Arlex
Well-known member
- Liittynyt
- 7.4.2018
- Viestit
- 69
Todella paljon!!Subaru 2024 Takamoto-Tänak, paljon kerroin?
Todella paljon!!Subaru 2024 Takamoto-Tänak, paljon kerroin?
Ei, kyllä itsellä tapana lukea asiantuntijoiden tekstejä. Tuosta vaikka voit luke kuinka Ben Sulayemin korostaa sitä että Fia, Promoottori ja autovalmistajat tarvitsevat toisiaan. Ei mitään varikolla kuiskitaan juttuja.Faktaa? Mutua? Vm? Voisin mainita erään ratasarjan....
Kiitos, tämä oli keskustelua. Kyllä itsekin näen ideaalina 4 autonvalmistajaa sarjassa. Ja toki mieluiten niin että talleissa olis ainakin pari jotka olisivat enimmäkseen ajotaitojen puolesta vaikka kyllähän kautta historian on ollut hyviäkin kuskeja jotka tuo rahaa mukanaan. En näe sitä niin ongelmana.En minä sanonut, että kaikkien tarttis olla samalla viivalla tasasesti. Mutta jos kustannustaso olisi järkevä, ajajat olisivat sen verran samalla viivalla, että luultavasti saisivat jonkun auton käyttöönsä, jos vaan on rattimiehiä. Oleellista olisi, että ei välttämättä tarttis olla edes tehdastalli pärjätäkseen.
Nyt kisoissa on ollut 6-7 kaveria ajotaitojensa puolesta. Onhan se nyt vaan naurettavaa.
Minulle riittäisi jo hyvin 3 täysveristä tallia, jotka ajattiaisivat 4 autoa....jos vaan kaikki paikat olisi edes kohtuullisesti jaossa ihan taitojen puolesta, eikä tarttis maksaa ajamisesta, tai olla oikea passi. 12 olisi jo aika optimi. Mahtavaa vs 6.
Tulee vähän fiilis että Lappi lukee juttuja netistä ja hihittelee itsekseen.Iltalehti yritti tavoitella Lappia asian tiimoilta, mutta hän ei halunnut kommentoida asiaa juuri nyt.
Toi on kyllä totta, mutta television katsojien kannalta saattaa olla puuduttavaa kun ne samat 6-7 naamaa on mukana kisasta toiseen ja vuodesta toiseen, eikä mukana ole edes yksityiskuskeja kuten esim Bosse ysärillä jotka toisivat edes vähän vaihtelua ja väriä.Rallin televisioinnin kannalta on varmaan ihan kätevää, että pääluokan autoja on kymmenkunta – tunnin tv-lähetyksessä saadaan selville kuka ajaa pätkäpohjat.
Samoin minä, mutta en ihan sokeana usko kaikkia mitä kerrotaan. Vm on yksi niistä aviiseista joka vielä uskaltaa kritisoida Fiaa, jos siihen on aihetta, Dirt fish vaikuttaa vähän jees jees julkaisulta.....Ei, kyllä itsellä tapana lukea asiantuntijoiden tekstejä.
Eihän Fykkösisssäkään seurata käytännössä kuin kisan kärkeä, max 10 autoa, silti katsojia tuntuu riittävän.Toi on kyllä totta, mutta television katsojien kannalta saattaa olla puuduttavaa kun ne samat 6-7 naamaa on mukana kisasta toiseen ja vuodesta toiseen, eikä mukana ole edes yksityiskuskeja kuten esim Bosse ysärillä jotka toisivat edes vähän vaihtelua ja väriä.
Energia-asiat ovatkin sitten niin omalla sydämellä ihan jo duunin puolesta, että parempi olisi, etten edes aloittaisi. Saan loputkin vihat palstan häiriköinnistä. Sen verran kuitenkin totean, että henkilöautopuolella sähkö on mielestäni verraton. Akkuteknologian ongelmat ovat ehkä merkittävin ongelma, mutta sen tilanne ei ole ollenkaan niin huono kuin joissain asianyhteyksissä annetaan ymmärtää. Kehitys on nopeaa. Vety tulee enemmän raskaan liikenteen ja ehkä lentoliikenteen käyttöön. Sekä teollisuuteen laajemmin. Mutta ei ole mitään järkeä tuhlata sähköä ensin vedyn tuotantoon, jota sitten muutetaan takaisin sähköksi autossa, kun kerran sen sähkön voi sellaisenaan ladata auton akkuun ja se todistetusti toimii jo.Mitä tulee topicissa sivuttuun täyssähköön. niin Toyota lienee aika hoodeilla sen perusteella mitä viime päivien Energia-messujen perusteella voi päätellä. Niiden perusteella vety olisi "the next big thing". Suomi kun ei ole ainoa maa jossa ollaan jostain syystä herätty sähköinfran riittävyyteen.
Tuon lisäksi seurataan erityisesti oman maan kuljettajia, vaikka he olisivat siellä pohjalla. POinttina se, että jos sieltä auton suorituskykyyn nähden ajelee hyvin, niin yleensä on hyvät mahkut päästä siihen hyvään autoon. Edit: Jos olis edes se 10 palkkakuskin paikkaa, niin se olisi jo tosi hyvä. Silloin rally2-mestarilla olisi realistiset mahdollisuudet saada paikka pääluokasta ja se tekisi myös tuosta sarjasta paljon kiinnostavamman. Nyt rally2-mestaruus on lähinnä oma mestaruus sinänsä, mutta rally1-paikan suhteen melko sivuseikka. Jotain pitäisi tehdä, ettäpääluokassa olisi edes se 10 palkkakuskin paikkaa. Ja nykymuodossaan sitä ei ole, eikä taida tulla, vaan on todennäköisempää, että ne vähenee kuin lisääntyy. Kuten joku itseäni asiantuntevampikin totesi, niin rally2-autoista saisi helposti hyvän pääluokan auton pohjan, eli kunnolla siipeä vaan lisää ja jotian pikku lisäbuusteja vaan, niin olisi näkö ja olisi menoa ja hintalappu olisi ihan jotain muuta. Ja sitten tosiaan isona markkinointikikkana pitäisi tuota synteettistä polttoainetta ja moottorikehitystä sen suhteen.Eihän Fykkösisssäkään seurata käytännössä kuin kisan kärkeä, max 10 autoa, silti katsojia tuntuu riittävän.
Eli 2017 Wrc vähän vähemmällä tehollauten joku itseäni asiantuntevampikin totesi, niin rally2-autoista saisi helposti hyvän pääluokan auton pohjan, eli kunnolla siipeä vaan lisää ja jotian pikku lisäbuusteja vaan, niin olisi näkö ja olisi menoa ja hintalappu olisi ihan jotain muuta.
En ole asiantuntija, mutta itselle houkuttelevampi vaihtoehto polttokennolle olisi kyllä nestemäisen vedyn käyttäminen polttomoottorissa. Olisi ne äänetkin sitten. Toki tässä nyt sitten on varmasti haasteita, mutta eiköhän sitä kehitystä tälläkin saralla tapahdu. Päästäisiin "turhanpäiväisistä" akuista, joihin materiaalit joudutaan louhimaan ympäristöystävällisesti kaivoksista ja autot olisivat kevyempiä myös.Mutta ei ole mitään järkeä tuhlata sähköä ensin vedyn tuotantoon, jota sitten muutetaan takaisin sähköksi autossa, kun kerran sen sähkön voi sellaisenaan ladata auton akkuun ja se todistetusti toimii jo.
Juu, siis jäi kirjoittamatta oleellinen. Olet täysin oikeassa, että siviilipuolen vetyautot ovat tosiaan lähtökohtaisesti polttokennoautoja ja siksi äänettömiä ja tarkoitus oli viitata tuohon toyotan konseptiautoon, joka oli...belgiassa? Joka, kuten sanoit, oli vetykäyttöinen polttomoottori. Tuohan ei todennäköisesti koskaan tule olemaan mikään järkevä siviilikonsepti huonon hyötysuhteensa takia, mutta tosiaan mitäpä ne markkinat välittävät muusta kuin siitä, ikä kuulostaa hienolta ja vetyautolla on sellainen kaiku ihan tekniikasta riippumatta.En ole asiantuntija, mutta itselle houkuttelevampi vaihtoehto polttokennolle olisi kyllä nestemäisen vedyn käyttäminen polttomoottorissa. Olisi ne äänetkin sitten. Toki tässä nyt sitten on varmasti haasteita, mutta eiköhän sitä kehitystä tälläkin saralla tapahdu. Päästäisiin "turhanpäiväisistä" akuista, joihin materiaalit joudutaan louhimaan ympäristöystävällisesti kaivoksista ja autot olisivat kevyempiä myös.
Siis lukeeko joku oikeasti vielä Vauhdin Maailmaa? Eihän siellä ole ollut mitään kiinnostavaa moneen vuoteen.Samoin minä, mutta en ihan sokeana usko kaikkia mitä kerrotaan. Vm on yksi niistä aviiseista joka vielä uskaltaa kritisoida Fiaa, jos siihen on aihetta, Dirt fish vaikuttaa vähän jees jees julkaisulta.....
Asia ei tietysti ole suoraan verrannollinen mutta Miltä näyttäisi F1 sarja jossa mukana olis vain 3 tallia ja loput olis F3 tiimejäEihän Fykkösisssäkään seurata käytännössä kuin kisan kärkeä, max 10 autoa, silti katsojia tuntuu riittävän.
Kyllä täälä saa mielipiteitä esittää vaikka ne olisivatkin valtavirrasta poikkeavia, vaikka jotkut saattaa vetääkkin herneet sieraimiin aika herkästi.Ja tässä kohtaa pyydän anteeksi. Olen varmasti jo tuonu riittävän ristiriitaisen ensivaikutelman. Tarkoitukseni ei ollut tulla riitelemään, tai viemään keskustelua pahasti sivuun, mutta oli nyt pakko purkaa sydäntä jonkin verran. Koitan nyt pysyä hiljaa.
Ei, kyllä Rally2:ssa olisi paljon enemmän ”siviiliosia” ja tämän myötä halvempi hintalappu (ja myös helpommin hajoavia osia)Eli 2017 Wrc vähän vähemmällä teholla
ei mitään syytä pysyä hiljaa, hyvin argumentoitua asiaa, anna mennä vaanJa tässä kohtaa pyydän anteeksi. Olen varmasti jo tuonu riittävän ristiriitaisen ensivaikutelman. Tarkoitukseni ei ollut tulla riitelemään, tai viemään keskustelua pahasti sivuun, mutta oli nyt pakko purkaa sydäntä jonkin verran. Koitan nyt pysyä hiljaa.