AnttiL
Reittinörtti
https://www.wrc.com/en/news/2023/wrc/hyundai-announces-new-team-principal/
Cyril Abiteboulista Hyundain tallipäällikkö
Cyril Abiteboulista Hyundain tallipäällikkö
En ole viime aikoina seurannut rallia, mutta eikös täällä varmana tiedetty kertoa että Hyundain piti jäädä pois jo ennen viime kautta? Aika erikoinen päätös palkata tallipäällikkö kun eivät ole mukana.https://www.wrc.com/en/news/2023/wrc/hyundai-announces-new-team-principal/
Cyril Abiteboulista Hyundain tallipäällikkö
Täällä eräät nimimerkit toivoo Rally1:sen kuolemaa, niin siihen agendaan sopii hyvin tuo että "tiedetään" Hyundai lopettavan.En ole viime aikoina seurannut rallia, mutta eikös täällä varmana tiedetty kertoa että Hyundain piti jäädä pois jo ennen viime kautta? Aika erikoinen päätös palkata tallipäällikkö kun eivät ole mukana.
Tuo on mielestäni nyt taas vähän provosoivasti sanottu. En usko, että täällä on yhtä ainutta rally1-sarjan kuolemaa toivovaa. Sen sijaan täällä on keskustelijoita, minä mukaan lukien, jotka ovat sitä mieltä, että pääsarjaan pitäisi saada lisää autoja jo nykytilanteeseen ja sitten on se aito pelko, että pian ollaan kokonaan tyhjän päällä, koska se yhden tallin lopettaminen tarkoittais sitä "varmasti".Täällä eräät nimimerkit toivoo Rally1:sen kuolemaa, niin siihen agendaan sopii hyvin tuo että "tiedetään" Hyundai lopettavan.
Näissä keskusteluissa usein menee sekaisin lyhyen ja pitkän tähtäimen suunnitelmat. Jos katsoo kauden 23 Rally1 kilpailua niin mielestäni se on kyllä hyvä. Mukana kolme tallia joissa kaikissa mestaruudesta taisteleva kuljettaja. Toki Ford ei merkkimestaruudesta aja. Pitkällä tähtäimellä mielestäni kaikilla on kyllä ihan sama huoli eli mihin tilanne muuttuu tulevaisuudessa. Siihen taas vaikuttaa merkittävästi säännöt eli se millä energialla jatketaan. Oma arvaus on että Hyundai pysyy mukana seuraavat pari vuotta kun ajetaan nykyisellä hybridillä mutta sen jälkeen tilanne voi muuttua. Toki silloin se voi muuttua myös Toyotalla. Toyota on vahvasti liputtanut vetymoottorin puolesta joten jos mennään täyssähköön niin heidän intressi voi sen jälkeen olla muualla. Ja noin muuten en usko että tällä nykyisellä tekniikkasäännöllä on enää uusia valmistajia tulossa mukaan. Se mielestäni korostaa oikean käyttövoimavalinnan merkityksestä uusia sääntöjä luodessa. Miten saadaan valmistajat kiinnostumaam mm-sarjasta ja panostamaan siihen markkinointivaroja...Tuo on mielestäni nyt taas vähän provosoivasti sanottu. En usko, että täällä on yhtä ainutta rally1-sarjan kuolemaa toivovaa. Sen sijaan täällä on keskustelijoita, minä mukaan lukien, jotka ovat sitä mieltä, että pääsarjaan pitäisi saada lisää autoja jo nykytilanteeseen ja sitten on se aito pelko, että pian ollaan kokonaan tyhjän päällä, koska se yhden tallin lopettaminen tarkoittais sitä "varmasti".
Olisin pirun tyytyväinen, jos hyundai päättäisi jatkaa vielä pitkään ja lisäksi tulisi yksi uusi automerkki mukaan. Jo yksi 2-3 palkkakuskia ajattava talli olisi merkittävä lisä. Toisestakaan uudesta ei olisi haittaa, mutta yksi uusi talli tähän kaivattaisiin mielestäni.
Miten voit sanoa varmana tietona, että ensivuonna on kolme mestaruudesta ajavaa kuljettajaa. Mihin faktaan tämän perustat. Mutua? Pelkkien nimien perusteella???Minä kun väitän ja veikkaan, että ensivuonna on vain yksi kuljettaja joka ajaa mestaruudesta, muut ovat statisteja. Kyllä. Tänak, Evans, Neville tulevat olemaan pelkkiä statisteja, näin siis veikkaan. M-sport painuu pohjalle vielä enemmän, Nevillestä ei oo mestaruudesta ajamaan ollut ennenkään, miten muka tänävuonna kaikki olisi toisin. Evans, no katotaan??Näissä keskusteluissa usein menee sekaisin lyhyen ja pitkän tähtäimen suunnitelmat. Jos katsoo kauden 23 Rally1 kilpailua niin mielestäni se on kyllä hyvä. Mukana kolme tallia joissa kaikissa mestaruudesta taisteleva kuljettaja. Toki Ford ei merkkimestaruudesta aja. Pitkällä tähtäimellä mielestäni kaikilla on kyllä ihan sama huoli eli mihin tilanne muuttuu tulevaisuudessa. Siihen taas vaikuttaa merkittävästi säännöt eli se millä energialla jatketaan. Oma arvaus on että Hyundai pysyy mukana seuraavat pari vuotta kun ajetaan nykyisellä hybridillä mutta sen jälkeen tilanne voi muuttua. Toki silloin se voi muuttua myös Toyotalla. Toyota on vahvasti liputtanut vetymoottorin puolesta joten jos mennään täyssähköön niin heidän intressi voi sen jälkeen olla muualla. Ja noin muuten en usko että tällä nykyisellä tekniikkasäännöllä on enää uusia valmistajia tulossa mukaan. Se mielestäni korostaa oikean käyttövoimavalinnan merkityksestä uusia sääntöjä luodessa. Miten saadaan valmistajat kiinnostumaam mm-sarjasta ja panostamaan siihen markkinointivaroja...
Olen aika lailla samaa mieltä. Itse olen virittänyt tätä keskustelua nimenomaan tuolla 2025-ketjussa. Juuri nyt tuleva kausi on kaikesta huolimatta monella tavalla kiinnostava, mutta sekin kausi hyötyisi silti merkittävästi siitä, että siellä olisi nuoria tulokkaita keskinäisessä kamppailussa. Ja se hyödyttäisi etenkin tulevaisuutta jopa siinä tapauksessa, että nykyiset 3 tallia jatkaisivat 2025->Näissä keskusteluissa usein menee sekaisin lyhyen ja pitkän tähtäimen suunnitelmat. Jos katsoo kauden 23 Rally1 kilpailua niin mielestäni se on kyllä hyvä. Mukana kolme tallia joissa kaikissa mestaruudesta taisteleva kuljettaja. Toki Ford ei merkkimestaruudesta aja. Pitkällä tähtäimellä mielestäni kaikilla on kyllä ihan sama huoli eli mihin tilanne muuttuu tulevaisuudessa. Siihen taas vaikuttaa merkittävästi säännöt eli se millä energialla jatketaan. Oma arvaus on että Hyundai pysyy mukana seuraavat pari vuotta kun ajetaan nykyisellä hybridillä mutta sen jälkeen tilanne voi muuttua. Toki silloin se voi muuttua myös Toyotalla. Toyota on vahvasti liputtanut vetymoottorin puolesta joten jos mennään täyssähköön niin heidän intressi voi sen jälkeen olla muualla. Ja noin muuten en usko että tällä nykyisellä tekniikkasäännöllä on enää uusia valmistajia tulossa mukaan. Se mielestäni korostaa oikean käyttövoimavalinnan merkityksestä uusia sääntöjä luodessa. Miten saadaan valmistajat kiinnostumaam mm-sarjasta ja panostamaan siihen markkinointivaroja...
Kerros mulle jjx mitä tarkoittaa mestaruudesta ajaminen?Miten voit sanoa varmana tietona, että ensivuonna on kolme mestaruudesta ajavaa kuljettajaa. Mihin faktaan tämän perustat. Mutua? Pelkkien nimien perusteella???Minä kun väitän ja veikkaan, että ensivuonna on vain yksi kuljettaja joka ajaa mestaruudesta, muut ovat statisteja. Kyllä. Tänak, Evans, Neville tulevat olemaan pelkkiä statisteja, näin siis veikkaan. M-sport painuu pohjalle vielä enemmän, Nevillestä ei oo mestaruudesta ajamaan ollut ennenkään, miten muka tänävuonna kaikki olisi toisin. Evans, no katotaan??
Vuodet vierii ja tallit vaihtuu, mutta Malcolmin paja on ja pysyy.Pitkällä tähtäimellä mielestäni kaikilla on kyllä ihan sama huoli eli mihin tilanne muuttuu tulevaisuudessa. Siihen taas vaikuttaa merkittävästi säännöt eli se millä energialla jatketaan. Oma arvaus on että Hyundai pysyy mukana seuraavat pari vuotta kun ajetaan nykyisellä hybridillä mutta sen jälkeen tilanne voi muuttua. Toki silloin se voi muuttua myös Toyotalla. Toyota on vahvasti liputtanut vetymoottorin puolesta joten jos mennään täyssähköön niin heidän intressi voi sen jälkeen olla muualla. Ja noin muuten en usko että tällä nykyisellä tekniikkasäännöllä on enää uusia valmistajia tulossa mukaan. Se mielestäni korostaa oikean käyttövoimavalinnan merkityksestä uusia sääntöjä luodessa. Miten saadaan valmistajat kiinnostumaam mm-sarjasta ja panostamaan siihen markkinointivaroja...
Tämähän on vain mielipide, eikä mikään virallinen määritelmä. Omasta mielestäni niitä on kauteen lähdettäessä neljä. Kalle, Evans, Neuville ja Tänak. Tilannehan toki voi muuttua nopeastikin kauden alkaessa.Kerros mulle jjx mitä tarkoittaa mestaruudesta ajaminen?
Sielläkin toki aikakausilla on selkeät rajat, Fordin tehdastalli tuli ralliin takaisin Escort-vuosien jälkeen 1986 RS200:n kanssa, sitten neljä vuotta oli vähän himmailua ennen kuin lähdettiin tosissaan mukaan Sierralla ja Escortilla. 1995 tehdastallin toiminta siirtyi RASille(?) ja sitten 1997(?) M-Sportille. 2012 lopussa tehtaan täysi tuki loppui ja nyt on ajettu täydet kymmenen vuotta yksityistallina.Toki ihailtavaa omistautumista asialleen, että jaksaa pysytellä mukana pääluokassa.Vuodet vierii ja tallit vaihtuu, mutta Malcolmin paja on ja pysyy.
Mestaruudesta ajavat kuljettajat ovat kuljettajia, joilla on realistinen mahdollisuus voittaa mestaruus ajamalla. Jos heillä on vain teoreettinen mahdollisuus voittaa mestsruus ei voi hyvällä tahdollakaan kutsua heitä 'mestaruudesta ajaviksi kuljettajiksi'.Kerros mulle jjx mitä tarkoittaa mestaruudesta ajaminen?
ja sinun mielestä tällä kaudella ei ole Kallelle haastajia eikä Neuville ole koskaan haastanut ketään?Mestaruudesta ajavat kuljettajat ovat kuljettajia, joilla on realistinen mahdollisuus voittaa mestaruus ajamalla. Jos heillä on vain teoreettinen mahdollisuus voittaa mestsruus ei voi hyvällä tahdollakaan kutsua heitä 'mestaruudesta ajaviksi kuljettajiksi'.
Ei ja ei kovin usein.ja sinun mielestä tällä kaudella ei ole Kallelle haastajia eikä Neuville ole koskaan haastanut ketään?
Minkähän Mr. Positive palkinnon sulle sais antaa ja vai ootko täällä ihan puhtaasti provoomassa?Ei ja ei kovin usein.
Eikö kaikilla ole vain teoreettinen mahdollisuus voittaa mestaruus, kunnes joku ylittää sen pisteen, että mestaruus ratkeaa.Mestaruudesta ajavat kuljettajat ovat kuljettajia, joilla on realistinen mahdollisuus voittaa mestaruus ajamalla. Jos heillä on vain teoreettinen mahdollisuus voittaa mestsruus ei voi hyvällä tahdollakaan kutsua heitä 'mestaruudesta ajaviksi kuljettajiksi'.
Suomalaisena rallifanina olisi typerintä odottaa, että Kallen mestaruus alkavalta kaudelta olisi jotenkin varma jo tässä vaiheessa. Kyllä se pitää ihan ajamalla ajaa, jos aikoo voittaa. Juuri noi muuttujat mitä mainitsitkin ja ravistelen vielä ässänä hihasta Evansin.Kyllä itsekin pidän Kallea mestarisuosikkina, mutta ennustaisin että kaudesta tulee tasaväkisempi.
Minähän aiemmin sanoin, että veikkaan, arvaan ja ennustan....en siis väitä tätä varmana tietona.Minkähän Mr. Positive palkinnon sulle sais antaa ja vai ootko täällä ihan puhtaasti provoomassa?
Jos laitan tän sun kommentin muuttamalla pari sanaa niin miten vastaat;
Miten voit sanoa varmana tietona, että ensivuonna on yksi mestaruudesta ajava kuljettaja. Mihin faktaan tämän perustat. Mutua? Pelkkien nimien perusteella???Minä kun väitän ja veikkaan, että ensivuonna on monta kuljettaja(a) joka ajaa mestaruudesta.