Nykyinen rangaistuspistekäytäntö on antanut mahdollisuuden "fiksuihin rikkeisiin". Indycarissa tuosta olisi jaeltu vähintään tuntuvat sakot.
Puolentoista minuutin kohdalta hyvää kuvaa tuosta kolarista, mm. Russellin onboard. Tuo on kilpailukiellon paikka, naurettavaa että FIA antaa vain jonkun varoituksen.
Katsoppa kohta 2:08. Russel varmaan luuli, että kärki lähti ajaa täyttä vauhtia. Taisi tulla Russelillekin yllätyksenä jarrutus? Kvyat ja Ocon ajoivat Russelin edellä voimakkaasti edellä ajavat kiinni, jolloin Russel ryhtyi myös kiihdyttämään. Hiukan monen asian summa.
Puolentoista minuutin kohdalta hyvää kuvaa tuosta kolarista, mm. Russellin onboard. Tuo on kilpailukiellon paikka, naurettavaa että FIA antaa vain jonkun varoituksen.
Olen katsonut tätä monesta eri kuvakulmasta. Kenelle sinä siis tarkalleen ottaen olisit antamassa kilpailukiellon?
Puolentoista minuutin kohdalta hyvää kuvaa tuosta kolarista, mm. Russellin onboard. Tuo on kilpailukiellon paikka, naurettavaa että FIA antaa vain jonkun varoituksen.
Itse ymmärsin Russelille.Olen katsonut tätä monesta eri kuvakulmasta. Kenelle sinä siis tarkalleen ottaen olisit antamassa kilpailukiellon?
Russellhan reagoi rakoon lyömällä kaasun pohjaan. Sama rako oli myös edellä ajavilla Kvyatilla ja Oconilla edellä meneviin. Eli ketjureaktio alkoi seuraavasti: Kvyat ja Ocon lyö lämän tiskiin, johon reagoi myös Russell. Kvyat, Ocon ja Russell ajaa kärjen kiinni, jolloin joutuvat jarruttamaan. Miksi rangaistus vain Russellille?Russell jättää ihan älyttömän eron edellä olevaan Oconiin ja lähtee sitten kiihdyttämään, vaikka kukaan hänen edellään ei ole niin tehnyt. Sitten pannukakku onkin valmis kun Russell lyö jarrut pohjaan.
Johan aikaisemmin puhuimme foorumilla, että Wihuri on tukenut Bottasin uraa hänen karting-vuosistaan saakka. Wihuri tuki kaudella 2018 Bottasta ja Mecedesiä 1,7 miljoonalla eurolla. Tässä tapauksessa Bottasia voitaisiin pitää maksukuskina, mutta se ei meille suomipojille kelpaa.Ja eikun oksentamaan tämä paska blogiin Aikamoista väittää Bottasta maksukuskiksi. Heh.
EDIT: En jaksa enää vääntää spötterin kanssa. Samaa rataa kiertää viestistä toiseen.Johan aikaisemmin puhuimme foorumilla, että Wihuri on tukenut Bottasin uraa hänen karting-vuosistaan saakka. Wihuri tuki kaudella 2018 Bottasta ja Mecedesiä 1,7 miljoonalla eurolla. Tässä tapauksessa Bottasia voitaisiin pitää maksukuskina, mutta se ei meille suomipojille kelpaa.
Se on nykypäivää, Kimiä sponsoroi Ferrari aikoina Singha-olutmerkki, jonka logo näkyy myös Alfa-Sauberissa. Talli maksoi hänen ajamisensa.Tarkalleen ottaen kaikkia kuskeja voidaan pitää maksukuskeina, jos lähdetään tuolle linjalle, mutta sitä on kaikkien vaikea ymmärtää. Vai pidätkö Räikköstä maksukuskina. Otappa selvää kuka maksoi sille palkan Ferrarilla ainakin eräässä vaiheessa. Melkein jokaisella kuskilla taitaa nykyään olla sponsoreita kylkiäiseinä.
En minäkään halua toistella samoja asioita. Ne ei vaan mene kerralla kaaliin.EDIT: En jaksa enää vääntää spötterin kanssa. Samaa rataa kiertää viestistä toiseen.
Tässähän menee ristiin henkilökohtaiset sponsorit ja tallin sponsorit. Nacional oli Sennan omia sponsoreita eikä millään lailla liittynyt mihinkään talliin. Sennalla oli sopimuksissaan kai tämä Nacional-ehto, mikä oli poikkeuksellista McLarenille. Kenenkään muun kuskin en muista mainostaneen ainakaan noin merkittävässä roolissa ketään yhteistyökumppania. Esimerkiksi Shellin huhuttiin kuittaavan Räikkösen palkan Ferrarilla. Ihan järetöntä ruveta yhtä kuskia taas vitsailemaan maksukuskiksi, kun jokainen on samassa liemessä. Bottaksella Abloy ja Polar on omia sponsoreita ja talliin liittyviä ei ole tällä hetkellä Saa nähdä siirtyykö maksukuski-Sainzin sponsorit McLarenilta Ferrarille. Se, että lukeeko sponsori vaatteissa tai muissa varusteissa, on sopimuksellisia asioita. Bottaksella ei sallita omia sponsoreita varuisteissa, näin Abloy antoi tiedotteessa aikanaan ymmärtää. Sopimus kattaa yhteistyötä vain Bottaksen kanssa, ei Mercedeksen.Se on nykypäivää, Kimiä sponsoroi Ferrari aikoina Singha-olutmerkki, jonka logo näkyy myös Alfa-Sauberissa. Talli maksoi hänen ajamisensa.
Sauber-kautena Kimin kypärässä oli DNA:n logo. Kaikkihan muistaa Sennan ja hänen haalareissaan olleen ison Nacional-pankin logon. Laudahan otti lainaa pankista, jotta pääsi aloittamaan F1-uransa. Rahalla saa ja hevosella pääsee, kuten antiikin roomassa satiirisoitiin.
CCMK saisi tästä vapaan puolella mahtavan historiikin...
60 % gridistä sai varoituksen kolarin aiheuttamisesta mutta Grosjean ei ollut mukana joukossa!Joukkokolarista on jaettu rankkuja kunnolla. Varoituksen saivat Magnussen, Kvyat, Latifi, Giovinazzi, Sainz, Albon, Stroll, Ricciardo, Perez, Norris, Ocon ja Russell!
Russell jättää kyllä väliä mutta tuskin se hänen syy on kun ajaa ihan siististi. Takanatulevan pitää välttää peräänajot - niin kadulla kuin myös kisassa.Tuosta ihan alkuperäisestä kuvasta näkyy hyvin, miten Russell on jättänyt aika ison raon Oconiin ja lähtee sitten ennen aikojaan kiihdyttämään. Sitten joutuu hyppäämään jarrulle ja tulos tämä. Pitää tosiaan itsekin odotella jos jostain löytyisi Russellin vinkkelistä kuvaa, mutta jos ei mitään fiksua selitystä tolle raon jättämiselle ole niin tuo on melkeinpä kilpailukiellon paikka.
Pahoiitelut asiavirheistä. Sinä, kun olet minua vanhempi ja seurannut lajia +30 vuotta, niin muista tarkemmin 80-luvun kisat.Tässähän menee ristiin henkilökohtaiset sponsorit ja tallin sponsorit. Nacional oli Sennan omia sponsoreita eikä millään lailla liittynyt mihinkään talliin. Sennalla oli sopimuksissaan kai tämä Nacional-ehto, mikä oli poikkeuksellista McLarenille. Kenenkään muun kuskin en muista mainostaneen ainakaan noin merkittävässä roolissa ketään yhteistyökumppania. Esimerkiksi Shellin huhuttiin kuittaavan Räikkösen palkan Ferrarilla. Ihan järetöntä ruveta yhtä kuskia taas vitsailemaan maksukuskiksi, kun jokainen on samassa liemessä. Bottaksella Abloy ja Polar on omia sponsoreita ja talliin liittyviä ei ole tällä hetkellä Saa nähdä siirtyykö maksukuski-Sainzin sponsorit McLarenilta Ferrarille. Se, että lukeeko sponsori vaatteissa tai muissa varusteissa, on sopimuksellisia asioita. Bottaksella ei sallita omia sponsoreita varuisteissa, näin Abloy antoi tiedotteessa aikanaan ymmärtää. Sopimus kattaa yhteistyötä vain Bottaksen kanssa, ei Mercedeksen.
Täyttä paskaa. Jos lyöt moottoritiellä jarrut pohjaan ja joku ajaa perään, niin kyllä se on sinun korttisi, joka lähtee kuivumaan. Toki aina on niitä teidenritareita – niin kadulla kuin kisassakin – jotka mielestään tietävät ja osaavat muita paremmin.Russell jättää kyllä väliä mutta tuskin se hänen syy on kun ajaa ihan siististi. Takanatulevan pitää välttää peräänajot - niin kadulla kuin myös kisassa.
Formula 2:n puolella Azerbaijanissa tuota tapahtuu, kun sielläkin maaliviiva on erittäin pitkän suoran päässä. Jostain syystä ykkösillä pääsee kai paremmin karkuun ja siksi ei ole tarvinnut venttailla maalisuoralle asti. Mugellon tapahtumista Mersu-kuskit vierittivät vastuuta myös FIA:lle, joka on kuulemma tällä kaudella käskenyt turva-autoa sammuttamaan valot (= merkki turva-auton poistumisesta) erittäin myöhään, mikä jättää johtoautolle vähemmän aikaa ja mahdollisuuksia valmistautua vihreään lippuun. Jos näin on, niin se on kyllä jälleen kerran osoitus siitä, ettei FIA välitä vittuakaan turvallisuudesta kuin silloin, jos tulee ruumiita.Perussettiä, jos on vähänkään simuja harrastanut ja nähnyt lentäviä lähtöjä siellä puolella.. Koitetaan ennakoida, mistä syntyy pumppausliikettä ja hyvin todennäköinen kolari kun peräpää luulee, että nyt mennään kun edelläajavat kiihdyttää. Oikeastaan ihme että tuon tyyppisiä ei ole useammin sattunut.