Väännän rautalangasta: jokainen tuollainen voimalähde on yksilö, piste.Foliohatut nurkkaan. Miksi Mersu antaisi alitehoisia myllyjä Bottakselle ja samalla riskeeraisi tallimestaruuden?
Se on racecraft. Raaka nopeus on tyhjällä tankilla tuoreilla renkailla rykästy yksi kierros. Siinä Vale on ihan hyvä.Raaka nopeushan on yksinkertainen asia joka bottaksella kyllä puuttuu. Ja se on semmonen asia joka näkyy kun startti on tapahtunut niin muutaman kierroksen jälkeen bottas on jääny hamiltonista 5 sek ja kisan puolivälissä ollaan jo kaukana..
No tätäpä juuri että jos asiakkaille toimitetaan puolueettomia myllyjä niin miksi ammuttaisiin omaan jalkaan antamalla Bottakselle huonoja yksilöitä. #foliohattu #bustedOon ymmärtänyt, että moottorivalmistajat ei voi asiakastiimeilleenkään toimittaa huonompia koneita kuin itselleen. En sitten tiedä miten tuota käytännössä vahditaan, mutta veikkaisin että erot moottoriyksilöiden välillä on todella marginaalisia, eikä sieltä kyllä etua löydy kellekään.
Bottaksen tallikaverin paikalle spekuloidut kuljettajat ovat Giovinazzi, Albon ja de Vries. Jos Bottas jollekulle näistä onnistuu häviämään, on ihan ansaittua että talli siirtyy tukemaan enemmän tallikaveria kuin Bottasta.Se ykköskuskin / johtavan kuskin rooli on kovin katoavainen, jos se toinen kaveri suorittaakin paremmin. Mutta tuskinpa tuonne nyt niin kovaa rattimiestä toiselle pallille löytyy, etteikö Bottas pystyisi hommaa hoitamaan kotiin.
Tämä on kyllä täysi mysteeri edelleen. Ehkä vain tiimi ja Salo tietää, mitä tapahtui tuolloin. Salohan oli hyvässä vauhdissa jo Itävallassa 1999, kilpailussa samoja kierrosaikoja kuin Irvine. Ekassa mutkassa vaan kolahti ja ylimääräinen pitstop sen takia.No vaikka Mersu olisi antanut alitehoisia myllyjä Bottakselle niin ei se silti ole mitään verrattuna Salon Unkari 1999 fiaskokisaan. Jossa oli koko kisan ajan nolosti sijalla 18-17 huippuauto Ferrarilla.
Huhujen mukaan olisi Ferrari ilkeästi kuulemma laittanut menestyspainoja sen kuuluisan Hockenheimin kisan jälkeen. Koska Salo oli ajanut liian hyvin Schumin autolla mikä koettiin yhtäkkiä tallin sisällä uhkaksi.
Kun Salo osoitti pystyvänsä tuuratessaan Schumia hänen ollessa sairauslomassa, ajamaan kisan voitosta Saksan maaperällä!
Lewis Hamilton on yksi historian parhaista. Samaa kategoriaa kuin esim. Michael Schumacher ja Ayrton Senna. Valtteri Bottas on erittäin hyvä myös. Mutta ei ison tiimin johtava kuljettaja- ainesta.Ei samperi tätä touhua. Nyt on moottorit tehtaalla epätasaista laatua ja Lewikselle annetaan paremmat tms. Hohhoijjaa.
En tiedä kenelle kaikille on mennyt ohi, mutta Lewis on yksi kaikkien aikojen parhaista ihan millä mittarilla tarkastelee, niin se ei ole mikään ihme että Bottas hävis sille. Niin olisi hävinnyt aika hiton moni muukin nykykuskeista. Näkisin että Verstappen on tällä hetkellä ainoa joka pystyis samalla kalustolla antaan vastusta. Bottas ei ole koko uransa aikana näyttänyt mitään semmosta hammasta joka kertois että kyseessä on esim Verstappenin tai Vettelin kaltainen tyyppi joka jotka pystyy samoihin aikoihin ja on yhtä kova kuljettaja. Bottaksen kaltaisia kuljettajiakin tarvitaan kuitenkin tiimeihin. Coulthard, Barrichello, Irvine, Hulkenberg jne jne jne...
Omasta mielestäni Bottas on aikalailla samaa tasoa kuin Räkä oli viimeisinä Ferrari-vuosinaan. Eivät Häkkinen ja Räkä olisi uransa parhaina päivinä ottaneet turpaan tällä tavalla keneltäkään.Lewis Hamilton on yksi historian parhaista. Samaa kategoriaa kuin esim. Michael Schumacher ja Ayrton Senna. Valtteri Bottas on erittäin hyvä myös. Mutta ei ison tiimin johtava kuljettaja- ainesta.
Räikkösen tasonlasku on kyllä ollut melko iso. Lotuksella vielä kulki erittäin hyvin. Mutta hybridiaikakaudella Ferrarilla taso romahti. Heti kaudella 2014. Tosin kaudella 2016 Kimi voitti Vettelin aika-ajoissa.Omasta mielestäni Bottas on aikalailla samaa tasoa kuin Räkä oli viimeisinä Ferrari-vuosinaan. Eivät Häkkinen ja Räkä olisi uransa parhaina päivinä ottaneet turpaan tällä tavalla keneltäkään.
Jos Bottas on yhtä hyvä kuin Kimi 2014-2018 Ferrarilla. Niin kumpi mielestäsi voittaisi Kimi 2014-2018 vai Bottas 2021?Omasta mielestäni Bottas on aikalailla samaa tasoa kuin Räkä oli viimeisinä Ferrari-vuosinaan. Eivät Häkkinen ja Räkä olisi uransa parhaina päivinä ottaneet turpaan tällä tavalla keneltäkään.
Tää huhu on ihan Salon itsensä kertoma Keimolan karting-illassa. Kuinka paljon on laskettu legendaa, vain Salo itse tietää tämän. Mutta ei kärkiautolla ajeta perällä ellei joku ole pahasti pielessä.No vaikka Mersu olisi antanut alitehoisia myllyjä Bottakselle niin ei se silti ole mitään verrattuna Salon Unkari 1999 fiaskokisaan. Jossa oli koko kisan ajan nolosti sijalla 18-17 huippuauto Ferrarilla.
Huhujen mukaan olisi Ferrari ilkeästi kuulemma laittanut menestyspainoja sen kuuluisan Hockenheimin kisan jälkeen. Koska Salo oli ajanut liian hyvin Schumin autolla mikä koettiin yhtäkkiä tallin sisällä uhkaksi.
Kun Salo osoitti pystyvänsä tuuratessaan Schumia hänen ollessa sairauslomassa, ajamaan kisan voitosta Saksan maaperällä!
En usko sanaakaan. Tai sen uskon että Salo on näin sanonut, mutta en sanaakaan Salon sanomisista.Tää huhu on ihan Salon itsensä kertoma Keimolan karting-illassa. Kuinka paljon on laskettu legendaa, vain Salo itse tietää tämän. Mutta ei kärkiautolla ajeta perällä ellei joku ole pahasti pielessä.
Salon mukaan Malboro uhkasi vetään rahansa pois kun tulosta tulee halvemmillakin kuskeilla, mitä sitä turhaan Shumista maksamaan...
Sehän tässä on, että Bottasta verrataan Hamiltoniin, niin mittari on aika armoton.Niin, onko se nyt sitten varsinaisesti ongelma ollut Mersullakaan, muuten kuin että Hamilton vaan on ollut siinä parempi. Mutta ei kai Bottaksella nyt mitään selkeää ongelmaa tuossa ole kuitenkaan ollut.
Tuskin niissä noin isoja tehoeroja on. Vaikka kyseessä onkin käsintehdyt laitteet, niin ei niitä kuitenkaan Horst ja Klaus kahdestaan rautasahalla ja vasaralla rakenna, kyllä kaikki on kuitenkin tietokoneella tehty, laserilla leikattu ja momentit millilleen laskettu.Väännän rautalangasta: jokainen tuollainen voimalähde on yksilö, piste.
Ne penkitetään ennen autoon laittamista. Jokaisessa on erilailla tehoa.
Kun on kaksi (tai useampi) myllyä, joista osassa on esim 600 - 610 hp ja osassa 620 - 635hp, kumpia pannnaan Hämin, kumpia Valen autoon, muistaen kaikki "kannustushuudot", mitä Valelle on vuosien aikana tiimin taholta huudeltu.
...mikä ihmeen alitehoinen...
Totta: eihän 0,17% ole sama kuin kierrosajoissa, mutta noiden koneiden tehoerot on tasan varmasti paljon enemmän kuin 0,17%