Periaatteessa olisi mahdollista, että turva-auto sammuttaisi valot heti kierroksen alussa. Kärkiauto voisi tässä tapauksessa päästää turva-auton vaikka puoli kierrosta edelle ja kun saa tallilta vahvistuksen, että turva-auto on palannut radalta niin ajaa 1/3 osa kierroksen kaasu pohjassa ilman, että muut saa ohittaa ennen maaliviivaa?
Esim. Mugellossa tai Bakussa tällainen tapa olisi ainoa järkevä vaihtoehto nyt nähdyn sijaan.
Ja tuollaisia tilanteita varten tuva-autotilanteissa olisi hyvä vielä olemassa vanhempien aikojen, nyt tai oikeammin tietenkin jo varsin pitkä aika sitten poistettu nk. Turvakierroksen Sääntö.
Tuo kyseinen nk. Turvakierros tarkoitti siis sitä, että turva-auton sammuttaessa hälytysajovalot selkeästi tai muilla tavoin viestiäkseen lähdöstään ajoi kuitenkin vielä yhden ja selvän kierroksen ennen todellista menoa varikolle.
Pitkälti selvän kunnolla menohaluja hilliten mitä kyllä tarvittaisiin tähän lajiin taas nimenomaan myös lopullisten selvien ja kunnollisten turva-auton ajan turvavälien ohella.
Tuonkin tilannetoimen aikana mikäli ohitti tai ajoi liian lähellä kuin ohittaakseen niin siitä tuli sitten 10 sekuntia Stop & Go-rangaistus.
Nykypäivän turvavälipelleilyllä olisi kyllä vähän väliä kuskit rankulla varikolla.
Ne kun ovat varsinkin nk. Pleikkarisukupolvesta lähtien 2000-luvun alusta lähtien pudonneet paljon ja kärjistyneet tietysti näinä viime vuosina.
Milloin valittajia on ollut aina ihan Hamiltonia myöten.