Hassut autot F1:n historiassa

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
Rusina sanoi:
Ja onhan tuossa kohtuu mahtipontinen ylimääräinen siipikin ennen takasiipeä ;)
Ylimääräinen siipi on samaa luokkaa kuin aikaisemmin tässä topicissa nähdyssä McLaren Mp4-10:ssä.
 

Jurva

Well-known member
Liittynyt
6.10.2000
Viestit
69
Sijainti
Hämeenlinna
Juuri tuon tapaiset lentävät siivet, joissa renkaat, on mielenkiintoisia. Hieman vanhemmat Le Mans autot muistuttavat noita tietenkin renkaat katettuina.
 

mustavihannes

"Nothing quite like it"
Liittynyt
1.2.2004
Viestit
395
Sijainti
Helsinki
Olikos tuosta olemassa nelivetoinen versio? Vai sekoitanko siihen Cosworthin tekeleeseen... :doubtful:

Edit: Tuolla on kuvia niitä nelkku-Cossiesta

Editin editti: Katos perkule, Lotushan sekin oli näköjään...
 
Viimeksi muokattu:

Driver #8

Well-known member
Liittynyt
19.2.2005
Viestit
193
Sijainti
Curva Variante Alta
1987 March-Cosworth

Turboautoihinkin näköjään ainakin joku tiimi rakenteli ilmanottoaukkoja kuskin pään yläpuolelle.
 

Abel

Well-known member
Liittynyt
8.2.2005
Viestit
144
Bobakki sanoi:
Tuo March on vapaastihengittävällä koneella, jos tätä yksilöä tarkoitit.
aika littanalta näyttää tuo etusiipi, mitähän sillä haettiin?
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki


Tässä hassua autoa kerrakseen. Pisti vielä LOLAakin paremmaksi. McLaren Mercedes MP4-18:lla, jota Anti-Schumi raketiksikin kutsuttiin Saksan lehdistössä, ei ajettu metriäkään edes aika-ajoissa.
 
Viimeksi muokattu:

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Driver #8 sanoi:
1987 March-Cosworth

Turboautoihinkin näköjään ainakin joku tiimi rakenteli ilmanottoaukkoja kuskin pään yläpuolelle.
Just sopivasti maavaraa :tongue: Kuinkahan leveät renkaat oli siihen aikaan verrattuna nykyisiin? :confused:
 

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4662
Sijainti
Kokkola
Olisiko jollain antaa kuvaa siitä "teetarjottimesta". Yksi merkillisimpiä keularatkaisuja mitä ikinä on saanut vuosien varrella nähdä. Ja noista uudemmista autoista, 10 vuoden takainen Ferrari on kyllä uskomaton.. meinaan sivuponttooneja!!
 

Driver #8

Well-known member
Liittynyt
19.2.2005
Viestit
193
Sijainti
Curva Variante Alta
Bobakki sanoi:
Tuo March on vapaastihengittävällä koneella, jos tätä yksilöä tarkoitit.
Joku tiimi siis kuitenkin ajoi tuohon aikaan vapaasti hengittävällä. Elin siinä luulossa että kaikki käyttivät turbokoneita, kun vapaasti hengittäviä koski samat polttoainemäärän rajoitukset. 3,5-litrainen vapaasti hengittävä vaati enemmän polttoainetta kuin 1,5-litrainen turboahdettu.
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Ei ja ei. Vapareita ei koskeneet polttoainerajoitukset ja jos olisi koskeneet niin kyllä turbokoneet olisi imeneet tehokkaampina enempi soppaa.
Muistaakseni 86-kaudella kaikilla oli turbo, mutta 87 kaudella esim. Tyrrell ajoi vaparilla. Silloin näillä oli jopa oma sarjansa, eli Jim Clark Trophy, jonka voitti Jonathan Palmer. Tallien sarja taisi olla Colin Chapman-Trophy, jossa Tyrrell ruletti. Jos oikein muistan.
 

mustavihannes

"Nothing quite like it"
Liittynyt
1.2.2004
Viestit
395
Sijainti
Helsinki
Varsin erikoinen/kaunis/nopea ilmestys se Neweyn 1988 March olikin. Auton ulkomuotohan muistutti paikoin tyhjiöpakkausta, ja tämän vuoksi esim. kuljettajalle ei(lukemani mukaan) jäänyt kunnollista vasemman jalan lepuutuspaikkaa, ja koska jalka sitten unohtui hieman painamaan kytkinpoljinta, tämä johti joskus kytkimen rikkoutumiseen.

Tässä http://www.pitpass.com/images/features/lawrence/march711featml280.jpg "teetarjotin", linkistä päätellen tämäkin on March?

Lisää http://f1onboard.com/viewtopic.php?t=2673&postdays=0&postorder=asc&start=45 Aihetta sivuavaa jutskaa

http://forum.autohoje.com/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=23055&whichpage=1
Joku Ykkösten historia-tyyppinen kuvatopic, tuoltakin löytyy kyllä kummajaisia yllin kyllin :eek!:
 
Viimeksi muokattu:

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Teemu Puumala sanoi:
Olisiko jollain antaa kuvaa siitä "teetarjottimesta". Yksi merkillisimpiä keularatkaisuja mitä ikinä on saanut vuosien varrella nähdä. Ja noista uudemmista autoista, 10 vuoden takainen Ferrari on kyllä uskomaton.. meinaan sivuponttooneja!!

Auto on March 711.
 

mustavihannes

"Nothing quite like it"
Liittynyt
1.2.2004
Viestit
395
Sijainti
Helsinki
Teemu Puumala sanoi:
Ei jestas miten ruma! :D
Tulee vähän muuten mieleen nykyisten tuning-heppujen takasiipiviritelmät, yms. lintulaudat. Tuo teetarjotinhan olisi ollut James Huntille täydellinen, kisan jälkeen jakkara valmiina että voi neitosen kanssa istahtaa bisselle ja röökille :thumbup:
 

Abel

Well-known member
Liittynyt
8.2.2005
Viestit
144
Teemu Puumala sanoi:
Ei jestas miten ruma! :D
Vaan eikös tuo ollut ihan kohtuu nopea? Eikös tuolla ottanut eräs Petersonin poika F1:ssä kakkospaikkoja niin kisoissa kuin loppupisteissäkin?
 
Viimeksi muokattu:

ZOMBIEEE

Active member
Liittynyt
7.12.2005
Viestit
33
Tää Mäkki on saanut vissiin muotonsa ahvene hydro-ominaisukksita...mmm..tai ehkä ruutanan.
 
Ylös