Suomen MM-rallin 2025 reittispekulaatiot

Fiesta

Ralliperuna
Liittynyt
1.7.2011
Viestit
1542
Sijainti
Porvoo
Pakko kommentoida vaikka en tiedä oliko osa sarkasmia.

Mitä harmia nuotitukseen tulee? Kuinka niin aika ei riitä? Kuinka moni kuskeista nuotittaa ”tosissaan” ? Miksi F-cupin nuotituksesta ei nouse haloota, vaikka ei ajeta tuplapätkiä? Onko niillä enemmän massia/enemmän aikaa?
Tuossa yllä tulikin jo aika hyvin avattua että jos ajetaan 8 erillistä pätkää lauantaina, se tarkoittaa 16 nuotitusreissua ja melkein kolme päivää yhden lauantain nuotitukseen. Ei nykyaikana palata aikaan jolloin nuotitettiin kolme viikkoa. Ei tää oo enää mitää b-ryhmää. B-ryhmä ei palaa vaikka kuinka sulkisitte silmänne ja huutaisitte.

TV-ryhmä mukautuu tai sitten ei, So What. Ne, jotka menevät pätkälle, niin mihin TV:tä tarvitaan? Pitää päästä patsastelemaan TV:hen? In-Car kuvaus onnistuu kaikilla pätkillä ja akkuja löytyy. Mitä menetetään, jos rallia ei näytetä TV:ssä (maksukanavalla ne taitaa jatkossa olla, joten suuri yleisö niitä tuskin kaipaa). TV näyttää joka tapauksessa yleisön esim. kamerakännykällä kuvaamaa materiaalia (”kaadot ja ulosajot”).
So what? Oliko tää ylläoleva vitsi vai tosissaan kirjoitettu? Kai sää nyt ymmärrät että ralli on tv-tuote tai sitten se ei ole tuote ollenkaan. Eli kyllä siinä menetetään koko tuote jos sitä ei kuvata. Kyllähän WRC mukautuu myös sen maksavan Tv:n mukaan. Se on yks hyttysen paska ne ihmiset jotka menee/pääsee katsomaan kisaa paikan päälle. Massat katsoo tv:stä, niin ne sanelee myös ehdot.

VIP? Kyllä ne kännit vetää yhdestä kerrastakin? Kuinka moni ”VIP teltan” ihmisistä tietää ylipäätänsä rallista kovinkaan paljon? Kuinka moni VIP porukasta seuraa rallia toisella ajokerralla? Pitäisikö tietää/pitäisikö seurata/liittykö ralliin?
Taas kerran, onko tää vitsi? Ymmärrät varmaan lajin lainalaisuudet että VIP porukka tuo rahaa hyvin paljon kassoihin millä rahoitetaan kaikkea rallin toimintaa. Ilman näitä lajia ei varmaan olisi. Sillä ei ole väliä seuraako vaiko ei, vaan se joka sen VIPin haluaa, haluaa ajon kahteen kertaan jotta siitä elämyksestä voi ottaa hyvät rahat yrityksiltä niin tottakai sillä on väliä.

Kyllä, ralli on monelle elämys siellä VIP teltassakin. Ei siellä kaikki ole kännissä, ei edes F-cupin VIP teltoissa.

Yhteen kertaan ajettavista aiheutuu enemmän kustannuksia (mm. tiehoitokulut, EK-porukka, jne), se on selviö. Kestääkö talous sen? kenties/tai sitten ei
Jos ei ole järjestäviä seuroja ei ole pätkiä. Aika yksinkertaista. Jos nyt jo kamppaillaan talkooväestä niin mitä luulet että käy kun tuplataan pätkämäärä?

Onko suomessa MM-rallia jatkossa ylipäätään, vaikka se olisi universumin paras (kaikki tietää, ettei se ainakaan haittaa) mutta takaako se varmuudella jatkuvuuden?
Eikö kannata silti mennä niiden reunaehtojen mukaan jotka takaa sen jatkuvuuden?

Korjaako Tampereen lenkki asian? EI. Vaarantaako Tampereen lenkki nämä? Kokeilematta ei tiedä
Ei Tampereen lenkki vaaranna koska ei kukaan lähde tuollaisia lenkkejä myöskään tekemään mitä ehdotit. Eli Tampereen lenkki neljällä tupla ek:lla toimii varmasti.
 

Ardex

Well-known member
Liittynyt
4.12.2018
Viestit
300
Pakko kommentoida vaikka en tiedä oliko osa sarkasmia.


Tuossa yllä tulikin jo aika hyvin avattua että jos ajetaan 8 erillistä pätkää lauantaina, se tarkoittaa 16 nuotitusreissua ja melkein kolme päivää yhden lauantain nuotitukseen. Ei nykyaikana palata aikaan jolloin nuotitettiin kolme viikkoa. Ei tää oo enää mitää b-ryhmää. B-ryhmä ei palaa vaikka kuinka sulkisitte silmänne ja huutaisitte.



So what? Oliko tää ylläoleva vitsi vai tosissaan kirjoitettu? Kai sää nyt ymmärrät että ralli on tv-tuote tai sitten se ei ole tuote ollenkaan. Eli kyllä siinä menetetään koko tuote jos sitä ei kuvata. Kyllähän WRC mukautuu myös sen maksavan Tv:n mukaan. Se on yks hyttysen paska ne ihmiset jotka menee/pääsee katsomaan kisaa paikan päälle. Massat katsoo tv:stä, niin ne sanelee myös ehdot.



Taas kerran, onko tää vitsi? Ymmärrät varmaan lajin lainalaisuudet että VIP porukka tuo rahaa hyvin paljon kassoihin millä rahoitetaan kaikkea rallin toimintaa. Ilman näitä lajia ei varmaan olisi. Sillä ei ole väliä seuraako vaiko ei, vaan se joka sen VIPin haluaa, haluaa ajon kahteen kertaan jotta siitä elämyksestä voi ottaa hyvät rahat yrityksiltä niin tottakai sillä on väliä.

Kyllä, ralli on monelle elämys siellä VIP teltassakin. Ei siellä kaikki ole kännissä, ei edes F-cupin VIP teltoissa.



Jos ei ole järjestäviä seuroja ei ole pätkiä. Aika yksinkertaista. Jos nyt jo kamppaillaan talkooväestä niin mitä luulet että käy kun tuplataan pätkämäärä?



Eikö kannata silti mennä niiden reunaehtojen mukaan jotka takaa sen jatkuvuuden?


Ei Tampereen lenkki vaaranna koska ei kukaan lähde tuollaisia lenkkejä myöskään tekemään mitä ehdotit. Eli Tampereen lenkki neljällä tupla ek:lla toimii varmasti.
Pointtini on se että jos mitään ei ehdota, eikä mitään söhäise, alistuu siihen mitä muut sanelee. Hyvin tämä on tarttunut syöttiin, joten kyllä sieltä rivien välistä jotain sielua koskettavaa on löytynyt. En ole koskaan maininnut sanaa B-ryhmä, joten se kuvastaa kommentoijan näkemystä ja kiimaa kyseiseen aikakauteen. On todella helppo tyrmätä kaikki esitykset, siihen ei tarvitse koviinkaan suurta tietämystä. Mutta koitappa ehdottaa jotakin, mistä voisi vaikkapa kuvitteellisesti löytää jotain mielenkiintoista, ei sitten onnistu millään (mutta onneksi minä en tähän usko).
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15937
Sijainti
Tampereen lenkki
B-ryhmä on ainakin minun sanavarastossani metafora sille, että haikaillaan jotain vanhaa, joka ei ole enää nykyään realistista.

Tässä muuten tekemäni haastattelu Suomen MM-rallin reitin arkkitehdista, joka kertoo vähän tässä keskustelussakin käytävistä argumenteista:

https://www.rallit.fi/suomen-mm-rallin-pomo-ihmettelee-ruotsalaisten-aikomuksia-jyskalassa-ei-samaan-ryhdyta/

Aiemmassa tekemässäni haastattelussa (aivan tämän blogitekstin lopussa) hän kertoi henkilökohtaisena mieltymyksenään saada reitti laajemmalle alueelle ja lisätä yhteen kertaan ajettavia pätkiä, mutta ei ole silti onnistunut sitä toteuttamaan
 

cesar

Well-known member
Liittynyt
21.10.2009
Viestit
1300
Kreikassahan ajettiin tänä vuonna 2024 lauantaina ja sunnuntaina seuraavasti:
----
2. leg

SS7 Rengini 28.67 km 08:16

SS8 Thiva 20.95 km 10:37

SS9 Aghii Theodori 1 25.87 km 13:05

SS10 Loutraki 12.90 km 15:46

SS11 Aghii Theodori 2 25.87 km 17:05

SS12 EKO SSS 1.97 km 21:05

Sunday 8. 9.

SS13 Inohori 17.47 km 08:59

SS14 Eleftherohori 1 18.29 km 10:05

SS15 Eleftherohori 2[Power Stage] 18.29 km 13:15
---

Aika monia yhden kerran ajettavia erikoiskokeita. Mitähän oli palaute yleisesti osallistujilta ja järjestäjiltä?
 

Fiesta

Ralliperuna
Liittynyt
1.7.2011
Viestit
1542
Sijainti
Porvoo
Pointtini on se että jos mitään ei ehdota, eikä mitään söhäise, alistuu siihen mitä muut sanelee. Hyvin tämä on tarttunut syöttiin, joten kyllä sieltä rivien välistä jotain sielua koskettavaa on löytynyt.
Eikä siinä mitään, voi ehdottaa reittiä mutta siinä vaiheessa kun sitä alkaa puolustelee ajatuksilla , ei tarvita TV:tä, VIPit helvettiin ja mitä väliä kuskien jaksamisesta nuotittaessa, niin silloin katoaa pohja noilta ehdotuksilta. Tartuin nimenomaan tuohon että sinun reitin puolustuksena oli pointteja jotka ei ole realistisia enää.

En ole koskaan maininnut sanaa B-ryhmä, joten se kuvastaa kommentoijan näkemystä ja kiimaa kyseiseen aikakauteen. On todella helppo tyrmätä kaikki esitykset, siihen ei tarvitse koviinkaan suurta tietämystä. Mutta koitappa ehdottaa jotakin, mistä voisi vaikkapa kuvitteellisesti löytää jotain mielenkiintoista, ei sitten onnistu millään (mutta onneksi minä en tähän usko).
En välitä tuosta B-ryhmästä vaan kuten Antti yllä, siinä vaihessa kun aletaan ehdottaa reittejä missä kierretään puoli keski-suomea ja todetaan että TV:t voi unohtaa, niin siinä vaiheessa tekstissä haisee vahvasti B-luokan katku jossa kaipaillaan aikoihin jotka eivät enään palaa. Silloin katoaa hyviltäkin ehdotuksilta pohja.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3561
Sijainti
JKL
Kreikassahan ajettiin tänä vuonna 2024 lauantaina ja sunnuntaina seuraavasti:
----
2. leg

SS7 Rengini 28.67 km 08:16

SS8 Thiva 20.95 km 10:37

SS9 Aghii Theodori 1 25.87 km 13:05

SS10 Loutraki 12.90 km 15:46

SS11 Aghii Theodori 2 25.87 km 17:05

SS12 EKO SSS 1.97 km 21:05

Sunday 8. 9.

SS13 Inohori 17.47 km 08:59

SS14 Eleftherohori 1 18.29 km 10:05

SS15 Eleftherohori 2[Power Stage] 18.29 km 13:15
---

Aika monia yhden kerran ajettavia erikoiskokeita. Mitähän oli palaute yleisesti osallistujilta ja järjestäjiltä?
13 nuotitettavaa eekoota ja kolmelle päivälle nuotti (ma-ke)... Ja kuvaavaa oli että säännöissä nuotin aikataulussa matka seuraava pätkän lähtöön ilmoitetaan minuuteissa/tunneissa eikä kilometreissä kuten esim Suomessa tehdään...
 

cesar

Well-known member
Liittynyt
21.10.2009
Viestit
1300
13 nuotitettavaa eekoota ja kolmelle päivälle nuotti (ma-ke)... Ja kuvaavaa oli että säännöissä nuotin aikataulussa matka seuraava pätkän lähtöön ilmoitetaan minuuteissa/tunneissa eikä kilometreissä kuten esim Suomessa tehdään...
Pätkäthän sinänsä voisivat olla lähelläkin toisiaan, ainoa asia vaan juurikin tuo nuotitettavien erikoiskokeiden määrä.

Mitähän palautetta osallistujat antoivat tuosta kisasta ja mitähän järjestäjät tuumivat? Ainakin itse vapaaehtoisesti järjestivät tuollaisen kokonaisuuden lähtökohtaisesti.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3561
Sijainti
JKL
Kreikassahan ei taida olla lippuja pätkille ollenkaan joten järjestäjä laskee kannattavuuden jollain toisella tavalla kuin lipputuloilla... Luultavasti keräävät rahaa jollain muulla tavoin kuten ylläkin todetaan...
 

cesar

Well-known member
Liittynyt
21.10.2009
Viestit
1300
On todella helppo tyrmätä kaikki esitykset, siihen ei tarvitse koviinkaan suurta tietämystä. Mutta koitappa ehdottaa jotakin, mistä voisi vaikkapa kuvitteellisesti löytää jotain mielenkiintoista, ei sitten onnistu millään (mutta onneksi minä en tähän usko).
Kieltämättä oli suhteellisen koomista seurattavaa, kun kommenttiisi vastattiin ja perässä tultiin porukalla haaskalle, kun asia sinänsä tuli selväksi ensimmäisestä viestistä ja sen verran sisälukutaitoa itsekin omaan, etten kirjaimellisesti ottanut visioitasi. Ymmärsin sinänsä pointin tuosta taustalta vaikka taitaa olla mahdoton toteuttaa nykyään.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15937
Sijainti
Tampereen lenkki
Kreikassahan ajettiin tänä vuonna 2024 lauantaina ja sunnuntaina seuraavasti:
----
2. leg

SS7 Rengini 28.67 km 08:16

SS8 Thiva 20.95 km 10:37

SS9 Aghii Theodori 1 25.87 km 13:05

SS10 Loutraki 12.90 km 15:46

SS11 Aghii Theodori 2 25.87 km 17:05

SS12 EKO SSS 1.97 km 21:05

Sunday 8. 9.

SS13 Inohori 17.47 km 08:59

SS14 Eleftherohori 1 18.29 km 10:05

SS15 Eleftherohori 2[Power Stage] 18.29 km 13:15
---

Aika monia yhden kerran ajettavia erikoiskokeita. Mitähän oli palaute yleisesti osallistujilta ja järjestäjiltä?
Kreikassa ainakin tuo Korintin alue tukee rallia vahvasti ja sen takia pätkät viedään aina sinne, mutta se myös sitten tuo rahaa järjestelyihin.

Veikkaisin että tienkorjauskustannukset ei ole yhtä suuret, ehkä myöskään vaatimukset järkkäreille? Suuri osa maastosta on niin vaikeakulkuista, ettei siellä yleisöä liiku.

En ole kuullut mitään suoraa kommenttia siitä että Kreikassa vaaditaan kolmas nuottipäivä yhteen kertaan ajettavien pätkien takia mutta onhan se kuskeille yksi työpäivä enemmän ja talleille lisää kustannuksia.
 

cesar

Well-known member
Liittynyt
21.10.2009
Viestit
1300
https://www.rally-maps.com/Acropolis-Rally-of-Greece-2024

Sinänsä, kun katsoo tuota reittiä, niin lauantaina menty Ateenan alueelle, jossa ollut regrouping ja tyre fitting. Sinänsä tuossa voisi olla yksi konsepti "Tampereen lenkille", että matkalla sinne ajettaisiin pari erikoiskoetta yhteen kertaan, huolto Tampereella ja sen jälkeen joku pieni lenkki siinä lähiympäristössä ja illaksi takaisin Jyväskylään. Toki fyysinen setti ja taitaisi vaatia tuon kolmen päivän nuotituksen Sectoonkin ja onhan tuossa siirtymää Tampereelle.

Mutta ehkä jotain tuon tyyppistä voisi olla.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3561
Sijainti
JKL
https://www.rally-maps.com/Acropolis-Rally-of-Greece-2024

Sinänsä, kun katsoo tuota reittiä, niin lauantaina menty Ateenan alueelle, jossa ollut regrouping ja tyre fitting. Sinänsä tuossa voisi olla yksi konsepti "Tampereen lenkille", että matkalla sinne ajettaisiin pari erikoiskoetta yhteen kertaan, huolto Tampereella ja sen jälkeen joku pieni lenkki siinä lähiympäristössä ja illaksi takaisin Jyväskylään. Toki fyysinen setti ja taitaisi vaatia tuon kolmen päivän nuotituksen Sectoonkin ja onhan tuossa siirtymää Tampereelle.

Mutta ehkä jotain tuon tyyppistä voisi olla.
Perjantain TRE lenkki. Aamulla Juupajoki idästä länteen. Sitten Muroleen kautta Pengonpohja1:lle, Savo1 ja Uskila1. Huolto Tampereella ja Pengonpohja2, Savo2 ja Uskila2 ja illalla kotia tullessa Ouni1 lännestä itään... La aamuna Ouni toiseen kertaan niin voi porukka yöpyä pätkän varressa... Ainoa kertaalleen ajettava olisi Juupajoki.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15937
Sijainti
Tampereen lenkki
https://www.rally-maps.com/Acropolis-Rally-of-Greece-2024

Sinänsä, kun katsoo tuota reittiä, niin lauantaina menty Ateenan alueelle, jossa ollut regrouping ja tyre fitting.
Tarkoitat varmaan Korinttia. Aiempina vuosina Kreikassa tehtiin niin että ralli alkoi Ateenasta superspesiaalilla torstaina, jatkoi siitä perjantaina Korinttiin renkaanvaihtoon ja edelleen pätkiä pitkin Lamiaan huoltoon seudulle, jossa sitten lauantai ja sunnuntai ajettiin. Tänä vuonna jostain syystä vaihdettiin niin että perjantai ajettiin Lamiassa ja lauantaina ajettiin periaatteessa tuo Korintti-Ateena-lenkki, joskaan ei ihan Ateenassa asti käyty. Siitä tuli pidempi siirtymä kun aiempina vuosina autot vietiin trailerilla Lamiasta Ateenaan torstaina.
Sinänsä tuossa voisi olla yksi konsepti "Tampereen lenkille", että matkalla sinne ajettaisiin pari erikoiskoetta yhteen kertaan, huolto Tampereella ja sen jälkeen joku pieni lenkki siinä lähiympäristössä ja illaksi takaisin Jyväskylään. Toki fyysinen setti ja taitaisi vaatia tuon kolmen päivän nuotituksen Sectoonkin ja onhan tuossa siirtymää Tampereelle.

Mutta ehkä jotain tuon tyyppistä voisi olla.
Eikö tämä ole vähän kuin se mitä ehdotin tässä? Paitsi, minusta järkevämpää ajaa aamuvarhain siirtymää ja painottaa pätkiä iltaan, kun jengi on hereillä ja juhlatunnelmissa.

Ja tosiaan nuottipäivien määrä riippuisi siitä kuinka paljon pätkiä olisi Jyväskylästä eri suuntaan, esim Myhinpää olisi hankalampi kuin Ouni, jonka voisi nuotittaa samana päivänä kuin Tampereen pätkät.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15937
Sijainti
Tampereen lenkki
Perjantain TRE lenkki. Aamulla Juupajoki idästä länteen. Sitten Muroleen kautta Pengonpohja1:lle, Savo1 ja Uskila1. Huolto Tampereella ja Pengonpohja2, Savo2 ja Uskila2 ja illalla kotia tullessa Ouni1 lännestä itään... La aamuna Ouni toiseen kertaan niin voi porukka yöpyä pätkän varressa... Ainoa kertaalleen ajettava olisi Juupajoki.
Vähän hankalalta kuulostaa toi Ounin ajaminen kahtena päivänä, ja toisaalta VIP-näkökulmasta se olisi vaan yksi veto perjantaina. Joku vähemmän nimekäs pätkä ehkä voisi toimia paremmin, mutta silti se olis järkkäreille käytännössä kaksi työpäivää yhden sijasta.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15937
Sijainti
Tampereen lenkki
https://www.mapfab.com/map/Ae4h/Tampereen-Lenkki-Pälkäne

Tossa oli mun aiemmin tekemä köykäisempi Tampereen lenkki, jossa ei oikeastaan käydä Tampereella vaan pätkät on Västilä-Sahalahti-Uskila-Päijälä ja huolto Länkipohjassa lenkkien välissä. Ounin alue jätetään kokonaan muulle päivälle. Siirtymäkilsat on aika samat kuin tän vuoden normaalissa lauantaissa.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3561
Sijainti
JKL
Vähän hankalalta kuulostaa toi Ounin ajaminen kahtena päivänä, ja toisaalta VIP-näkökulmasta se olisi vaan yksi veto perjantaina. Joku vähemmän nimekäs pätkä ehkä voisi toimia paremmin, mutta silti se olis järkkäreille käytännössä kaksi työpäivää yhden sijasta.
Juu en itsekään tuollaiseen usko, toisaalta se antaisi mahdollisuuden pelata ajokertojen kanssa kun kääntää ajosuunnan lauantaiksi, joten kyseessä olisi uusi pätkä ja sen voisi sitten ajaa kahdesti lauantaina...

Tuohon Pälkäneen lenkkiin vielä yhtenä vaihtoehtona Koivulahti. Ihan ok pätkä muistaakseni sekin...
 

cesar

Well-known member
Liittynyt
21.10.2009
Viestit
1300
Vähän hankalalta kuulostaa toi Ounin ajaminen kahtena päivänä, ja toisaalta VIP-näkökulmasta se olisi vaan yksi veto perjantaina. Joku vähemmän nimekäs pätkä ehkä voisi toimia paremmin, mutta silti se olis järkkäreille käytännössä kaksi työpäivää yhden sijasta.
Tuo Ouni on paha, kun ns. näyttäisi nyt sementoituneen ainakin hetkeksi mukaan. Sinänsä olisi erittäin hyvä pätkä "matkalla ajettavaksi", mutta se mitä siihen pitää panostaa, niin väkisinhän se kaksi kertaa ajetaan. Ja sijoittuu juuri hankalasti puoliväliin Jyväskylä-Tampere väliä.

Mitenkäs etähuolto Jämsään? Ei olisi kyllä seksikkäin paikka pitää huoltoa, mutta ainakin saisi vähän hivutettua lähemmäksi reittiä Tamperetta ja toteuttaa jotain tuplalenkkiä, jossa Ouni mukana kahdesti. No ehkä kuitenkin se huolto kannattaisi samalla rahalla viedä sinne Tampereelle saakka, jos siihen projektiin lähtee..
 
Viimeksi muokattu:

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15937
Sijainti
Tampereen lenkki
Mitenkäs etähuolto Jämsään? Ei olisi kyllä seksikkäin paikka pitää huoltoa, mutta ainakin saisi vähän hivutettua lähemmäksi reittiä Tamperetta ja toteuttaa jotain tuplalenkkiä, jossa Ouni mukana kahdesti. No ehkä kuitenkin se huolto kannattaisi samalla rahalla viedä sinne Tampereelle saakka, jos siihen projektiin lähtee..
Jämsän etähuollon voisi lyödä ihan nykyiseen lauantailenkkiin siirtymiä lyhentämään. Tai toki sitten niillä säästetyillä siirtymäkilsoilla voisi käydä kauempana etelässä.

Se on totta, että Tampereelle se huolto pitäisi saada, mutta se ei onnistu kuten 90-luvulla että ajetaan pätkiä pitkin Tampereelle ja takaisin, koska pätkiä ei voi ajaa kahteen suuntaan (ja kahteen kertaan ajettaviakaan ei kannata toistaa käänteisessä järjestyksessä). Eli pitää saada joku lenkki pyörimään siinä Tampereen ympärillä kuten aiemmin ehdotin Siitama-Pengonpohja-Pirttijärvi. Se voisi olla myös vaikka Siitama-Uskila-Koivulahti, jossa huolto olisi Siitaman toisen vedon jälkeen. Koivulahdesta jatkettaisiin vielä ylemmäs ajamaan jokin lenkkimäinen pätkä kahdesti, vaikka Kakaristo tai Himos.
 
Viimeksi muokattu:

Fiesta

Ralliperuna
Liittynyt
1.7.2011
Viestit
1542
Sijainti
Porvoo
Jämsän etähuollon voisi lyödä ihan nykyiseen lauantailenkkiin siirtymiä lyhentämään. Tai toki sitten niillä säästetyillä siirtymäkilsoilla voisi käydä kauempana etelässä.

Se on totta, että Tampereelle se huolto pitäisi saada, mutta se ei onnistu kuten 90-luvulla että ajetaan pätkiä pitkin Tampereelle ja takaisin, koska pätkiä ei voi ajaa kahteen suuntaan (ja kahteen kertaan ajettaviakaan ei kannata toistaa käänteisessä järjestyksessä). Eli pitää saada joku lenkki pyörimään siinä Tampereen ympärillä kuten aiemmin ehdotin Siitama-Pengonpohja-Pirttijärvi. Se voisi olla myös vaikka Siitama-Uskila-Koivulahti, jossa huolto olisi Siitaman toisen vedon jälkeen. Koivulahdesta jatkettaisiin vielä ylemmäs ajamaan jokin lenkkimäinen pätkä kahdesti, vaikka Kakaristo tai Himos.
Tämän ongelman itsekin huomasin kun koitin pohtia että miten tuon voisi toteuttaa. Jonkun Saalahden voisi ajaa jonkun lenkin ensimmäisenä ja viimeisenä, lyhentämään siirtymiä ja koska kyseessä on pieni erikoiskoe, niin ei vaadi niin paljon järjestelyjä. Helppo myös ajattaa mentäessä etelään ja tultaessa pohjoiseen, toisin kuin joku Ouni. Mutta en tiedä auttaako tuokaan siihen että miten siellä Tampereen suunnassa ajetaan.
 
Ylös