Böö
Well-known member
- Liittynyt
- 21.5.2009
- Viestit
- 998
Krohn pitää eniten jenkeissä ajamisesta, siellä kun yhdistyy ammattimeininki show'hun. Euroopassa ilmapiiri on vakava ja Aasiassa on harrastelijoista. Esim. Gt World Challenge Asia-sarjassa on vain Pro-Am-luokka.Jesse Krohnille 1+1 jatkodiili BMW:lle, johon ei täysin tyytyväinen, ajanee kolmella eri mantereella kisoja. IMSA:sta sovittu Daytona, Sebring ja Le Mans Petit. https://urheiluuutiset.com/krohnille-pettymys-sopimusneuvotteluissa-leikkuri-olisi-kaynyt-kuitenkin/?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR11JzETrpBUlewescztg0pibJ0Xv3AYQrPcvXtHFeLWMa8TqvZKpasyJDw_aem_LFWyuVHqN_OCLbmuQAxdQA
Ja onhan IMSA:n sarjassa viime vuodet sekä kuljettajamateriaalin taso, että tiimien määrä pääluokassa ollut kovassa nosteessa.Krohn pitää eniten jenkeissä ajamisesta, siellä kun yhdistyy ammattimeininki show'hun. Euroopassa ilmapiiri on vakava ja Aasiassa on harrastelijoista. Esim. Gt World Challenge Asia-sarjassa on vain Pro-Am-luokka.
Kävihän ne ajaa saksan prototype cupissa missä ottivat LMP3:lla voittojakin, ja yhden vuoden operoivat Le Mans Cupissa islantilaisen tiimiä. Taidat tarkoittaa sitä tanskalais-suomalaista KEO r’ACE Racing (LMP1) hommaa jota Jykä/Vainio testas 2020 lopulla Kymillä, siinähän piti olla sen Tomas Siltasen tiimimanageri tai jotain, mut ei nähty koskaan radallaTais mennä Koirasen ja Kempin LMP projekti totaalisesti reisille kun ei puolta ssnaa ole kuulunut sitten lanseersuksen. No Porsas Cuppia on paljon halvempaa ajattaa...
Niin oli siis tosiaan Dallara P217 LMP2 jolla testasivat, mut homma ei ottanut tuulta alleen seuraavaksi kaudeksi vaikka tarkoitus oli kaiketi kisata Siltasen kommenttien mukaan.Olikohan LMP2 kuitenkin, ei hybridi-LMP1?
Onhan Ford jo mukana LMGT3-luokassa, mutta nyt noustaan kestävyysajojen kuninkuusluokkaan.Ford tulee mukaan FIA WEC sarjaan LMDh autolla kaudeksi 2027. https://performance.ford.com/articles/series/road-racing/2025/01/ford-returns-to-le-mans-2027