No eikö se jo kerro että lähtökohtaisesti tarvitaan muiden epäonnea kun kalustolla annetaan niin paljon tasoitusta. Ja tähdet menivätkin oikeaan asentoo kun porukkaa kuoli, loukkaantui edestä, sekä vastustajien autot levisivät.
Huomaa, että olet seurannut lajia vasta muutaman vuoden. Edes siitä ei ole kovin kauaa kun esim Eue Rougen pystyi ajamaan vain kovimmat rattimiehet kaasu pohjassa läpi. Nyt sen ajaa jokaikinen kaveri ja varmasti jokainen ajaisi vielä kovempaa, jos mahdollista. Auton rajat tulivat huomattavasti aikaisemmin vastaan, kuin nykyautoissa ja hyvä kuski pystyi viemään autoa äärirajoilla huimia suorituksia
Laji oli erilainen, jo kaasun liian nopea painaminen aiheutti välittömän pyörähdyksen, jota nykyään ei enää juuri näe. Tekniikka ei ollut kovin kummoista. Esim Häkä otti paremman lähdön ilman luistonestoa, kuin stratteja varten tehdyllä luistonestolla. Rattimiehet pärjäsi, hyvä auto tietysti auttoi asiaa. Sen takia Keke voitti mestaruuden ja syntyi myös legenda suomalaisesta, joka tuli mutkasta kylki edellä.
Jos jotain kaipaisi nykyautoihin, niin valtavaa aeron poistoa, jolloin kuskit taas erottuisivat, ohittaa pystyisi se, joka saa pidettyä auton mutkassa just ja just radassa. Ei tarvitsisi katsella näitä "jarruta viime tipassa ja toivo, että auto pysyy radalla" syöksyjä, jotka lähinnä pilaa tän päivän kilpailua.
Toivoa tietysti aina voi, mutta tuskin koskaan enää toteutuu.