Sen verran Mercedekselle propseja, että antavat ainoana kärkitallina tasavertaisen auton ajettavaksi kahdelle kuskille. Hoitavat sijoituksia Hamiltonille sitten muulla tavalla. RB:llä ja Ferrarilla panostetaan koko kehitystyö yhteen kärryyn.
Kannattaa kysyä Mika Salolta. Hän voi kertoa kuinka Ferrari käyttäytyi 99 Unkarissa.Vettelin suorittaminen ihmetyttää. Olenko vain sinisilmäinen? Tiedän että ykkösissä on politikointia, mutta miksi Ferrari tekisi tämän Vettelille? Vaikea ymmärtää mistä nyt on kyse.
Salon mielestä koko maailma oli häntä vastaan hänen F1-urallaan.Kannattaa kysyä Mika Salolta. Hän voi kertoa kuinka Ferrari käyttäytyi 99 Unkarissa.
Tänään kyllä syö miestä tavallista enemmän. Bottas oli nopeampi parempi aika-ajossa ja kisassa. Ei yhtään virhettä ja silti tulos on vasta kolmas.Sen verran Mercedekselle propseja, että antavat ainoana kärkitallina tasavertaisen auton ajettavaksi kahdelle kuskille. Hoitavat sijoituksia Hamiltonille sitten muulla tavalla. RB:llä ja Ferrarilla panostetaan koko kehitystyö yhteen kärryyn.
En ole Salon kuullut koskaan sanovan noin.Salon mielestä koko maailma oli häntä vastaan hänen F1-urallaan.
Mielestäni Bottas oli liian hidas ratkaisuhetkillä. Ensin Verstappeniin verrattuna ja viimeisellä stintillä Hamiltoniin verrattuna. Ajamalla ajettu todenmukainen sijoitus valitettavasti.Tänään kyllä syö miestä tavallista enemmän. Bottas oli nopeampi parempi aika-ajossa ja kisassa. Ei yhtään virhettä ja silti tulos on vasta kolmas.
Toista se oli aikoinaan kun Räikkönen korvasi Schumin Ferrarilla niin oli vuosia menestystä ja dominointia takana ja Ferrari oli talli jossa varmasti menestyisi ja tulisi legendaksi ajan myötä mutta nyt siitä on valitettavasti tullut 13 vuodessa talli jossa ykköskuski saa jatkuvasti hävitä mestaruuksia ja kritiikkiä ja paineita tallilta vuodesta toiseen ja samalla saivat lopulta Räikkönen,Alonso,Vettel lähteä pois joista piti tulla Schumin manteliperijöitä.Ferrari on kyllä taantunut takavuosien unelmatallista nykyiseen suorastaan painajaiseen. Kuka tuonne enää edes suostuu menemään? Vettel sentään aika suoraan kritisoi tallia nyt kun on itse turpaan ottavana osapuolena.
Jokuhan siellä on hiertänyt pidemmän aikaa kun eivät edes suostuneet neuvottelemaan jatkosopimuksesta Vettelin kanssa.Vettelin suorittaminen ihmetyttää. Olenko vain sinisilmäinen? Tiedän että ykkösissä on politikointia, mutta miksi Ferrari tekisi tämän Vettelille? Vaikea ymmärtää mistä nyt on kyse.
https://www.autosport.com/f1/news/151252/mercedes-judged-bottasEURTM-tyres-to-extend-hamilton-stintInstead of coming in a lap later - as was the case at the first round of stops - Hamilton took his hard tyres all the way to lap 41, and at one stage the reigning Formula 1 world champion was hoping that he could reach the chequered flag without a second stop.
Wolff says the team was able to examine the tyres that came off the car of Bottas, and having decided that there was still some life in them made the call to leave Hamilton out for as long as possible.
Eihän se tietenkään ollut suora lainaus vaan ns. paraphrase.En ole Salon kuullut koskaan sanovan noin.
Salon oma kommentti vuodelta 2017 ei minusta jätä tilaa tuollaisille tulkinnoille.Ja kaikki tietää että 99 Unkarissa tehtiin jotain Salon autolle, että ei näyttäisi liian nopealta.
Mielestäni tämä on Ferrarin ns. normaalitilanne. Todtin aika oli poikkeus. Sitä ennen ja sen jälkeen asiat ovat olleet aina enemmän tai vähemmän sekaisin. Ferrari on käsittämättömän huono talli, kun ottaa huomioon että saa eniten rahaa, pystyy kumoamaan kaikki sääntömuutokset jotka eivät ole heidän edukseen ja sääntöjä on vielä aktiivisesti kehitetty Ferrarin etu mielessä. Viimeisin kohta ei välttämättä enää pidä paikkansa, mutta Ecclestonen aikaan näin tehtiin.Ferrari on kyllä taantunut takavuosien unelmatallista nykyiseen suorastaan painajaiseen. Kuka tuonne enää edes suostuu menemään? Vettel sentään aika suoraan kritisoi tallia nyt kun on itse turpaan ottavana osapuolena.
Päin vastoin. Kommentti nimenomaan jättää tilaa erilaisille tulkinnoille. Jos joku erityisesti painottaa puhuvansa totuuden, se ei sitä yleensä ole. Toisekseen Salo tuskin haluaa polttaa siltoja perässään laukomalla negatiivisia kommentteja. Salo ei tuolloin eikä nytkään ole lähelläkään eläkeikää ja hänkin varmaan haluaa pitää välit kunnossa mahdollisten työkeikkojen toivossa.Salon oma kommentti vuodelta 2017 ei minusta jätä tilaa tuollaisille tulkinnoille.
"Then you had quite a disastrous Hungarian Grand Prix, starting 18th and earning no points. What happened?
Tell you the truth, together with the team, we tried many things during the practices but only a few worked – this is the explanation for this rather weak performance. One race later Spa was better and then, in Monza I was up on the podium again. All in all, I find it quite a good result from a declared No. 2 driver who was a substitute!"