https://dirtfish.com/rally/wrc/katsuta-wont-drive-for-toyotas-main-team-in-2022/
Katsuta ei aja ykkösteamissa ensivuonna...
Katsuta ei aja ykkösteamissa ensivuonna...
Hyvää analyysia kyllä. Lisäisin vielä lautaselle sen tekijän että Lapin taustalla on norski Veiby kun Sunisen manageri on tuttu ja turvallinen Jouhki. Asialla voi olla aika isokin painoarvo neuvotteluissa.Tästä Toyota-paikasta tulee kyllä mielenkiintoinen "kamppailu" Lapin ja Sunisen välillä. Itse en ainakaan näe ketään muuta järkevää vaihtoehtoa täyttämään Ogierin paikkaa. Joku Sordo korkeintaan. TGR:n pöydän ääressä varmaan joudutaan pitkään raapimaan päätä, Lappi vai Suninen.
Lappi:
+Tämä kausi Polon ratissa on osoittanut, että vauhtia ja potentiaalia löytyy edelleen ja ehkä vähän uusi into ja motivaatiokin paistaa Lapin olemuksesta.
+Kokemusta jo Toyotan ratista ja myös se yksi MM-voittokin Toyotalla
+Ehkä aavistuksen paremmat näytöt ja kokemus WRC-autoista kuin Sunisella
-Lapin vauhti on jo kertaalleen nähty Toyotan ratissa ja kauden 2017 jälkeen tulokset olivat vähän laskusuuntaista. Vaikea uskoa, että mitään yhtäkkistä voittovauhtia sieltä löytyisi.
Suninen:
+Into ja motivaatio olisi varmasti päästä näyttämään vauhtinsa voittaja-autolla ilman jatkuvaa painetta ajopaikasta
+Se paras vauhti on ehkä vielä näkemättä, koska Teemu ei ole vielä päässyt voittaja-auton rattiin. Pari viime kautta Fordilla on ollut aika mahdotonta ajaa voitosta.
+Pelkästään jo vaihtelun vuoksi olisi hauska nähdä Suninen Toyotalla. Sekoittaisi sopivasti pakkaa.
-Sunisen vauhti on silti pieni kysymysmerkki. Viime vuodet ovat enimmäkseen ollut melko heikkoa suorittamista, mutta toki todennäköisin syy tähän on lähinnä M-Sportin tiimi/auto, ei niinkään Teemun osaaminen. Silti se on epävarmaa, alkaako auto pysyä tiellä ja syntyykö tasaisen hyvää tulosta, vaikka pääsisikin Toyotalle.
-Lievästi kokemattomampi Lappiin verrattuna, jos täytyisi pystyä heti tuomaan tulosta ja pisteitä tallille.
Itse toivoisin eniten sitä, että Toyota palkkaisi molemmat ajamaan puolikkaan kauden. Kauden jälkeen sitten voisi katsoa, kumpi ansaitsee mahdollisen jatkokauden.
Päätöksiä tekevät henkilöt aiheuttaa tässä myös mielenkiintoisen asetelman. Latvalan on todennäköisesti erittäin vaikeaa päättää kumpi valitaan. Kilttinä, reiluna miehenä hän varmasti haluaisi antaa molemmille mahdollisuuden. Kaj Lindströmin kanta vaikuttaa asiaan varmasti myös paljon ja Jarmo Lehtinen puolestaan osaa arvioida Sunisen kyvyt parhaiten, koska istui pari viime kautta viereisellä penkillä samassa autossa. Sunisella on myös manageri Jouhki taustalla, joka osaa hommansa erittäin hyvin ja on toki myös Latvalan entinen manageri. Tässä neuvottelussa Erik Veiby Lapin managerina jää helposti kakkoseksi.
Aika tasaiset lähtökohdat kyllä molemmilla kuljettajila.
Ei kai sillä vehkeellä ole Toyotan rallitiimin kanssa mitään tekemistä. Tommosen osasarjan voi laittaa mihin tahansa koriin.Mitä tuohon Lappi-Sunis hommaan Toyotan kannalta tulee, niin Lappihan testailee tuota Toyotan uutta nelivetoista rallivehjettä säännöllisen epäsäännöllisesti. Onko se sit joku Rally3 vai mikälie. Luulis että noiden pohjalta ois jollain tasolla Japaniin paremmin jalka oven välissä kuin Sunisella, vaikka manageripelissä vähän jokelalaiselle häviääkin.
Tästä voi sitten minun puolesta pistää vaikka jo nyt jonkin kansalaisliikkeen pystyyn. Kertokaa missä tavataan niin tulen banderollin kanssa.
Jyskälää ei oo vielä kalenterissa…
Ai. Ja mä kun oon luullu että Toyota puuhailee tehtaana jotain uutta peliä. Käsi ylös virheen merkiksiEi kai sillä vehkeellä ole Toyotan rallitiimin kanssa mitään tekemistä. Tommosen osasarjan voi laittaa mihin tahansa koriin.
Esuppi testailee siis jotain Proto/R-Lite/Oreca Kit vehjettä vanhan korimallin Yarikseen. Tällaisen voi siis yksityinen paja rakentaa vapaasti, ja on rakennettukin.Ai. Ja mä kun oon luullu että Toyota puuhailee tehtaana jotain uutta peliä. Käsi ylös virheen merkiksi
Artikkelissa viitataan Bitterin sanomisiin toisessa artikkelissa. Ensin on hävinnyt artikkelista Bitterin sanomiset, ja sitten koko artikkeli. Löytyy vielä Googlen välimuistista..https://www.is.fi/ralli/art-2000008114334.html Jos Suomen mm-ralli jatkaa kalenterissa, niin ei se tule ainakaa Lokakuulle sijoittumaan max. Elokuun lopulle, jos Viro vie Heinäkuun ajankohdan. Saas nähä miten käy.
Mitä ne siellä oikein suhmuroiArtikkelissa viitataan Bitterin sanomisiin toisessa artikkelissa. Ensin on hävinnyt artikkelista Bitterin sanomiset, ja sitten koko artikkeli. Löytyy vielä Googlen välimuistista..
Nehän pisti ihan valtiotasolta kunnon tuet wrc-rallille. Olivatko eu-rahaa tai ei, en tiedä. Selkeästi tärkeää heille saada tällaisia kansallista identiteettiä rakentavia ja boostavia juttuja. Vähän niinkuin meillä oli aikoinaan olympialaiset ja Armi Kuusela. Eipä kiinnosta näköjään moottoriurheiluun nykypäivänä panostaa pahemmin. Hilloa kun laitettais tiskiin niin saatais Jyskälä, MotoGp ja vaikka tuurauskisa formuloihinkin.https://www.is.fi/ralli/art-2000008114334.html Jos Suomen mm-ralli jatkaa kalenterissa, niin ei se tule ainakaa Lokakuulle sijoittumaan max. Elokuun lopulle, jos Viro vie Heinäkuun ajankohdan. Saas nähä miten käy. En ymmärrä millä muulla, kuin EUn rahalla Virossa voidaan ajaa mm-rallia, jos Suomi ei sen enemäpää ole markkina-alueena. ;D
Niin se Neste taitaakin olla jo melkein myyty.Nehän pisti ihan valtiotasolta kunnon tuet wrc-rallille. Olivatko eu-rahaa tai ei, en tiedä. Selkeästi tärkeää heille saada tällaisia kansallista identiteettiä rakentavia ja boostavia juttuja. Vähän niinkuin meillä oli aikoinaan olympialaiset ja Armi Kuusela. Eipä kiinnosta näköjään moottoriurheiluun nykypäivänä panostaa pahemmin. Hilloa kun laitettais tiskiin niin saatais Jyskälä, MotoGp ja vaikka tuurauskisa formuloihinkin.