Saunatakki
Walk a Crooked Mile
- Liittynyt
- 3.8.2014
- Viestit
- 2340
Aamulehdessä juttua aiemmin jo keskustellusta Tero Palmrothin ideoimasta Indy-akatemiasta.
Saa nähdä jos tulevat mukaan onnistuvatko paremmin kuin Carlin talliJunnuformuloiden mahtitalli Prema Racing harkitsee mukaan tulemista kaudelle 2025.
Juurihan IndyCar nosti markkinointibudjettia leikaten Leaders Circlestä.Pato O'Ward toivoo sarjalta F1:sten kaltaista lähestymistapaa markkinointiin.
https://www.racefans.net/2024/01/25/indycar-needs-f1-style-push-for-massive-gains-in-viewers-oward/
Ainakin isoimmat tallit (Andretti Global,, Ganassi, Penske) saisivat pysyvät paikat. Mikä tekee 6-12 varmaa osallistujaa tapahtumaa. Kyse on siis osallistumista koko kolmiviikkoisesta sisältäen harjoitukset ja aika-ajot. Tuskin nyt sentään saavat vapaalippua itse kilpailuun.IndyCar miettii joillekkin tiimeille jäsensysteemiä sarjaan joka antaisi tietyille tiimeille Charter tyylisen edun mitä tulee esimerkiksi automaattisen paikan saamiseen Indy 500 kisassa, muutosta kaavaillaan kaudelle 2025 tai 2026. Charter tiimit saisivat osan sarjan tuotoista ja voisivat myydä tiimin samalla tavalla kuin mitä NASCARissa ollaan nähty (NASCARin puolella jos haluat tiimin joudut ostamaan sisään todella isolla rahalla jonkun tallin charterin)
Mark "Malarkey" Miles joka on vieläkin jostain syystä sarjan johtotehtävissä vaikka on pelkästään epäonnistunut kyseisessä pestissä kommentoi asiaa näin "It’s something that would definitely add value for teams, in the context of some sort of (future) Leaders Circle structure" ja "it'll be discussed"
Mark Miles väittää että Bump Day halutaan kuitenkin pitää osana Indy 500:a. Itse en ymmärrä kyseisen tyypin logiikkaa jälleen koska eikö koko Bump Dayn pointti ole että kuka vaan voi joutua sinne?
Andrettin mukaan kyseisen säännön tuominen ei olisi sama kuin vanha 25-8 sääntö koska kyse onkin nyt vaan selviytymisestä.
CART sarjan tason elitismi haisee...Ainakin isoimmat tallit (Andretti Global,, Ganassi, Penske) saisivat pysyvät paikat.
Eikös Roger ole näin tehnyt omistajuutensa aikana?CART sarjan tason elitismi haisee...
Penske pelaamassa säännöillä jälleen ihan sattumalla oman tiiminsä pussiin.
Yllättynyt ettei kukaan tiiminvetäjistä ole vielä tuonut ylös termiä "conflict of interest" mitä tulee sarjan vetämiseenEikös Roger ole näin tehnyt omistajuutensa aikana?
Jos autoihin ikinä tulee hybridit, heppoja voi olla jopa 850. Onneksi testi jonka ajoivat muutama viikko sitten oli ainakin uutisoinnin mukaan onnistunut ja Hybridit pitäisi tulla sarjaan vihdoinkin joskus Indy 500:n jälkeenKun autoissa on hybridi, heppoja voi olla jopa 850.
https://racer.com/2024/02/07/850hp-potential-for-indycar-once-hybrids-go-live/
Paluu tuohon pistesysteemiin saattaisi tehdä ikävää pienen budjetin tiimeille. Toisaalta näkisimme enemmän taisteluja viimeisistä pisteistä.Ei tuo nykyinen sarjan pistelasku suuresti häiritse. En toki vastustelisi jos esim. se takavuosina CARTissa käytössä ollut järjestelmä, jossa kahdelletoista parhaalle jaettiin pisteitä, palautettaisiin.
En tiedä. Jotain pitäisi tehdä esimerkiksi siinä muodossa että pistesysteemi skaalataan koko kauden autojen perusteella eikä niin että jopa viimeisestä sijasta saa nykyisen määrän pisteitä... jos muistan oikein nykyistä pistesysteemiä ollaan perusteltu Leaders Circlen ympärille.Paluu tuohon pistesysteemiin saattaisi tehdä ikävää pienen budjetin tiimeille. Toisaalta näkisimme enemmän taisteluja viimeisistä pisteistä.
Mita mieltä Guney48 on?