No tankki ei välttämättä ole ongelma (tai siis sama ongelma mitä akuissa, minne sijoittaa "turvaan"), käyttäähän Toyota jo nykyään Miraissa hiilikuitu tankkia (joka on vielä päällystetty lasikuidulla). Kulutus luultavasti aika suurta, jos miettii miten paljon vetyautot polttokennoilla kuluttaa (mirai 0,8-0,9kg/100km) ja polttokennon hyötysuhde on se noin 50-60%. Miraissa siis kaksi tankkia joihin mahtuu yhteensä 5kg/122litraa vetyä (87kg painoa) ja mitä sillä pitäisi päästä se 600km yhellä latauksella. Tuosta jos laskee, että bensamoottorin hyötysuhde olisi se 25% niin käytännössä ajomatka puolittuisi. LNGssä taitaa olla ongelmana sitten, että eikös sen pidä pysyä jossain -160 asteessa, jotta se pysyisi nestemuodossa?
Mutta toki kaikista järkevin olisi vaan laittaa "uusiutuvaa etanolia" tankkiin ja mainostaa sitä vaikka flexfuel plugin hybridiksi, mikäli siis mentäisiin polttomoottorilla. Oletettavasti muunnos nykyisiin vehkeiseen ei ihan mahdottomia maksaisi.
Vety sinänsä jännä ideana, sillä kuitenkin sekä Hyundailla, että Toyotalla on myynnissä polttokenno autot (Fordillakin vain konsepti malli).
Mutta en tiedä, ei tuossa ehkä ole kuitenkaan tällähetkellä hirveästi järkeä polttomoottorin kanssa käyttää, eikä välttämättä edes polttokennoilla. Riippuu taas miten akustot lähtevät kehittymään.
Törmäsinpä haastatteluun tuosta ralli Miraista, taas vähän optimistisia ennustuksia...
"How long then until we see a hydrogen WRC competitor, or even a fuel cell F1 car? Kunisawa has his theories: “The fuel cell has shrunk by 50 per cent in 5 years. If the same happens again we could have a 300bhp, lighter rally car by 2020. Then a H2 series is possible."
https://www.topgear.com/car-reviews/mirai/first-drive-0