kurski
Oisko minkä tyyppistä ?
- Liittynyt
- 6.10.2009
- Viestit
- 18472
Takuma Sato nähdään Dale Coyne Racing with RWR:n väreissä kaudella 2022.
Todellinen Villikortti Indy 500:n.Takuma Sato nähdään Dale Coyne Racing with RWR:n väreissä kaudella 2022.
Juu, 1994 muistetaan varsin erikoisesta sääntöporsaanreiästä, mistä Penske otti täyden hyödyn irti. USAC:n säännöt kun sallivat työntötankokoneille enemmän tilavuutta (3.4 litraa vs. moniventtiili flat-plane V8-koneiden 2.65) ja enemmän ahtopainetta. Muutama pienempi tiimi sitten käytti jotain Buickin V6:sia, mutta ne eivät olleet kierrosalueeltaan, luotettavuudeltaan yms. kilpailukykyisiä.kun Seniori yritti viimeistä kertaa päästä kisaan sisään vuonna 1994 Paalunopeus oli 228 Mailia tunnissa.(About 367 Kilsaa tunnissa)
Jännä nähdä missä Davison ja JR Hildebrand nähdään ensi vuonna mitä Indy 500:n tulee.Sage Karam ja Santino Ferrucci ajavat Indy 500:n Dreyer & Reinholdin riveissä.
https://www.motorsport.com/indycar/news/karam-ferrucci-join-dreyer-reinbold-for-indy-500/6867826/
PPG Indycar World Series oli komealta kajahtava sponsorinimi. Minä laskisin osittain myös kaudet 1998-2001 Cart:n kulta-ajoiksi, sillä tuolloin sarja keräsi IRL:ää suuremman mediahuomion. Olihan mukana isot tallit ja nimekkäämmät kuljettajat.Iso amerikkalainen maaliyritys PPG:stä virallinen Indy 500 aika-ajo sponsori sekä maalintoimittaja IndyCarille...
PPG oli CART sarjan ikoninen Pääsponsori CART sarjan kulta-aikana 1980-1997.
Konsensus amerikassa fanien ja journalistien keskuudessa on että ysärin loppu ja kakstuhatluvun alku olivat hyviä kausia mitä kisaamiseen tulee mutta todella heikkoja mitä CART sarjan johtamiseen tulee. Virheet jotka CART sarjan johtajat teki ysärin loppupuolella ja kakstuhatluvun alussa johtivat sarjan täydelliseen romahtamiseen loppuvuoteen 2003 mennessä. Oma kaikkien aikojan lempikausi mitä Amerikan avopyöräisiin tulee on CART sarjan 2000 kausi. Todella hieno kausi joka toimi vähän niinkuin loppusoittona sarjalle jona se tunnettiin. Harmi etten sattunut löytämään mitään dataa kuinka hyvin CART sarja pärjäsi pörssissä kyseisellä aikavälillä...PPG Indycar World Series oli komealta kajahtava sponsorinimi. Minä laskisin osittain myös kaudet 1998-2001 Cart:n kulta-ajoiksi, sillä tuolloin sarja keräsi IRL:ää suuremman mediahuomion. Olihan mukana isot tallit ja nimekkäämmät kuljettajat.
Nascarin puolella turva-auto otetaan helposti radalle, tehdäänkö yhtä helposti IndyCarissa ja keinotekoisesti?Jenkeissähän IndyCarissa ja Nascarissa lyödään helposti turva-auto radalle kilpailua keinotekoisesti tasoittamaan.
IndyCarin puolella turva-auto otetaan helposti radalle johtuen siitä koska turvatiimin on mahdollista käynnistää auto uudestaan tai suorittaa startti köyden kanssa hinaten auton käyntiin joka vaatii Turva-auton.Dieselmoottori totesi F1-puolella näin:
Nascarin puolella turva-auto otetaan helposti radalle, tehdäänkö yhtä helposti IndyCarissa ja keinotekoisesti?
En minäkään puhuisi keinotekoisuudesta ainakaan IndyCarissa. Nuo "mäkistartit" ovat mielestäni pelkästään hyvä asia. Katsojat kuitenkin ovat maksaneet siitä, että autoja on mahdollisimman paljon radalla ja jos auto on sammunut ilman varsinaista omaa syytä ja on ajokuntoinen, niin sitten hinaamaan käyntiin. Kun autoissa kuitenkaan ei tilankäytöllisten syiden ja painon vuoksi omaa starttimoottoria ole.IndyCarin puolella turva-auto otetaan helposti radalle johtuen siitä koska turvatiimin on mahdollista käynnistää auto uudestaan tai suorittaa startti köyden kanssa hinaten auton käyntiin joka vaatii Turva-auton.
Autojen LED-valoihin ei tuolloin oltu tyytyväisiä. Järjestelmä petti usein. Hyvä, että faneille hyödylliset isot numerot pysyvät turvakaaressa (roll-hoop)https://racer.com/2021/12/20/indycar-introducing-electronic-marshalling-system-for-2022/IndyCar tuo elektroniset LED panelit sarjaan kaudelle 2022 joiden on tarkoitus vähentää ratatyöntekijöiden tarvetta mitä perinteiseen keltaisen lipun heiluttamiseen tulee. Autoissa olleet LED systeemit kausien 2015-2020 välillä eivät kuitenkaan tee paluuta.