Renessanssinero
Perusfeidaaja
Tuo oli oldschool meininkiä, jossa sijoitusta puolustetaan eikä olla heti "Teidän jälkeenne hyvä herra" -asenteella. Kun kärjessä ajetaan ja voitosta kisataan, niin ilmaiseksi ei sijoitusta anneta, paitsi Hamilton 2021 vikana kisan vikalla kierroksella. No se maksoi hänelle maailmanmestaruuden. Hän sai kuitenkin sillä kaudella oppia Brasiliassa kuinka sijoitusta puolustetaan, niin kumma ettei muistanut yhtään niitä oppeja muutaman kisan päästä.Verstappen jälleen kerran osoitti, miten heikko hänen paineensietokykynsä on. Tämä tuli kaikille esille myös kaudella 2021. Nyt hän on saanut ajaa rauhassa mestaruuksiin sen jälkeen, kun Hamiltonilta ja muilta haastajilta, paitsi Pereziltä, on viety mahdollisuus kilpailla häntä vastaan.
Itse Austrian tilanteeseen. Max poikkesi myöhään kesken jarrutuksen blokkaamaan (tehtyään jo yhden puolustusliikkeen) kolme kertaa. Ja sitten yhdellä kertaa ei jättänyt auton leveyden verran tilaa, mikä aiheutti kontaktin Norrisin kanssa. Sen jälkeen yritti vielä näyttävästi ajattaa Norriksen ulos radalta nurmelle.
Huvittavaa ajamista, kun ottaa huomioon, että puhutaan "mestarista". On kuitenkin huomioitava, että muista mestareista poiketen, hänen "mestaristatuksensa" on tullut kaikilla kausilla ylivoimaisella autolla tai FIA:n lahjoittamana. Siksi en ehkä olisi niin ankara Maxia kohtaan. Ajattelin silti aikaisemmin, että ehkä kauden 2021 naurettavuudet ja nolo mahalasku johtuivat vain ensimmäisen mestaruuden tuomista paineista, ja että nyt, kun pari mestaruutta on plakkarissa, hän pystyisi hallitsemaan paineita paremmin. Mutta mitä vielä.
Norris summasi asian hyvin: "I'm just disappointed. I expected a bit more from Max," Norris told reporters.
Laji on mennyt nykyään sellaiseksi, että koko ajan valitetaan kun joku blokkaa tai on edessä tai tönii tai hidastelee tai menee ohi tai mitä tahansa. Pienet kontaktit hitaissa vauhdeissa kuuluu lajiin ja niitä sattuu, kun kilpaa ajetaan. Nykyään kaikki on liian kliinistä ja kaikki rosoisuudet on viilattu pois.