Eikös Mikan auton rengaskoko ole peruja Kuismaselta hankituissa renkaissa. Siksi ei Cuppi Porschen renkaat taida olla sopivia.
Sinällään, M- koneen viritys ei minusta ole kovin fiksua, koska kaikki palikat maksaa maltaita, kun porsii. Joku M50 tai M60 tms pohjainen on hyvä aihio alkaa virittämään. Koneita ja osia löytyy kohtuuhintaan.
En osaa sanoa mistä ekat hankitut renkaat ovat, mutta käsittääkseni Mika on tämän uuden auton rakentanut alustaltaan ja koriltaan nimen omaan niin, että se ottaa mukisematta vastaan GT3:ssa käytettyjä renkaita. Tarkoittaa siis esim. eteen 270/650-18 tai 300/650-18 ja taakse 300/680-18 tai 310/710-18. Nuo on ne yleisimmät variaatiot ja eri merkeillä saattaa nimellismitta, siis leveys/korkeus lukemat olla erit. Suurin piirtein samaa leveyttä ne kaikki todellisuudessa ovat. Nykyinen cup Porsas käyttää noista tuota leveämpää kokoa. Vanhemmat sitten kapeampaa.
Mikalla vain taitaa olla kaikki vanteet samaa leveyttä ja nykyinen vanne meinaa olla turhan kapea 310-leveälle Misukalle. Harmi kun uusimmassa cupissa on siirrytty leveämpien renkaiden myötä myös keskimutterikiinnitteisiin vanteisiin.
S50 on hyvä aihio virittää, mutta totta on, että joidenkin osien saatavuus alkaa olla heikkoa. Driftingissä koneita on paskottu oikein urakalla. BMW on siitä hieno tehdas, että ne alkavat kyllä valmistaa uudelleen osia, jos niille on tarpeeksi kysyntää. Auto ja moottori ovat siirtyneet BMW:n mielestä jo historikki osastolle ja se näkyy osien hinnassa.
M50 saadaan tuottamaan kyllä riittävästi tehoa. Paljon sillekin pitää tietysti tehdä, että näin oikeasti tapahtuu ja onko sekään loppupeleissä halpaa. M60 koneen heikkoutena on alumiinipintaiset sylinterit. Ehkä joku mäntävalmistaja tietää niksit mitä tehdä ja renkaathan ne tärkeämmät ovat. V8 koneen pohjana pitäisi käyttää joko 3- tai 3,5 litraista versiota. Ahdettuna auton omassa massa pitäisi olla jotain älytöntä 4 litraisella tai sitä suuremmalla moottorilla. Ls moottorilla ei kannata autoa pilata.
Mun mielestä katse pitäisi suunnata uudenpiin moottoreihin eli N54, N55 tai B58. Ne ovat kevyitä ja kestävät melkoisesti voimaa jo vakio sisuskaluilla. Tietysti centrifugaalista voisi siinä vaiheessa siirtyä turboon, vaikkakin mekaanisella ahtimella moottorin ajokäytös on erittäin looginen.