Thierry Jean Neuville

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
1597
MM-titteli ratkeaa sarjan viimeisenä ajopäivänä ja sinä julistat, että se irtosi halvimmalla ikinä. Jep jep.
Mutta johtuiko se enemmän pistelaskusysteemistä, että mestaruus ratkaistiin vasta vikana päivänä? Myös 01 Richard Burnssin mestaruus on itselleni hyvin laimea vaikka sekin ratkesi vikassa kisassa. Samoin Keken f1 MM on ainakin monen ei härmäläisen mielestä, vaikka itse pidän sitä altavastaajan työvoittona. Voisko joku innokas tehdä laskelmat miten pisteet olis menny vanhalla systeemillä. Jos Tänak olisi voittanut tänävuonna mestaruuden, kaikki sanoisivat, että vastus oli olematon.
 

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
1597
Tuo pisteiden laskeminen vanhalla systeemillä on kyllä melko turhaa, sillä kuskien lähestyminen kisoihin ja näiden tapahtumatkin olisivat menneet hyvin erilailla.
Se on totta. Mutta tällaisella asialla spekulointi on vaan niin herkullista.....varsinkin jos lopputulos olisi erilainen, mitä se ei ilmeisimmin tässätapauksessa ole
 

JuuZa

Kulttuurispesialisti
Liittynyt
22.4.2006
Viestit
2137
Kiitos kuuluu myös Toyotan keikkakuskeille jotka ansiokkaasti napsivat isoja pisteitä mestaruudesta taistelevien nenän edestä
 

Magnum2300

Well-known member
Liittynyt
28.10.2009
Viestit
751
Koskahan (jos koskaan?) on MM-titteli irronnut näin "halvalla"? Ainoan konkreettisen haasteen tarjos Otto-poika, joka kuitenkin rähmäsi tittelin ihan itse. Muut täyden kauden kuskit, joilla edes jonkinlaiset teoreettiset saumat titteliin, olivat Evans ja Fourmaux. Mut Evansin taso ei vaan riitä ja Fourmaux antoi tasoitusta kalustossa.
No vaikka vuotta tai kahta aiemmin vasta halvalla menikin. :) Kukaan ei edes yrittänyt haastaa Kallea, mestaruuskin raktesi molemmilla kerroilla jo ennen viimeistä kisaa.
 

Kemper

Well-known member
Liittynyt
11.5.2006
Viestit
549
Sijainti
pk.seutu
Halpojen mestaruuksien maineessa, ainakin jossain määrin, ovat myös Biasionin mestaruudet 88-89. Johtuen pitkälti siitä että laji oli tuolloin melkoisessa murrostilassa.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3873
Biasion sai näennäisesti mestaruutensa helpolla, mutta olihan hänen tulokset jo 87 todella kovia. Tosin silloin pystyi taktikoimaan enemmän. Sitä en tiedä mitä Mikolle tapahtui 90 vuonna ja siitä eteenpäin.

Mutta pointtina silti, jokainen mestari on kova luu rallissa.
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2520
Neuville on ollut monesti hyvin lähellä, mutta aina on jossain kohti kautta käynyt jotain - nyt viimeinkin paletti pysyi kasassa läpi kauden, ja lopputulos on ansaittu.

Joo, Kalle ajoi vajaan kauden ja selkeästi eniten pohja-aikoja ja ottipa eniten voittojakin. Näyttää paperilla hyvältä, mutta vajaan kauden ohjelmalla kisoja pääsee lähestymään eri kulmasta lähtöpaikkojen ja paineiden näkökulmasta. Kysykää vaikka Ogierilta - voitonmarssi katkesi sen jälkeen kun alettiinkin ajamaan tosissaan paineen alla ulottuvilla olleen kuskien MM-tittelin suhteen.

Uskallan väittää että ensi kausi ei tule olemaan Kallelle mikään läpihuutojuttu, Neuvillen on nyt huomattavasti helpompi lähteä kauteen kun taskussa on viimeinkin se yksi mestaruus. Voisikin sanoa että sieltä on tulossa ensi kauteen Thierry 2.0.
 

Antti82

Well-known member
Liittynyt
27.5.2005
Viestit
1363
Neuville sai myös enemmän pisteitä per ajettu kisa, ja sai myös enemmän pisteitä kuin Kalle ralleista joissa molemmat olivat.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9583
Sijainti
Helsinki
Halpojen mestaruuksien maineessa, ainakin jossain määrin, ovat myös Biasionin mestaruudet 88-89. Johtuen pitkälti siitä että laji oli tuolloin melkoisessa murrostilassa.
Voisiko tuota hiukan taustoittaa?

Vasta 1997 oli pakko osallistua jokaiseen MM-ralliin, joten se on yksi selitys Mikin mestaruuksille. Hän ajoi ne tärkeimmät ja jätti nk. turhat pois.
 

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
1597
Lancia ajatti Mikille mestaruudet. Pahimmat vastustajat kun olivat omassa tallissa, niin Kankku pelattiin ulos 87 jälk. Markkun mahdollisuudet vietiin 88 jolloin pakollinen kaukokisa jäi ajamatta (näin sanoi Pulkkinen San remo vhs koosteessa) ja 89 tarjottiin 3 rallin ohjelma Markulle. Joten kyllä 88-89 mestaruuden sai aika alennusmyynnistä.
 

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
1597
Biasion sai näennäisesti mestaruutensa helpolla, mutta olihan hänen tulokset jo 87 todella kovia. Tosin silloin pystyi taktikoimaan enemmän. Sitä en tiedä mitä Mikolle tapahtui 90 vuonna ja siitä eteenpäin.

Mutta pointtina silti, jokainen mestari on kova luu rallissa.
Aika suhteellista nuo kovat tulokset. Voittiko kertaakaan "ajamalla" tallikavereitaan? Monacossa lahjavoitto, San Remossa tais ajella tasatahtiin Markun kanssa kunnes Markku sähläs.
 

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
1597
Itse taas olisin kallistumassa Növillen suhteen sellaiseen vaihtoehtoon, että mitäpä jos hän ajaakin vajaan kauden? Mitä jos tämä olikin hänen viimeinen täysi kausi? Jokatapauksessa epäilen haluaako hän muutenkaan ajaa enään Huyndai tiimissä v25 jälk joka on silloin yksityistiimi kuten Msport. Ja Haluaako hän lähteä ottamaan Kallelta kuokkaan täyspäiväisenä kuskina, se olis mestarin imagolle kiusallista.
 

Kemper

Well-known member
Liittynyt
11.5.2006
Viestit
549
Sijainti
pk.seutu
Minulla on ketjun päähenkilöstä vähän sellainen kuva, että on "aina" ollut vähän, niin median kuin fanienkin huomiossa muiden huippujen varjossa. Ogierin, Tänakin, Kallen.. Aina ikäänkuin se "neljäs pyörä"
 
Ylös