Sergio Perez - ¡Viva México! (vol 2.)

odetus

Well-known member
Liittynyt
18.10.2006
Viestit
2000
Itsensä mukaan ongelma löytyy kevyestä autosta joka on liian herkkä omaan makuunsa. Herkkyyttä taitaa löytyä vähän sipulistakin...
Etenkin tuo Itävallan sekoilu, jossa hän onnistui kolmesti mokaamaan aika-ajokierroksen, jolla olisi menty heittämällä jatkoon, oli kyllä jotain muuta kuin autosta johtuvaa. Toki onhan sillä vaikutusta, jos auto ei ihan ole mieleinen, mutta ei se ole kuin osasyy. 5 kertaa peräkkäin ulos jääminen on niin huono suoritus.
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6388
Kumma ettei Perez harjoituksissa keskity aika-ajosäätöihin, luulisi kisojen menevän paremmin jos pääsisi top-3:stä starttaamaan. Red Bullilla pitäisi ajaa sitten varmoja podiumeja. Vai onko niin, että ukko ajaa harjoituksissa rengastestiä Maxille?
Noniin foliohattua pienemmälle. En jaksa uskoa että Maxi semmosta tarvitsee. Hyvinpä tuo tuntuu tietävän renkaat muutenkin.

Muutenkin Max on luonteeltaan semmoinen että en usko että hänen ylpeys kestää tiimikaverin apua renkaiden testaamisessa ainakaan.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5474
Kumma ettei Perez harjoituksissa keskity aika-ajosäätöihin, luulisi kisojen menevän paremmin jos pääsisi top-3:stä starttaamaan. Red Bullilla pitäisi ajaa sitten varmoja podiumeja. Vai onko niin, että ukko ajaa harjoituksissa rengastestiä Maxille?
Mitä olen seurannut, niin puoliksi ovat ajaneet rengastestit harkoissa. Se että kumpi ajaa kisan prime-rengasta, niin en osaa sanoa, kun aika yllättäviä olleet rengastaktiikat eri talleilla. Mutta yleensä siis toinen ajaa mediumin ja toinen hardien pitkät vedot. Helposti voisi kuvitella että se varsinainen kisaseos olisi Maxilla testissä.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5474
Noniin foliohattua pienemmälle. En jaksa uskoa että Maxi semmosta tarvitsee. Hyvinpä tuo tuntuu tietävän renkaat muutenkin.

Muutenkin Max on luonteeltaan semmoinen että en usko että hänen ylpeys kestää tiimikaverin apua renkaiden testaamisessa ainakaan.
Tallin on pakko käyttää kumpaakin kuskia kisavetoihin. Ei riitä aika ajattaa yhdellä kuskilla kummatkin kisaseokset. Ei edes silloin kun oli 1,5 tuntia harkkojen pituudet FP1 ja 2.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
3515
Tallin on pakko käyttää kumpaakin kuskia kisavetoihin. Ei riitä aika ajattaa yhdellä kuskilla kummatkin kisaseokset. Ei edes silloin kun oli 1,5 tuntia harkkojen pituudet FP1 ja 2.
Eli ajaa rengastestiä tallille = Maxille 😅
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4233
Useinhan kakkosmies ajaa perustestit harkoissa ja ykköstykki keskittyy muihin juttuihin.

Sen verran on ollut ylivoimaista muuten se meno, että ei ole enää tullut niin tarkkaa seurattua RBn harkkoja
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6388
Useinhan kakkosmies ajaa perustestit harkoissa ja ykköstykki keskittyy muihin juttuihin.

Sen verran on ollut ylivoimaista muuten se meno, että ei ole enää tullut niin tarkkaa seurattua RBn harkkoja
Noh ehkä joskus schumin aikaan, kun oli välitankkaukset ja seokset erilaisia ja koko touhu ihan erilaista.

Nykysin kuitenkin maxikin tarvii tiedon miten eri seokset hänen ajotyylille käyttäytyy ja auton kanssa sillä radalla ja miten säädöt voidaan tehdä kun on iso kuorma polttoaineitta. Paras kompromissi omaan autoon. Ei sitä toinen kuski pysty toiselle tarjoamaan.

Toki dataa jaetaan kun kumpikin auto ajaa testejä, mutta se että nykyään toinen ajaa vain toiselle tietoa on aika kaukaa haettua.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5474
Noh ehkä joskus schumin aikaan, kun oli välitankkaukset ja seokset erilaisia ja koko touhu ihan erilaista.

Nykysin kuitenkin maxikin tarvii tiedon miten eri seokset hänen ajotyylille käyttäytyy ja auton kanssa sillä radalla ja miten säädöt voidaan tehdä kun on iso kuorma polttoaineitta. Paras kompromissi omaan autoon. Ei sitä toinen kuski pysty toiselle tarjoamaan.

Toki dataa jaetaan kun kumpikin auto ajaa testejä, mutta se että nykyään toinen ajaa vain toiselle tietoa on aika kaukaa haettua.
Jeps. Ero FP2:n testeissä on seoksessa kumpi ajaa kummalla seoksella testit. Useinhan kisassa toisella kuskilla on koko viikonlopun ensimmäistä kertaa kovat seokset alla, jos toinen on ajanut niillä harkoissa pitkät vedot. Mediumeilla kumpikin on jo ajanut vkl aikana. Toinen vaan ne pitkät vedot (tankissa löpöttiä silloin enemmän jotta nähdään raskaan auton rengaskuluma).
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6388
Jeps. Ero FP2:n testeissä on seoksessa kumpi ajaa kummalla seoksella testit. Useinhan kisassa toisella kuskilla on koko viikonlopun ensimmäistä kertaa kovat seokset alla, jos toinen on ajanut niillä harkoissa pitkät vedot. Mediumeilla kumpikin on jo ajanut vkl aikana. Toinen vaan ne pitkät vedot (tankissa löpöttiä silloin enemmän jotta nähdään raskaan auton rengaskuluma).
Jep siis varmasti tehdäään yhteistyötä, mutta se että perez vain olis maxin aisankannattaja. Tarvitsevat perezinkin kuitenkin ylös tiimin kannalta niin tämä on tätä perus foliohattuilua.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5474
Jep siis varmasti tehdäään yhteistyötä, mutta se että perez vain olis maxin aisankannattaja. Tarvitsevat perezinkin kuitenkin ylös tiimin kannalta niin tämä on tätä perus foliohattuilua.
Ei se ole mikään aisankannattaja vaan ihan normaalia tiimityötä. Noin ne tekee joka tallissa. Siksi niitä rengaskulumayllätyksiä saattaa kisassa tulla kun toinen kuskeista missaa FP2:sen. Ei kerkeä FP3:sen aikana, enää ajaa sitä kiinni, kun pitäis aika-ajoonkin auto valmistella.
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6388
Ei se ole mikään aisankannattaja vaan ihan normaalia tiimityötä. Noin ne tekee joka tallissa. Siksi niitä rengaskulumayllätyksiä saattaa kisassa tulla kun toinen kuskeista missaa FP2:sen. Ei kerkeä FP3:sen aikana, enää ajaa sitä kiinni, kun pitäis aika-ajoonkin auto valmistella.
Ei niin mutta se että kun tuolla vihjailtiin että perez on vain sen takia olemassa että tekee maxille rengastestiä. Se on foliohattuilua.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4233
Rengaskulumia, lämpöjä ym perusarvoja niistä haetaan. Sen voi käytännössä tehdä kuka tahansa ja sen takia toinen kuski tallissa yleensä ne tekee. Ja kun nokkimisjärjestys on tallissa hyvinkin selvä, niin yleensä se on se perässätulija, joka ne ajaa
 

Freak

Well-known member
Liittynyt
13.4.2012
Viestit
2476
Sijainti
Botniaringin ja Kemoran välimaastossa
Äkkiseltään kyllä luulis tallien ajaneen sen verran paljon noilla renkailla ja eri seoksilla, että heillä on kohtuu hyvin hanskassa miten mikäkin rengas käyttäytyy. Ja silti lähes joka kisassa ihmetellään miten se ja se rengas toimikin eri lailla kuin odotettiin. 🤔
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5474
Äkkiseltään kyllä luulis tallien ajaneen sen verran paljon noilla renkailla ja eri seoksilla, että heillä on kohtuu hyvin hanskassa miten mikäkin rengas käyttäytyy. Ja silti lähes joka kisassa ihmetellään miten se ja se rengas toimikin eri lailla kuin odotettiin. 🤔
No kun eri sarjojenkin välillä eroa. Käyttämättömät nakit menee kisaviikonlopun jälkeen poistoon kun eivät säily. 🤷🏻‍♂️ Siksi tallit käyvät pari viikkoa ennen GP-viikonloppua tutkimassa radan pinnan, jotta olisi viimeisin tieto karheudesta yms.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5474
Rengaskulumia, lämpöjä ym perusarvoja niistä haetaan. Sen voi käytännössä tehdä kuka tahansa ja sen takia toinen kuski tallissa yleensä ne tekee. Ja kun nokkimisjärjestys on tallissa hyvinkin selvä, niin yleensä se on se perässätulija, joka ne ajaa
Niin tekee toiselle kisaseokselle. Toinen kuski toiselle. Siis pitkät vedot painavalla autolla.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5474
Niin ja sitten tulee ratakohtaiset rengaspaineet ja chamberit, jotka pitää huomioida, koska se vaikuttaa luonnollisesti rengaskulumaankin. Rata myös muuttuu vkl aikana, kun rataan tarttuu kumia. Tämäkin vaikuttaa suorituskykyyn ja renkaan toimintaan.
Joka kuskilla on 13 rengassarjaa (2 kovaa, 3 mediumia ja 8 pehmeää) GP-vkl. Joka harjoitussession jälkeen annetaan 2 pois, Eli kisaan on max 7 sarjaa gummeja.
 
Viimeksi muokattu:

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6388
Jahas perez jatkaa hyviä otteitaan. Eka harkoissa seinään ja auto paskaksi. Sekon sipuli on todella sekasin. Aivan käsittämätön amatöörivirhe hitaalla kierroksella.

Saas nähdä näkeekö Tseko kauden lopun.
 
Ylös