton ajoi näköjään ulos turva-auton ollessa tulossa radalle juuri samassa mutkassa, jossa Leclerc oli poistumassa autosta. Ilmeisesti tuo oli se toinen tutkinta, mutta ei kai tuossa mitään rangaistavaa ollut, varmasti oli hidastanut tarpeeksi.

Vaikka kuinka yrittää miettiä niin ei näissä tuomioissa ole mitään järkeä, varsinkin kun juuri vastaavassa tilanteessa on viimeksi se kohtalokas onnettomuus tapahtunut.
 
Ylös