Muucconen
Well-known member
- Liittynyt
- 2.9.2018
- Viestit
- 1430
Posin kautta; täyssähköautojen määrä on kyllä oikein viestissäsi.Faktoja on vaikea kiistää.
Posin kautta; täyssähköautojen määrä on kyllä oikein viestissäsi.Faktoja on vaikea kiistää.
Oho, otin mukaan kaikki ajoneuvot. Käsi pystyyn virheen merkiksi.Posin kautta; täyssähköautojen määrä on kyllä oikein viestissäsi.
se saattaa tapahtua jo v.2024, pelkään Korea exitiä (ilman faktatietoa). Korea exit tulee jokatapauksessa 2-3 vuoden sisällä veikkaisin. pelkästään se riittää. Sen ei tarvitse tarkoitaa rallin loppua. Palataan BDA Escortteihin ja tehdään lajista puhtaasti VIIHDETTÄ kuten muutkin urheilulajit jalkapallosta Nascaariin. Ja ehkä MM-sarjasta EM-sarja tai MM-sarja, jossa vain 2-3 kaukokisaa jossain hiekkavaltiossa diktaattorien maksaessa starttirahat ja rahdit. Tämä nykymuotoinen maanosasta toiseen ristiinrastiin lentely ei ole tulevaisuutta jokatapauksessa muutenkaan, loppu tulee pian jokatapauksessa. MM sarja on hengityskoneessa jo nyt, turhaan yrittää tekohengittää, letkut irti ja kohti parempaa lajia puhtaalta pöydältä.Ralli on autoteollisuuden leikkikenttä. Jos ja kun se ei enää sitä ole, kuolee kyllä rallin mm-sarja siihen paikkaan.
Tätä olen itsekkin ihmetellyt, kuinka suuri kiima Audilla ja Porschella on ykkösiin, Audi on ainakin ilmoittanut, ettei enään kohta edes valmista polttiksia. Toinen ihmetyksen aihe on se, että mikä on se hyöty mitä he saavat lajista, koska esim Saksassa katsojaluvut ovat katastrofaalisen alhaiset, jopa yksittäiset naisten futis matsit saa enemmän katsojiaJos sähkössä on tulevaisuus, miksi Formula 1:llä tuntuu olevaan suorastaan imua kaudella 2026, koska F1:ssä on silloinkin polttomoottori, vaikka siinä sähkön osuus kasvaakin.
Siinä olisi nyt ollut mahdollista kehittää uutta sähkötekniikkaa turbo-sähkömoottori yhdistelmän muodossa. Se olisi ollut todellakin sitä uutta ja hienoa tulevaisuuden tekniikkaa, mutta ei vain tuntunut kiinnostavan. Heti kun tehtiin päätös luopua siitä, niin alkaa autotehtaita lappaamaan sisään ovista ja ikkunoista.Jos sähkössä on tulevaisuus, miksi Formula 1:llä tuntuu olevaan suorastaan imua kaudella 2026, koska F1:ssä on silloinkin polttomoottori, vaikka siinä sähkön osuus kasvaakin.
Siviilipuolella VAG lla on ainakin kehitteillä jonkun sortin akusto joka olisi osa kantavaa pohjalevyä, en tarkemmin muista faktoja, mutta pointti siinä oli, että on huomattavasti nykyistä nopeampi valmistaa, mutta ns. akkujen vaihto ei olisi näissä mahdollista, vaan auto olisi ns. kertakäyttöauto akkujen hajotessa, tosin tuntuu, että eiköhän noihin vanhoihin akkuautoihin ole liian kallista nykyiselläänkin akun vaihto, joten lunastukseen ne menee helposti jo nytkin.Sitä vaan monesti miettinyt, että miksi ei näissä sähköautoissa, oli ne sitten ralli tai siviili vehkeitä, niin ei ikinä puhuta vaihtoakku mahdollisuudesta? Onko siihen jotain ultimaattisia esteitä? Pätkän jälkeen vaan kulutettu akku pois ja uusi tilalle? Toki turvallisuus pitäisi huomioida kovastikin, että akun kiinnitys on sellainen, ettei missään nimessä ja tilanteessa pääse irti, mutta eiköhän insinöörit sen osaisi ratkaista.
Vielä kun se olisi siviili käytössä, niin olisi huoltamoilla vaan akunvaihto pisteitä, maksat x määrää ja saat ladatun akun tyhjän tilalle ja jatkat matkaa. Tähän vielä valtio kehittäisi akunvaihtoveron yms, niin saadaan korvattua polttoaine verot
Itsekkin jopa toivon näin tapahtuvan. Jonkinlainen pakollinen halpuuttaminen/ järkeistäminen/ yksinkertaistaminen kyllä tarvitaan, se on ihan selvä ja ainut mitenkä se on mahdollista, niin on täystuho jonka pohjalle aletaan rakentamaan puhtaalta pöydältä täysin uutta ilman menneisyyden haamuja. Tämä saattaa olla ihan realismia, en mitenkään usko, että esim Hyundai olisi mukana esim viittä vuotta enään ja jos säännöt pysyvät samoina, uusiakaan tuskin on tulossa mukaan.Mua ei oikeastaan haittaisi ollenkaan, vaikka koko MM-sarja kaatuisi. Rallia kuitenkin ajetaan aina ja kyllä joku jonkin sarjan nimimiehillekin pystyyn pistää. Kaippa hekin haluavat silti ajaa?
Semmonen sähköauton akku jolla ajaa noin 400 km painaa tällä hetkellä noin 500 kiloa, ei sitä Erkkikään vaihda missään akunvaihto pisteessä ainakaan nopeammin kuin mitä akun lataus kestää, varsinkin kun akku täytyy olla aika hyvin suojattu alhaaltapäin ihan siviiliautossakinSitä vaan monesti miettinyt, että miksi ei näissä sähköautoissa, oli ne sitten ralli tai siviili vehkeitä, niin ei ikinä puhuta vaihtoakku mahdollisuudesta? Onko siihen jotain ultimaattisia esteitä? Pätkän jälkeen vaan kulutettu akku pois ja uusi tilalle? Toki turvallisuus pitäisi huomioida kovastikin, että akun kiinnitys on sellainen, ettei missään nimessä ja tilanteessa pääse irti, mutta eiköhän insinöörit sen osaisi ratkaista.
Vielä kun se olisi siviili käytössä, niin olisi huoltamoilla vaan akunvaihto pisteitä, maksat x määrää ja saat ladatun akun tyhjän tilalle ja jatkat matkaa. Tähän vielä valtio kehittäisi akunvaihtoveron yms, niin saadaan korvattua polttoaine verot
Sellaisia autoja rakennetaan kuin säännöt sallii. Toyota tulee nyt vielä mukaan mutta tätä ennen edellinen uusi automerkki oli Volkkari vuonna 2018. Ilman tehdastallin ajattamia kuskeja (paitsi debyyttikisassa). Ja 2020 lopetti Citroenin ja Skodan tehdastallit näiden autojen ajattamisen.Hämmentävää, että niin moni autotehdas on rakentanut R2 ralliauton Toyota viimeisimpänä. Miksi? Sehän edustaa antiikkista polttistekniikkaa.
Rallissa on suorempi yhteys myytäviin siviiliautoihin.Jos sähkössä on tulevaisuus, miksi Formula 1:llä tuntuu olevaan suorastaan imua kaudella 2026, koska F1:ssä on silloinkin polttomoottori, vaikka siinä sähkön osuus kasvaakin.
Paitsi joku väitti, että autotehtaathan rakentavat vain sellaisia ralliautoja joita haluavat myydä (hybrid).Sellaisia autoja rakennetaan kuin säännöt sallii.
Jos halutaan markkinoida tuulipuvuille Yarista, niin se onnistuu vaikka tekniikkana olis vapari 2.0L ja takaveto, kunhan ulkomuoto on sama. Kun tuulipuku näkee auton urheiluruudussa tai Hesarin urheilusivulla, ei käyttövoimalla ole väliä.Rallissa on suorempi yhteys myytäviin siviiliautoihin.
Kuinka lähellä nämä hiilikuitukoriset levitetyt ja sektioidut(Ford) putkirunkoiset siipiautot ovat siviiliautoja? Ei niillä ole minkäänlaista yhteyttä siviiautoon. Ei niin minkäänlaista. Ovat ne kuitenkin joiltainosin siviiliauton näköisiä.Rallissa on suorempi yhteys myytäviin siviiliautoihin.
Ns. asiakasautoissa tilanne on vähän toinen. Rally2-autoja ei rahoiteta tehtaiden markkinointibudjetista vaan niiden myyminen tuo mahdollisesti jopa voittoa. Pääluokassa kilpaileminen taas maksaa 50-100 miljoonaa vuodessa ja se pitää voida osoittaa jonkin mallin markkinointiin.Paitsi joku väitti, että autotehtaathan rakentavat vain sellaisia ralliautoja joita haluavat myydä (hybrid).
Kyllä niistä Rally1-autoista silti tunnistaa siviiliautomallinsa, ja mikä tärkeintä niin mallinimi mainitaan. S-ryhmästä on vaikea sanoa mitään kun autot jäi prototyypeiksi, mutta RS200 ja Stratoksen on voinut ostaa siviiliautoksi. Lisäksi tunnetusti 205 T16 pärjääminen rallissa pelasti Peugeotin tehtaan konkurssin partaalta.Kuinka lähellä nämä hiilikuitukoriset levitetyt ja sektioidut(Ford) putkirunkoiset siipiautot ovat siviiliautoja? Ei niillä ole minkäänlaista yhteyttä siviiautoon. Ei niin minkäänlaista. Ovat ne kuitenkin joiltainosin siviiliauton näköisiä.
Kuinka lähellä Fordin B-ryhmäläinen oli Fordin siviiliautoa? Kuinka lähellä Audin S-ryhmän proto oli Audin siviilimallia? Tai Lancia Stratos?
Periaatteessa näin, mutta siinä kohtaa kun tehdas ei enää valmista yhtään pörisevää ja savuttavaa autoa niin tuskin sellaisia halutaan markkinoidakaan. Mutta takavedon osalta asia on juuri kuten sanot, eihän suuri osa Yariksista kadulla ole nelivetoisiaJos halutaan markkinoida tuulipuvuille Yarista, niin se onnistuu vaikka tekniikkana olis vapari 2.0L ja takaveto, kunhan ulkomuoto on sama. Kun tuulipuku näkee auton urheiluruudussa tai Hesarin urheilusivulla, ei käyttövoimalla ole väliä.