F1 God
Well-known member
- Liittynyt
- 30.4.2018
- Viestit
- 226
Vaikka tässä tietenkin on Regional-kausi vielä kuumimmillaan, on hauska spekuloida myös ensi vuotta.
Mitä todennäköisimmin F3 on Tuukalle paras steppi ja luonnollisin siirtymä. F2 lienee mahdollinen mutta sisältää kyllä suuria riskejä samalla urakehityksen osalta. Ei Kiminkään avauskausi siellä niin hohdokkaasti ole alkanut. Toki Prema ollut yllättäen aivan susi ja tällä iso vaikutus suoritustasoon. Ehkä merkillepantava seikka tämän osalta että Kimi ollut Ollie Bearmania nopeampi alkukaudesta vaikka Olliella kokonainen kausi F3- ja F2-sarjoista alla. Tämähän meille suomalaisille passaa tosin oikeinkin mainiosti koska Ollie on Ferrarin akatemiakuskien nokkimisjärjestyksessä ykkösenä ja pienet kolhut kilpeen tekevät ihan hyvää myös Tuukan mahdollisuuksien kannalta.
F3-sarjassa Prema ja Trident ovat viime vuosina olleet ne kaksi vahvinta tallia. Preman kuskikolmikon osalta täysin mahdollista että koko kolmikko Beganovich, Mini ja Lindblad siirtyvät F2:n puolelle. Kaksi ensimmäistä jo iän ja kokemuksen puolesta kokeneita sarjaan eikä lisäkausi toisi enää mitään hyötyjä. Lindblad ajanut taas yllättävän hyvin ja jos on loppupisteissä siellä top 5:ssä, uskoisin siirtoon F2:n puolelle.
Tridentin osalta sarjajohtaja Fornaroli siirtyy kokeneempana kuskina myös käytännössä varmuudella F2:een. Meguetounifilla on kokemusta myös mutta tasaisuus puuttuu yksittäisten hyvien suoritusten lisäksi. Kolmoskuski Ramos ollut taas huono. Mahdollista että Meguetounif jatkaa ja muut vaihtuvat Tridentiltä.
Tällöin tuolla olisi kärkitiimeissä viisi paikkaa avoinna. Premalle tyrkyllä Camara (varma), Ugo ja Wharton. Tridentin osalta vaikeampi nimetä mitään varmaa joka suoraan linkitetty talliin. Badoer ajanut hyvin Regionalissa joten italialaisena varmaan kiinnostaa. Uskoisin että Tuukka valitsee paikan jommasta kummasta tiimistä. Jos otteet jatkuvat tällaisina, menee kyllä nokkimisjärjestyksessä Ugon ja Whartonin ohi mikäli haluaa takaisin Premalle. Tridentillä taas olisi todennäköinen kiistattoman ykköskuskin paikka tarjolla. Tämä ratkaisu oli erittäin toimiva etenkin tänä vuonna kun siirtyi R-aceen joten ei välttämättä huono idea. Tridentin osalta pieni miinus että heidän F2-tiimi ollut jo vuosikausia heikko joten sarjaportaan vaihtuessa tiimi pitää etsiä jälleen uudestaan. Tosin Premakin nyt kyykännyt F2:ssa joten ei tämä aina niin suoraviivaista ole…
Oma veikkaus olisi Trident mutta saa nähdä mitä Tuukka ja taustajoukot päättävät tehdä.
Mitä todennäköisimmin F3 on Tuukalle paras steppi ja luonnollisin siirtymä. F2 lienee mahdollinen mutta sisältää kyllä suuria riskejä samalla urakehityksen osalta. Ei Kiminkään avauskausi siellä niin hohdokkaasti ole alkanut. Toki Prema ollut yllättäen aivan susi ja tällä iso vaikutus suoritustasoon. Ehkä merkillepantava seikka tämän osalta että Kimi ollut Ollie Bearmania nopeampi alkukaudesta vaikka Olliella kokonainen kausi F3- ja F2-sarjoista alla. Tämähän meille suomalaisille passaa tosin oikeinkin mainiosti koska Ollie on Ferrarin akatemiakuskien nokkimisjärjestyksessä ykkösenä ja pienet kolhut kilpeen tekevät ihan hyvää myös Tuukan mahdollisuuksien kannalta.
F3-sarjassa Prema ja Trident ovat viime vuosina olleet ne kaksi vahvinta tallia. Preman kuskikolmikon osalta täysin mahdollista että koko kolmikko Beganovich, Mini ja Lindblad siirtyvät F2:n puolelle. Kaksi ensimmäistä jo iän ja kokemuksen puolesta kokeneita sarjaan eikä lisäkausi toisi enää mitään hyötyjä. Lindblad ajanut taas yllättävän hyvin ja jos on loppupisteissä siellä top 5:ssä, uskoisin siirtoon F2:n puolelle.
Tridentin osalta sarjajohtaja Fornaroli siirtyy kokeneempana kuskina myös käytännössä varmuudella F2:een. Meguetounifilla on kokemusta myös mutta tasaisuus puuttuu yksittäisten hyvien suoritusten lisäksi. Kolmoskuski Ramos ollut taas huono. Mahdollista että Meguetounif jatkaa ja muut vaihtuvat Tridentiltä.
Tällöin tuolla olisi kärkitiimeissä viisi paikkaa avoinna. Premalle tyrkyllä Camara (varma), Ugo ja Wharton. Tridentin osalta vaikeampi nimetä mitään varmaa joka suoraan linkitetty talliin. Badoer ajanut hyvin Regionalissa joten italialaisena varmaan kiinnostaa. Uskoisin että Tuukka valitsee paikan jommasta kummasta tiimistä. Jos otteet jatkuvat tällaisina, menee kyllä nokkimisjärjestyksessä Ugon ja Whartonin ohi mikäli haluaa takaisin Premalle. Tridentillä taas olisi todennäköinen kiistattoman ykköskuskin paikka tarjolla. Tämä ratkaisu oli erittäin toimiva etenkin tänä vuonna kun siirtyi R-aceen joten ei välttämättä huono idea. Tridentin osalta pieni miinus että heidän F2-tiimi ollut jo vuosikausia heikko joten sarjaportaan vaihtuessa tiimi pitää etsiä jälleen uudestaan. Tosin Premakin nyt kyykännyt F2:ssa joten ei tämä aina niin suoraviivaista ole…
Oma veikkaus olisi Trident mutta saa nähdä mitä Tuukka ja taustajoukot päättävät tehdä.