Onko kellään arvausta mikä on yhden tommosen aerodynamiikka-sivupeilin hinta? Netistä saa hyviä racing-peilejä n.20e kappale....Olisko 2000€ lähelläkään?Siinä se ny on.
André Oliveira (@andredloliveira) Tweeted:
@TGR_WRC GR Yaris Rally1 22 https://t.co/i7nNQnRIfH
Jos noiden peilien avulla voitetaan sekunnin kymmenyskin kilsalla, niin se on tuon hinnan väärti.Onko kellään arvausta mikä on yhden tommosen aerodynamiikka-sivupeilin hinta? Netistä saa hyviä racing-peilejä n.20e kappale....Olisko 2000€ lähelläkään?
Siis eikai kukaan tosiaan luule että uusi autonvalmistaja tulisi mukaan kesken tämän kolmen vuoden jakson, joka todennäköisesti vielä voi jäädä pelkäksi välivaiheeksi? Seuraava vaihtoehto uuden valmistajan mukaan tulolle on kauden 2025 alku.https://www.rallit.fi/fian-tuoreelta-nokkamiehelta-painavaa-tekstia-rallin-mm-sarjan-tulevaisuudesta/
Tässä linkki jossa kerrotaan, että yksikään uusi automerkki ei ole edes lähellä liittyä pääsarjaan. Eli jo nyt voidaan sanoa, että uudet säännöt ovat floppaamassa. Kukas se aiemmin piti Mattonin puheita täytenä p*skana. Täys satusetä. Lupaili uusia automerkkejä mukaan. Täyttä Fia:n kusetusta ja itse keksittyjä huhuja. Ei ihme, että ukko heitettiin pihalle hommistaan.
Saman toistoa taas, mutta...https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/jari-matti-latvala-paljasti-wrc-auton-arvon-se-ei-kaukaa-heita-siita/8336238Nyky R1 auton hinta lähellä 1M, kohta voidaan sanoa hyvästi rallin MM-sarjalle, ketkä idiootit näitä sääntöjä on ollu laatimassa, nyt päitä pölkylle. 2000-luvun alussa JM:n mukaan Wrc:n hinta 300k. Suunta on totaalisen väärä, Grönholm tais olla viimeisten joukossa kuskeja, jotka pysty ite ostamaan privaatti wrc:n ja antaa näytöt sitäkautta, nyt pitää ensin olla miljoonääri taustajoukot (Gus, Fmx) ja sit vasta annetaan näyttöjä. Rallin MM-sarja on lähellä loppuaan...max 2 vuotta ja laji on nykymuodossa kuopattu.
No näinhän Matton satuili, että hybridien ansiosta uusia automerkkejä voitaisiin saada mukaan ja tälläkin forumilla muutamat asiantuntijat väittivät yhtä pehmoisiaSiis eikai kukaan tosiaan luule että uusi autonvalmistaja tulisi mukaan kesken tämän kolmen vuoden jakson, joka todennäköisesti vielä voi jäädä pelkäksi välivaiheeksi? Seuraava vaihtoehto uuden valmistajan mukaan tulolle on kauden 2025 alku.
-Kyllä, MM sarjan kiertäminen on kallista on kalusto mikä tahansa, mutta halvemmilla autoilla esim Huttusen kaltaiset kuskit pystyisivät esim Jyväkylään hankkimaan auton jolla voisi antaa edes näyttöjä. Nythän Huttusella ei oo mitään mahdollisuutta koskaan edes saada näyttöpaikkaa pääluokassa.Saman toistoa taas, mutta...
- Auton hinnalla ei ole niin suuri merkitys kuin annat ymmärtää, kun kierretään tosissaan koko MM-kausi. Kymmenien miljoonien budjetti se olisi vaikka ajettaisiin Rally3-autolla.
- Vaikka autot olisi halvempia niin yksityiskuskeilla ei olisi samaa mahdollisuutta testata ja valmistautua kuin tehdaskuskeilla, eikä muutenkaan mahdollisuutta pärjätä samalla tavoin kuin vielä vuosituhannen vaihteessa. Kilpailu on nyt kovempaa.
- Grönholm ei ihan vaan mennyt kauppaan ostamaan WRC-autoa vaan oli hyvät suhteet tehdastalliin jo A-ryhmän ajoista saakka Robi Gröndahlin kautta, ja näyttöjä antaessa esim Jyskälässä 1997 oli tehdaskuskina.