Santino Ferruccille kyllä toivoisi koko kauden IndyCar ohjelmaa ensi kaudelle. Jos markkinointipuoli IndyCarissa pelaa niin voisivat yrittää rakentaa Ferrucista seuraavan Paul Tracyn ja vihdoinkin täyttää IndyCarin "pahan pojan" saappaat jotka on olleet tyhjiä vuosia.
Saatan kuulostaa rikkinäiseltä levysoittimelta mitä tulee tähän asiaan...
Ei nuo Tracy-vertaukset kuulosta lainkaan rikkinäiseltä levysoittimelta, tai sitten omanikin on samalla tavalla rikki
Olihan Tracy viihdyttävyydessään ja tietynlaisen karisman suhteen (jos hänestä piti) ihan omaa luokkaansa radalla ja sen ulkopuolella. Tänä vuonnahan se on kommentaattori-hommiensa ohessa ajanut jotain Tony Stewartin perustamaa SRX-sarjaa lyhyillä dirt-ovaaleilla muiden kehäraakkien, ja joidenkin nuorempien vasempaankääntäjien kanssa. Tapansa mukaisesti lähes joka kisassa puskenut muita seinään tai aiheuttanut kolareita, mutta oliko kauden tokavika kisa joskus parisen viikkoa sitten, niin joku nuori naispuolinen Nascar-kuski töytäisi Tracyn autoa niin että tämä pyörähti. Ja voi hyvä luoja kuinka monta päivää ja millä intensiteetillä Tracy jankkasi asiasta somessa, julkaisten fanien lähettämiä videoita katsomosta eri kuvakulmista, ja syyttäen tätä nuorta Nascar-kuskia oikeastaan juuri siitä, mitä on itse koko uransa ajan harrastanut
Tosiaan jos amerikkalaisilla olisi vähänkään markkinointitajua, mitä luulisi olevan, niin kyllähän Indycar-sarjakin tarvitsee sellaisen modernin ajan Tracyn, tai Max Verstappenin kaltaisen rämäpään. Itseäni kiinnostaa ensisijaisesti kilvanajo siinä sarjassa, ja myös CART:n ja lantakärry-sarjan historia, mutta tiedä sitten miten helppoa sarjaa on markkinoida uudelle yleisölle esim. sliipattujen Penske-kuskien, vitsiniekka-Hinchcliffen, tai sinänsä harvinaisen hyvien kuskein, mutta suht tylsien persoonien Dixonin ja Bourdaisin avulla
Taku-san nyt on ajotapansa puolesta varsin viihdyttävä kuski, mutta ehkä kansallisuutensa takia aika hillitty persoona noin muuten. Ferrucci olisi ajotapansa ja yleisen olemuksensa perusteella todennäköisesti varsin viihdyttävää seurattavaa jos kokoaikaisen ajopaikan onnistuu vielä saamaan.
Ja mitä tulee tuohon tulevaan Indycar-peliin, niin pakko myöntää että olen jo etukäteen vähän skeptinen onko se sellainen että kiinnostaa itseäni. Se vanha PS2:lle julkaistu lantakärry-peli jäi silloin teininä kokematta, mutta aikuisena olen pitänyt kirppiksillä silmät auki ihan vain lajiniilon näkökulmasta, mutta ei ole tullut vastaan. Jotenkin aavistelen, että tuleva peli tullee olemaan sellainen "simcade" joka on vähän siinä ja siinä kiinnostaako pelata varsinaisen pelaamisen näkökulmasta, vaikka laji sinänsä kiinnostaakin. Enemmän on viime aikoina tullut tahkottua Dirt Rally 2.0:aa joka on aika realistinen ja armoton simulaattori, sekä Project Cars kakkosta, jota voisi luonnehtia samalla tavalla. Forza seiskassa Indycar-autot ja kisat ovat ihan suht kiinnostavia, ja olen joskus monta vuotta sitten pelannut sen uratilan kokonaan läpi, mutta juurikin sen simcademaisen tuntuman takia jäänyt sittemmin pölyttymään. Ei sitä enää pysty ottamaan kovin vakavissaan, kun autot lähinnä leijuu radan pinnassa
Mutta sinänsä ihan ymmärrettävää, että jos peliä halutaan markkinoida laajemmallekin yleisölle, ja sen avulla jopa lisätä sarjan tunnettavuutta/kiinnostavuutta, niin ohjaustuntumasta on toki tehtävä jonkinlainen kompromissi, että myös gamepadilla pystyy pelaamaan.
Project Cars 3 joka julkaistiin tässä hiljattain, varmaan alkuvuodesta tai viime vuonna, niin sehän on kuulemma kakkososaan verrattuna muuttunut täysin lapselliseksi, lähes arcademaiseksi peliksi. En ole viitsinyt hankkia, ja veikkaan että juurikin tuo sarjan kakkososa kestänee aikaa varsin hyvin simuista tykkäävien pelaajien keskuudessa.
EDIT: Ei se japanilaisuus automaattisesti tee Satosta kohteliasta persoonaa. Tuli vain yhtäkkiä mieleen Yuki Tsunoda kaikkine tiimiradioviesteineen
Yksilöitä kukin.