AnttiL
Reittinörtti
Tarkennettaan, että Sunisen Rally2-autoa ajattaa RedGreyTeam, eli siis "Märtinin ja Tänakin talli".Hyundailla osataan tää tyriminen liki yhtä hyvin kuin M-Sportilla.......
Tarkennettaan, että Sunisen Rally2-autoa ajattaa RedGreyTeam, eli siis "Märtinin ja Tänakin talli".Hyundailla osataan tää tyriminen liki yhtä hyvin kuin M-Sportilla.......
Ei sitä ilmaa survota kuristimen läpi. Se perustuu paine-eroon. Kuristimen etupuolella on vallitseva ilmanpaine tai hyvin tehtynä kovassa vauhdissa vielä pieni patopaine siihen päälle. Kuristimen toisella puolella on parhaimmillaan turbon imemä tyhjiö. Vallitseva ilmanpaine on kaikille sama ja tyhjiö on tyhjiö, sekin on kaikille sama. Ilma lämpenee kun sitä puristetaan kasaan ts. paine alkaa nousemaan.Jos oikein hifistellään niin pitäisi olla intercoolerit molemmin puolin turboa. Ilma laajenee lämmetessään joten kylmää ilmaa mahtuu kuristimen läpi enemmän kuin lammintä. Turbon kuristimen läpi survottuna ilma lämpiää jolloin sitä pitäisi taas viilentää jotta sylintereihin mahtuu enemmän ilma-polttoaineseosta palamaan ja tehoa tuottamaan. Kokonaan toinen juttu sitten on, onko tällä käytännössä merkitystä vai hifistelläänkö vain joidenkin watin osien tehonlisäyksellä.
Juu, kai sen voisi laskea jo isommaksi haitaksi että puskuri puuttuu.Jos etupuskuri olisi jäänyt matkan varrelle niin olisiko tulos hyväksytty? Tottakai jos ei olisi ollut mitään punnittavaa?
Jo tilalle olisi laitettu laillinen niin kyllä... jälkikäteen ajateltuna etulippa olisi kannattanut jättää pikikselle.Jos etupuskuri olisi jäänyt matkan varrelle niin olisiko tulos hyväksytty? Tottakai jos ei olisi ollut mitään punnittavaa?
https://yle.fi/urheilu/3-12566599 pari esimerkkiäPs. Olisin kiinnostunut näkemään kuvia tai pätkiä niistä vaarallisista paikoista Lankamaalla. Mistähän löytäisi?
Toi vie Lapin tuulilasi-caseen, mutta tosiaan Ralliradion kuvasivulla, missä se sitten liekään, pitäisi löytyä. Kuulemma.https://yle.fi/urheilu/3-12566599 pari esimerkkiä
No perkele, ralliväsy edelleen painaa:Toi vie Lapin tuulilasi-caseen, mutta tosiaan Ralliradion kuvasivulla, missä se sitten liekään, pitäisi löytyä. Kuulemma.
Itse hakeudun tietoisesti hieman hiljaisempiin paikkoihin poislukien Oittilan alkupään pudottava oikea. Muutama kaveri oli perjantaina ja lauantaina ollut lähellä suosittuja katselupaikkoja, joissa meno oli kuulemma kuin Leijonien kultajuhlissa. Kaveri tokaisikin Päijälästä, että jokaista p-alueen autoa kohden oli viisi humalaista ja kuskit oli tainneet jäädä autoon odottamaan. No ehkä siinä oli pientä värikynää, mutta kuten sanoit, näkyy se olleen paljon kiinni paikasta.Jännä miten erilaisia näkemyksiä voi olla, itse tuli nähtyä taas sen verran tiukkaa ryyppäämistä (ja sen mukaista muuta ongelmaa) perjantaina ja lauantaina että en sellaista ole vuosiin rallissa nähnyt. Lauantain kakkoslenkki ja sunnuntai taas enemmän sitä "lajiniilo", peruskatsoja ja perheporukkaa. Mutta tosiaan sattumahan näissä määrää.
Haha voin kuvitella. Kuulin että meno oli Kakariston lähellä suhteellisen "railakasta". En kysynyt lisäkysymyksiä. Mutta joo itse kuvailin menoa kuin Leijonien peleissä olisi ollut. Ja ärsytti sielläkin se meno. En tiedä, ehkä pitää vetää kukkahattua vaan syvemmälle vaan.Itse hakeudun tietoisesti hieman hiljaisempiin paikkoihin poislukien Oittilan alkupään pudottava oikea. Muutama kaveri oli perjantaina ja lauantaina ollut lähellä suosittuja katselupaikkoja, joissa meno oli kuulemma kuin Leijonien kultajuhlissa. Kaveri tokaisikin Päijälästä, että jokaista p-alueen autoa kohden oli viisi humalaista ja kuskit oli tainneet jäädä autoon odottamaan. No ehkä siinä oli pientä värikynää, mutta kuten sanoit, näkyy se olleen paljon kiinni paikasta.
Paikka oli yllättävän paha, monella kuskilla oli siinä "tilannetta" näin ainakin paikan päällä näytti.Ei ollut kyllä riskin ottamisen kanssa mitään tekemistä tossa virheessä, päinvastoin.