Pehmeyttä joka tunnistetaan varikolla ja jota käytetään sumeilematta hyväkseen koska tiedetään että Valtteri luovuttaa mieluummin kuin puolustaa ja riskeeraa saatikka kolaroi. Valtterilta ei ole juurikaan nähty usean mutkan rengas-renkaassa ajoa ikinä missään.Startithan sinänsä on monesti ihan hyviäkin, mutta takkiin tulee ihan liian usein ensimmäisten mutkien aikana. Toki tuo ongelma on vaivannut aika lailla läpi uran, ainakin mersu-vuosista saakka. Tiedä sitten onko liiallista varovaisuutta vai ihan vaan heikkoa "racecraftia"..
Tämä pehmeys on tiedossa radalla. Verstappenkin tietää että sieltä ei kummempaa vastarintaa tule kaksintaistelussa.Pehmeyttä joka tunnistetaan varikolla ja jota käytetään sumeilematta hyväkseen koska tiedetään että Valtteri luovuttaa mieluummin kuin puolustaa ja riskeeraa saatikka kolaroi. Valtterilta ei ole juurikaan nähty usean mutkan rengas-renkaassa ajoa ikinä missään.
https://www.planetf1.com/news/valtteri-bottas-non-f1-activities-career-risk-ted-kravitz
In recent years, Bottas has become an increasingly familiar face on the gravel cycling scene, as well as expanding his business portfolio, having added his own brand of wine, IHANA, to his gin, coffee and property businesses.
Could Formula 1 team principals therefore take that as a sign that Bottas is no longer fully committed to Formula 1, Kravitz ponders.
Kravitz said: “You might have mentioned it in a sort of jokey way, but with a lot of his extracurricular, extra Formula 1 stuff, doing cycling races, is Valtteri sending a strange message or is that message being misinterpreted by the piranha club of team bosses thinking, ‘Oh, well, he doesn’t seem to be very interested in Formula 1 anymore and seems to be loving life more as cycling and doing his coffee and wine and gin and other stuff’.
On. Herää kysymys miksi Bottaksen kohdalla tämä herättää kysymyksiä, liikaa on liikaako?Eikös muillakin kuskeilla ole oheispisnestä
Joo ei olis Valen pisniksillä paljon jutustelua, jos napsisi pisteitä mm-sarjassa. Nyt kun Sauber vetää seuraavat vuodet periskooppisyvyydessä, niin samalla mielenkiinto kohdistuu kuskeihin.Varmaan vähän yhdistelmä kaikkea. Onhan Bottas ollut ehkä poikkeuksellisen paljon esillä noiden sivubisnestensä kanssa. Samalla ajosuoritukset on jättänyt jonkin verran jossiteltavaa ja varmaan mielikuviin vaikuttaa omalla tavallaan tuokin, miten on tuollaista huumorihahmoa itsestään tietoisesti brändännyt viime vuosina.
Tämän kauden osalta näyttää, että autokin on vähän huonompi, kuin sysipaska. Selkeästi gridin heikoin auto.Bottaksen aika-ajovauhdin puolesta pitäisi olla pistetaistossa säännöllisesti, mutta kisat eivät mene yhtä hyvin. Ensinnäkin ne lähdöt, ja toisekseen kisavauhti ei ole yhtä hyvää. Nähtiinhän se jo Mersulla, että aika-ajoissa Bottas oli hyvä, mutta kisoissa yleensä Hamilton meni menojaan. Vähän sellainen Barrichellomainen kuski. Pari hyvää kisaa ajaa vuoteen.
Kanada meni jo.Kyllä se on ja trendi on vielä laskeva, kun oma kehitystyö kusee ja muilla ei. Katsotaan saako VCarb autonsa jo paremmin säätöihin Kanadassa?
Alpinen oli huonompi alkukaudesta, nyt melkein järjestään pisteillä.
Eihän se noin mene. Bottaksen heikkoudet eivät ole autosta johtuvia. Ihan esimerkkinä, tuskinpa Sainzista tulee ensimmäisen kierroksen lapasta vaikka joutuisi ensi kaudella heikomman auton rattiin.Sama odottaa Sainzia, jos ja kun joutuu peräpäähän rämpimään. Huonolla autolla ei pysty häikäisemään yksikään vaikka olisi mikä kuski, kun se on auton rajoista kiinni, jotka tulee vastaan huomattavasti ennen kuskin rajoja.
Ei oikein toimi tämäkään vertaus. Kyllähän Landoa on arvostettu myös silloin kun McLarenilla meni heikommin.Alpine tai Mäkki on hyviä esimerkkejä, kun auto on surkea, niin kuskitkin näyttävät aika kädettömiltä. Kun auto alkaa toimimaan, niin kuskitkin näyttävät heti paremmilta. Ei tainnut moni sanoa Landoa tai Piastria edes kohtuullisiksi kuskeiksi, kun väännettiin keskitason alapuolella