Formula 1 - 2019 - 14 - Italian GP

4stroke

Well-known member
Liittynyt
17.1.2010
Viestit
592
Muutenkaan en ymmärrä mitä järkeä tuossa olisi ollut vaikka kaikki olisi ehtineet nopealle kierrokselle. Tuskinpa siinä ruuhkassa olisi aikaansa pystynyt parantamaan kukaan.
Letkan perälle koko pelleporukka F1 maineen
turmelemisesta, eikös siellä säännöissä joku
tämmönen pykälä ole?

Ja jos niin pelottaa että joutuu vetoavun antajaksi niin kannattaa varmaan pysyä siellä varikolla koko 3.osio eikä tuhlata renkaita.
 

4stroke

Well-known member
Liittynyt
17.1.2010
Viestit
592
Vettel just tällä hetkellä kuultavana reunaviivan ylityksestä.

Jäisköhän ilman aikaa kuitenkin Q3 sessiosta.
Eli P9 sit kai, ellei muita rankkuja tuu...
Mitä still-kuvista katsoin niin hetken oli kaikki 4 rengasta päivänselvästi ulkona, mutta katsotaan nyt uskaltavatko antaa rankkua.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Kivasti polemiikkia aiheuttanut, mut totuus on se, että lähes kaikki tallit ja kuskit kämmäs. Ei tän takia mitää muutoksia tarvi tehdä. Koskee vain näitä nopeita ratoja pitkine suorineen ja siltikin yksittäistapaus. Mun mielestä toi oli vain huvittavaa ja hyvää viihdettä harvinaisuudessaan. Tyypit kisas iha tosissaan viimeisissä mutkissa :D :D

edit: sitäpaitsi kaikki ajo yhden nopean jo. Mikään ei sano, että niitä pitäis kaks olla. Voiha niitä olla 0-10, riippuen minkä parhaaksi näkee.
 
Viimeksi muokattu:

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
6266
Tottahan se on. Ei FIA, eikä kukaan muukaan, pysty todistamaan Nicon ajaneen tahallaan mutkan suoraksi. 99,9999% varmuudella hän näin teki, mutta sitä ei pysty todistamaan kukaan muu kuin Nico itse.
 

Razor

Well-known member
Liittynyt
12.10.2008
Viestit
1230
Hulkista tehty näköjään syntipukki tähän touhuun.. Huutonaurua. Enemmän se syyttävä sormi osoittaa sinne kärkitallien suuntaan, jotka yleensä menee radalle ekana mut sit passailevat sitä menemistä sinne tälläsillä radoilla.

Jos olis mahdollista ni ois hyvä kieltää imun hyödyntäminen tämmösiltä radoilta ja esim kaikki ajais minimissään muutaman sekunnin väleillä. Tai sit joku minimi aika milloin viimeistään pitäisi olla lähtenyt out lapille.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

JuuZa

Kulttuurispesialisti
Liittynyt
22.4.2006
Viestit
2152
Jep kyllä mä ainakin nautin tänpäiväsestä. Vähäsen vaihtelua. Eikä tollasseen tarvii millään sääntömuutoksilla puuttua. Jokaisen tallin oma asia imo. Yksi tapa puuttua asiaan olisi radasta riippuen sulkea varikon ulostulo pari minuuttia ennen osion loppua, mutta aika keinotekoista ja turhaa.

Hassua kans että vaan Hülk, Stroll ja Sainz pyydettiin puhutteluun hidastelusta. FIAlta sellanen veto, että oli pakko vaan jotenkin reagoida asiaan.

Edit: hidas
 

4stroke

Well-known member
Liittynyt
17.1.2010
Viestit
592
Tottahan se on. Ei FIA, eikä kukaan muukaan, pysty todistamaan Nicon ajaneen tahallaan mutkan suoraksi. 99,9999% varmuudella hän näin teki, mutta sitä ei pysty todistamaan kukaan muu kuin Nico itse.
No mielestäni pystyy todistaa vaikka telemetriasta, että jos on tullut jonkin verran hiljempaa kuin normaalisti ja esim. jarruttanut aikaisemmin yms ja Silti ajaa suoraksi on kyse tahallisuudesta tai sitten voipi käydä palauttamassa F1-lisenssin Fialle.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
3836
Joo ei epäilystäkään selvästi kaikki renkaat ulkona, jänistivät tuomarit taas.
Mitä jos renkaat nousee ilmaan, tuleeko hylky? Naurettavaa jos tulisi. Riittää kun on viivan päällä. Ei tarvitse koskea.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Mitä jos renkaat nousee ilmaan, tuleeko hylky? Naurettavaa jos tulisi. Riittää kun on viivan päällä. Ei tarvitse koskea.
Mitä höpötät? Vettel oli selkeästi yli rajojen ja renkaat maassa. Vain se kiinnostaa. Ei tässä nyt tarvi mielikuvitus-skenaarioita keksiä.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
3836
Mitä höpötät? Vettel oli selkeästi yli rajojen ja renkaat maassa. Vain se kiinnostaa. Ei tässä nyt tarvi mielikuvitus-skenaarioita keksiä.
Eikun renkaan kulutuspinnan osa on viivan yläpuolella. Ei välttämättä kiinni maassa renkaan vääntymisen tai keventymisen vuoksi.
 

christian86

Well-known member
Liittynyt
17.9.2005
Viestit
315
Ja mä kun luulin, että se sääntö oli 2 rengasta valkosen viivan oikealla puolen. Tai niin ainakin cmoren asiantuntijat puhuivat.. Kyllä lapselliseksi menee näinkin selvä asia
 

Raikkis

Well-known member
Liittynyt
15.4.2018
Viestit
903
Kimille 5 ruutua penalttia. Laatikko vaihtoon. Sija 15 ruudukossa. Kyllä sieltä pisteille nousee.
 

JuuZa

Kulttuurispesialisti
Liittynyt
22.4.2006
Viestit
2152
Eikun renkaan kulutuspinnan osa on viivan yläpuolella. Ei välttämättä kiinni maassa renkaan vääntymisen tai keventymisen vuoksi.
Näinhän FIA on sen tulkinnut. Eli jos helikopterista saadusta kuvasta näkyy että ylhäältä katsottuna osa renkaasta on viivan päällä, niin tilanne katsotaan epäselväksi ja tuomitaan syytetyn eduksi. Tuomariston päätöksessä siis kohta:

FIA: Decision - Car 5 (leaving the track) sanoi:
The Stewards reviewed multiple camera angles, some of which appeared to show that the tyres were not in contact with the white line of the track edge however other angles appeared to show that part of the front “wheel” (when viewed from above) may have been within the bounds of the white line. This cast an element of doubt which is considered significant enough to give the “benefit of doubt” to the driver in question.
Jokaisen oma päätös että pitääkö tätä tuomiota urheilijamaisena vai ei. Minusta erittäin kyseenalainen päätös, kun ollaan erikseen sovittu pelisäännöt kyseisessä mutkassa. Moraali sikseen, kilpailullisesti ihan hyvä asia että Vettel starttaa muiden kärkikuskien kanssa etupäästä.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Näinhän FIA on sen tulkinnut. Eli jos helikopterista saadusta kuvasta näkyy että ylhäältä katsottuna osa renkaasta on viivan päällä, niin tilanne katsotaan epäselväksi ja tuomitaan syytetyn eduksi. Tuomariston päätöksessä siis kohta:



Jokaisen oma päätös että pitääkö tätä tuomiota urheilijamaisena vai ei. Minusta erittäin kyseenalainen päätös, kun ollaan erikseen sovittu pelisäännöt kyseisessä mutkassa. Moraali sikseen, kilpailullisesti ihan hyvä asia että Vettel starttaa muiden kärkikuskien kanssa etupäästä.
Suattaaha tuo olla viivan päällä, ku kuvakulmaa väännetään. Mut jopa tossa kuvassa, minkä linkkasin näkee täysin selvän ylityksen. Eikä siinä ole varmasti mikään osa renkaasta viivan päällä, vaikka suoraan ylhäältä katsois. Tuomarit voi vetää viikseen, kuten eräs suomalainen f1-kuski taannoin sanoi. Lisäksi, pitäkööt tunkkinsa. Toi oli livenä jo selvä tapaus, puhumattakaan hidastuksista ja kuvasta. Sit löydetään joku kuvakulma, jossa ylitystä ei näykkään. OK, minäkää en nää mitään, ku suljen silmäni.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös