Noinhan se on. Täällä vaan kirjoittelee monet, jotka ovat seuranneet lajia vasta ehkä viimeiset kymmen vuotta. Eihän ferrari ole koskaan ollut (pl Schumi kausi) mikään dominantti. Enemmänkin kisavoitto silloin tällöin, vähän kärjistäen.Mielestäni tämä on Ferrarin ns. normaalitilanne. Todtin aika oli poikkeus. Sitä ennen ja sen jälkeen asiat ovat olleet aina enemmän tai vähemmän sekaisin. Ferrari on käsittämättömän huono talli, kun ottaa huomioon että saa eniten rahaa, pystyy kumoamaan kaikki sääntömuutokset jotka eivät ole heidän edukseen ja sääntöjä on vielä aktiivisesti kehitetty Ferrarin etu mielessä. Viimeisin kohta ei välttämättä enää pidä paikkansa, mutta Ecclestonen aikaan näin tehtiin.
Jos suoritukset eivät kohene. Niin voi olla. Mutta kuka tilalle? Kimi? Giovinazzi?Kyllä itse uskon, että antavat potkut kesken kauden suorituskyky-verukkeella. Käy sääliksi Vetteliä. Aivan täyttä idiotismia talli täynnä.
Hülkenberg hyvä keikka kuski vähän kuin Salo aikoinaan. Tiedä vaikka saisi johonkin talliin kisa kuskin paikan ensi kaudelle?Kyllä tuota konttaamista saa vielä hetken jatkua ennen kuin kumpikaan osapuoli alkaa miettiä sopimuksen ennenaikaista päättämistä. Lisäksi se varmasti vaatisi sitä, että Vettel on jo päättänyt ensi vuoden suunnitelmistaan, jotta hän ei tavallaan jää tyhjän päälle. Vettel oli kummankin Silverstonen kisan jälkeen hyvin pettynyt talliin ja piti mykkäkoulua radiossa kisan päätyttyä. Ferrarin kannalta voisi jopa olla houkuttelevaa ajattaa Hülkenbergia, jolla on nyt kokemusta myös "pinkistä Mersusta", vaikka ei hänelle mitään teknisiä salaisuuksia olekaan tehtaalla uskottu.
Jos eivät Sainzia saa sinne jo täksi kaudeksi ajamaan ni veikkaan kans, että Kimi on aika vahvoilla loppukauden tuuraajaksi.Kaivetaan Kimi vielä "One more time"-hengessä naftaliinista loppukaudeksi, Hulkki Alfa-Romeolle tuuraamaan ja Vettel lomalle? No, aika epätodennäköistä mutta voisiko olla jopa mahdollisuuksien rajoissa vielä.
Toisaalta paljon Kimiä edes kiinnostaa ajaa jämäpisteistä, kun voi ajella letkan häntäpäässä ja nostaa palkkaa samalla kun Sauberin tehdas on kotimaassa lähellä perhettä.Jos eivät Sainzia saa sinne jo täksi kaudeksi ajamaan ni veikkaan kans, että Kimi on aika vahvoilla loppukauden tuuraajaksi.
Pakko kiinnostaa, ukkohan sanoi joskus vuosia sitten, että ura päättyy Ferrarilla.Toisaalta paljon Kimiä edes kiinnostaa ajaa jämäpisteistä, kun voi ajella letkan häntäpäässä ja nostaa palkkaa samalla kun Sauberin tehdas on kotimaassa lähellä perhettä.
Itse olen katsonut ja nopeiden kierrosten aikana hän ei käytä sitä, vain varikon ulostulokierroksella lämmittääkseen renkailla. Sama taitaa myös päteä Hamiltoniin, tai sitten hän käyttää sitä paalukierroksellaan.Perkule kun ei oo tullu kertaakaan katottua Bottaksen onboardia, että miten paljon käyttää DAS järjestelmää. Onko joku seurannu?
Ei Mersu ajanut Q2 aikaansa pehmeillä renkailla vaan mediumeilla.Niputin blogipostauksessa 70-juhlakisan tapahtumia. Huom. tekstin alkuosaa käsittelee F1:siä.
https://urheilunortti2.blogspot.com/2020/08/pyyntooni-vastattiin-mersu-noyrtyi.html
Eiköhän tuollaisessa tilanteessa olisi varsin selvää, että Alfa Romeon rattiin istahtaisi Kubica.Kaivetaan Kimi vielä "One more time"-hengessä naftaliinista loppukaudeksi, Hulkki Alfa-Romeolle tuuraamaan ja Vettel lomalle? No, aika epätodennäköistä mutta voisiko olla jopa mahdollisuuksien rajoissa vielä.
Kiitos tarkennuksesta, haluan mahdollisten lukijoiden vuoksi käyttää teksitissä suomenkielisiä ilmauksia. Tässä kohtaa tein poikkeuksen.Ei Mersu ajanut Q2 aikaansa pehmeillä renkailla vaan mediumeilla.
Mielestäni asiapitoisissa teksteissä olisi hyvä puhua Mersun sijaan Mercedeksestä. Foorumilla tuntuu istuvan lujassa tapa kirjoittaa tästä tallista sen lempinimiväännöksellä tallin oikean nimen sijaan.Ei Mersu ajanut Q2 aikaansa pehmeillä renkailla vaan mediumeilla.
Tarkoitit varmaan Forumilla, etkä moisella Foorumi-väännöksellä?Mielestäni asiapitoisissa teksteissä olisi hyvä puhua Mersun sijaan Mercedeksestä. Foorumilla tuntuu istuvan lujassa tapa kirjoittaa tästä tallista sen lempinimiväännöksellä tallin oikean nimen sijaan.
Ytimekkäästi sanottu.Foorumi on suomen kieltä ja tarkoittaa mm. keskustelupalstaa. F1-forum on keskustelupalsta eli foorumi.