Otto Hokkanen
Well-known member
Jännä miten nopeasti TCR hiipui alkuinnostuksen jälkeen. Oliko kuitenkin liian kallis luokka Baltiaan?
Joskus vuosituhannen vaihteen tienoilla eräällä koodinimi Murkulalla oli agendalla isolla prioriteetilla häätää korimalliltaan liian vanhat autot pois häpäisemästä SM-arvoisia kisoja... Olikos se 10 vai 15 vuotta kun korimallilla sai olla ikää, että se olisi kelvannut ajamaan SM-arvosta.... E36 BMW on ylittänyt tuon kynnyksen jo ikipäiviä sitten.Nyt onkin kiva seurata mitä aikoja e90 325i saa aikaan Botniringillä. Oon jo aiemminkin ehdottanut ja ehdotan edelleen, että Extreme-BMW luokkaan pitäisi sallia myös e46 ja e90 sarjalaisista tehdyt autot. Sillehän ei voi sitten mitään, jos tekniikka ei olekaan mennyt eteenpäin ja museoikäisellä e36:lla ajetaan jäljet uudempien mallien katolle.
Minua ei auton ikä sinänsä häiritse yhtään. Ennemmin häiritsee merkkiluokat. Ne ovat tylsiä katsottavia eikä sillä ole väliä mitä merkkiä ja mallia radalla kiertää. Sallimalla muitakin korimalleja ja sukupolvia voitaisiin saada kuolevaan Extremeen saada jotain eloa.Joskus vuosituhannen vaihteen tienoilla eräällä koodinimi Murkulalla oli agendalla isolla prioriteetilla häätää korimalliltaan liian vanhat autot pois häpäisemästä SM-arvoisia kisoja... Olikos se 10 vai 15 vuotta kun korimallilla sai olla ikää, että se olisi kelvannut ajamaan SM-arvosta.... E36 BMW on ylittänyt tuon kynnyksen jo ikipäiviä sitten.
En oikeastaan väitä vastaankaan. Montaa merkkiluokkaa(kin) on kokeiltu vuosien saatossa, mutta lähinnä Minit ovat olleet jonkinlainen menestys. Eikä sielläkään enää saada 30 auton ruudukoita - hyvä jos puoletkin siitä. Unot, Saabit, Laatokat, Hondat ja GT3 Porschet on de facto kuihtuneet pois muutaman vuoden räpistelyn jälkeen. V8 Thunder on myös käytännössä merkkiluokka koska kuttaperkka-kuoren alla kaikissa on sama tekniikka ja runko, oli auto sitten esittävinään Mersua, Camaroa tai Mustangia.Minua ei auton ikä sinänsä häiritse yhtään. Ennemmin häiritsee merkkiluokat. Ne ovat tylsiä katsottavia eikä sillä ole väliä mitä merkkiä ja mallia radalla kiertää. Sallimalla muitakin korimalleja ja sukupolvia voitaisiin saada kuolevaan Extremeen saada jotain eloa.
Jahas. Matukaitis on ainakin ilmoittautunut sarjaan ja edelliskerralla oli myös Gutaraviciusilla Huracan ST. Liettuassa on herroilla varaa ja mielenkiintoa kunnon harrasteautoihin. Toisin kuin Suomessa.Ei taida olla yhtään Lamboa mukana.
HMH Racingin facebookista:Äsken meni rataennätys rikki. Uudet lukemat 1.30,171 Jussi Kuivakangas Dallara F308. Edellinen ennätys oli Paavo Tonteri Dallara F399 1.30,496.
Onko kellään tietoa mikä kone Kuivakankaan autossa on? Varmaan Mersu tai VW, mutta kumpi?
Kevättä kohti mennään ja ensi kauden kuviot alkavat selkiintymään.
Ensi kaudelle varmistuneet kuljettajat Formula Open Finland-sarjaan tallin lipun alla ovat:
Jussi Kuivakangas F309 Dallara VW
Pasi Raittinen F306 Dallara Opel
Matti Hautamäki F308 Dallara Opel
Time attackia ei käsittääkseni hyväksytä rataennätyksiin, koska kyseessä ei ole yhteislähtö. Samasta syystä aika-ajo suorituksia ei ole hyväksytty rataennätyksiksi.Sprint Challengen aika-ajoissa Mantas Janavicius pysäytti Porssellaan kellot aikaan 1:35,895. Ymmärtääkseni ensimmäinen 1:36:n alitus koppiautolla Botniaringin pitkällä baanalla. Eikä noita 1:37:n alituksiakaan montaa ole (kaikki ilmeisesti tehty tänään la). Ja tähän varaus että Time-Attack tapahtumista ei ole kattavaa dataa.