Ei liity suoranaisesti tän kauden Indycariin, mutta tietääkö joku miksi se vuoden 2001 CART-kilpailu Teksasissa peruttiin ilman minkäänlaisia kokeiluja nopeuden rajoittamiseksi? Esim. sen aikaisten short oval aerokittien käyttäminen, turbon buustin laskeminen jne. Sen tiedän, että kisa peruttiin turvallisuuteen vedoten kun osa kuskeista tuli huonovointiseksi g-voimista. Oliko siinä kyse jonkinlaisesta ylpeydestä, että CART-autojen piti kulkea ehdottomasti paljon lujempaa kuin toisen blokin sontakärryjen, vai olisiko nopeuden laskeminen vaikuttanut jotenkin aerodynamiikkaan eli auto ei olisi matalemmissa nopeuksissa tuottanut tarpeeksi downforcea? Kun eikös joskus vajaa 10 vuotta sitten ne Lotuksen melko lailla epäonnistuneet Indycar-moottorit aiheuttaneet sitä, että Indianapoliksessa puutteellisen suoranopeuden vuoksi kyseiset autot eivät tuottaneet tarpeeksi downforcea ja olivat osaltaan senkin takia hitaampia myös kaarteissa.
Viime yön kisaa luonnehdittiin kuulemma tylsäksi, mitä jonkin verran tuloksia ja tapahtumia tuossa lueskelin. Kanaan ajoi hyvin kun oli harjoituksissa nopein, mutta joutui lähtemään peruttujen aika-ajojen ja JJ:n alkukauden suoritusten ansiosta kisaan viimeisenä, mutta oli maalissa 11. Muutamaa viestiä aiemmin spekuloitiin jopa Kanaanin mahdollisesta karsiutumisesta Indyssä, kun on ollut vähän taukoa eikä ihan nuori kaveri enää ole. Meinasin silloin tarttua asiaan, ja kommentoida etten yllättyisi vaikka Kanaan olisi Indyssä yksi potentiaalisista voittajaehdokkaista, mutta valitettavasti joudun nyt jälkiviisastelemaan että ainakin Teksasissa kulki hyvin
Dixon ajeli ilmeisen jäämiesmäisesti voittoon ja on taas pistejohdossa, ja yllätyin että rookie McLaughlin ajoin noinkin hyvin kuin toiseksi heti ekassa ovaalikisassaan.