Piastri on ollut jo pitkään Norrisin kanssa tasaväkinen puhtaassa vauhdissa, ja nyt on tehnyt huimia harppauksia kisapituuden ja renkaan hallinnassa. Epäilen että tämän kauden mestaruus tuli ja meni molempien Mäkki-kuskien osalta vaikka parhaalla autolla ajavatkin, mutta mielenkiintoista nähdä Norrisin reaktio, jos ensi kaudella Piastri aloittaa kauden vahvemmin.Piastri ollut huomattavan vahva alkukauden toisella puoliskolla
Seuraaminen muuttunut haastavammaksi. Oma epäilys on että maavaran nosto on sen aiheuttanut jolloin yläpuolisen aeron merkitys korostunut. Tällä otettiin takapakkia alkuperäisen ideologiaanOlipa keulalla puhtaassa ilmassa ajamisesta paljon hyötyä Spassa.
Kyllä se on kuivapaino "drained" mikä siitä punnitaan.Sitähän ei itse asiassa ole julkistettu, että kuinka paljon auto oli alipainoinen. Auto oli painoissa, kun se mitattiin, jonka jälkeen otettiin bensanäyte ja se tuli sitä myöten alipainoiseksi. Tankkiin jäi edelleen polttoainetta. Näin ainakin itse ymmärsin, kun sitä hylkyraporttia tarkemmin lukee. Tuskin se kuitenkaan siitä juuri on paljoa kevyemmäksikään tullut.
Tämä oli se omakin otaksuma. Ajokorkeus tippuu, kun renkaat kuluu paljon.Mersu selittelee Russelin hylyn syyksi kuskin painon tippumisen, renkaiden kulumisen ja siitä johtuvan pohjalevyn kulumisen yhdistelmää.
https://www.bbc.com/sport/articles/c897z1xgnn7o
Eikös tuo juttu juuri kerro että tallin virhe, mikä on vain purettu osatekijöihin. Ei kai sitä kukaan kyseenalaista, että tallin itsensä pitää osata laskelmoida kaikki mainitut osatekijät.Wolff oli niin pahasti naama norsunvitulla jo ruutulipulla, että kyllä hylkäyksen syy on tallin virheessä. Eivät vaan ilmeisesti häpeältään saa sitä kerrottua.
Rengaskuluma ja pohjalankun kuluma ovat sellaisia asioita, että ei niitä mistään mittarista ja ruudulta näe reaaliajassa. Käytännössä tallin olisi pitänyt tietää jo etukäteen, ettei yhden stopin taktiikka onnistu, koska rengaskuluma jne. on laskettu simulaatioissa etukäteen, mutta silloin se ei olisi varmasti antanut Russellin vaihtaa yhteen pysähdykseen. Wolff tiesi jo ruutulipulla olevansa ongelmissa.Eikös tuo juttu juuri kerro että tallin virhe, mikä on vain purettu osatekijöihin. Ei kai sitä kukaan kyseenalaista, että tallin itsensä pitää osata laskelmoida kaikki mainitut osatekijät.
Selvästi Totolla oli jokin ajatus mielessä, koska näytti maaliin tuln jälkeen aivan räjähdyspisteessä olevalta, vaikka oli kaksoisvoitto. Ei ihan sopinut kuvaan mielialansa.Rengaskuluma ja pohjalankun kuluma ovat sellaisia asioita, että ei niitä mistään mittarista ja ruudulta näe reaaliajassa. Käytännössä tallin olisi pitänyt tietää jo etukäteen, ettei yhden stopin taktiikka onnistu, koska rengaskuluma jne. on laskettu simulaatioissa etukäteen, mutta silloin se ei olisi varmasti antanut Russellin vaihtaa yhteen pysähdykseen. Wolff tiesi jo ruutulipulla olevansa ongelmissa.