Lando 'Boy' Norrisille siis vihdoin ja viimein uran ensimmäinen voitto. Kauan on odotettu.
Kilpailutaktinen tuurivoitto, mutta myös ansaittu sellainen moneen kertaan toiseksi, muille palkintosijoille jäämisen, tallin taktisten mokien tai myös miehen itsensä mokien jälkeen!
Törppö olikin varsinainen onnentörppö tällä erää Norrisille siinä missä se tietysti oli epäonnen vastaava Max Verstappenille.
Turva-auton sijoittelusäännöstä on paljon väännetty kättä kyllä ja tiedä tuosta kun sekin tuntuu noilla Lajin Virallisilla Lähettäjillä vähän vaihtelevan käyttöasenteiltaan, mutta Norrisin voiton taisi varmistaa juurikin myös Verstappenin etusiiven kunnollinen korjaamattomuus tai vaihtamattomuus.
Mikäli näin olisi tehty niin todennäköisesti olisi ajanut kiinni eron päästen voittoon tai ollut edes lopussa lähempänä Norrisia kuin miten oli.
Totta kai etusiivenvaihdosta olisi mennyt aikaa hukkaan, mutta Verstappen on ennenkin näin käydessä onnistunut nousemaan.
Sittemmin tyydyttiin tilanteeseen tai ei oikein ehditty tehdä muuta kuin vähäisesti säätää ja kisavoitto meni siinä.
Toivottavasti Miamin kisa lopettaisi vähäksi aikaa tuon kokoaikaisen, välillä naurettavuuksiin menevän arvuuttelun Yuki Tsunodan kykyjen olevinaan äkkiheikkenemisestä Daniel Ricciardoa vastaan.
Jostain käsittämättömästä syystä Shanghain kisasta lähtien on ollut tuota koko ajan kestävää herjailua ja osin vähän tätä ennenkin Suzukasta lähtien omalla tavallaan.
Shanghai meni huonosti joo, mutta onko ihme kun oli ensimmäinen kerta koskaan eikä Tsunoda ollut ylipäänsä koko urallaan siellä edes ajanut!
Viisi vuotta sitten eli ajalta ennen koronaa kyseinen kilpailu kun ennen tätä vuotta viimeksi ajettiin kiitos koronavuosien jatkuvan perumisen ja Tsunodan ura alkoi F1-puolella kolme vuotta sitten.
Mikä tahansa suoritus, saati sitten Ricciardoa parempi suoritus olisi ollut puhdas ihme ja pistesija sitten vielä puhumattakaan todella suuresta pistesuorituksesta olisi ollut sitäkin suurempi suitsutuksen arvoinen juttu se!
Välillä olen saanut sen raivostuttavasti huomata ja tätä ennen kestääkin, että jo pidemmän aikaa joillekin lajin seuraajille on nähtävästi kokoaikainen median valokeilavouhotus tärkeämpää kuin yleinen suhteellisuudentaju mitä tulee erilaisiin kuskien suoritustason eroihin eri kisojen väliltä miettien.
Taitaa olla turhaa toivoa, että vielä joskus osattaisiin vain keskittyä siihen kokonaiskuvaan eikä lähdetä jahtaamaan lepakoita tai puhumaan puhdasta roskaa vain jonkun muun roskajoukon suoltaessa sitä jo ihan tarpeeksi ennestään!
Williamsin 'Kessu' kyllä ansaitsee tiettyyn rajaan asti kovinkin paljon arvostelua, mutta ei hänkään aivan kaikkeen ole syyllinen maan ja taivaan välillä vaikka siellä Toni Vilander Niki 'Poju' Juuselan kanssa kuinka paljon syyllistäisivät puhtaina tonttuina näkemästään etukäteen!
Vielä vähemmän kun muuan Kevin Magnussen itse torppaa kotikisaansa ajavan miehen pois kisasta. Ihme, että ei ole jo mustaa lippua kisakieltoineen jo tullut.
Vai pitääkö olla Verstappen tai Hamilton uhrina ennen kuin alkaa tapahtumaan FIA:n päässä ajokieltoa edes yhdeksi kisaksi?
Romain Grosjean sai aikanaan niin paljon vähemmästä oman kilpailukieltonsa vuodeksi 2012 Spa-Francorchampsissa vaan kun kerta kaikkiaan osui johonkin ja se kehen osuttiin oli Fernando Alonso!
Ferrarinkin ratkaisuista voisi taas puistella päätään, mutta jätän sen mielipahan puimisen johonkin toiseen kertaan.
Ilman toki Norrisin voittoa olisin varmaankin tälle yölle tuominnut käytännössä lopullisesti kokonaan Miamin radan sopimattomaksi kalenteriin.
Toisaalta on Miamiakin kohdannut katuradaksi sinänsä harvinaisen huono tuuri, että perinteisiä osumia kolareineen ei vain kerta kaikkiaan ole sattunut siinä missä monille muille katuradoille on sitten senkin edestä.
Mikäli edes kerrankin niin kävisi oikein kunnolla tai sataisi vettä niin silloin Miamin rata saattaisi olla mielenkiintoinen.
Muutoin ei ole, mutta on muistettava Miamin tultua ratana juuri mukaan kun maaefekti teki paluun tähän lajiin.
Ilman maaefektiä kyseinen rata saattaisi tai olisi saattanut olla parempi ajettava ohituksia kenties enemmän mahdollistavana ratana.
Seuraavaksi onkin sitten Imola parin viikon päästä ja Monaco heti sen jälkeen.