Formula 1 - 2025 - 10 - Kanadan GP

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
6057
Red Bull oli jälleen kerran kiusannut tuomaristoa ja tehtaillut hupiprotesteja Russellista kisan jälkeen. Talli teki peräti kaksi protestia proseduurien rikkomisesta turva-auton takana.

1. Russell mukamas jarrutti liian odottamattomasti jossain kohtaa rataa.
2. Russell mukamas jätti yli 10 auton mittaa väliä turva-autoon jossain kohtaa rataa.

Kolmantena asiana Red Bull myös itki Russellin olleen epäurheilijamainen kertoessaan radion kautta tallilleen, että uskoi Verstappenin hetkellisesti ohittaneen hänet turva-auton takana. (Siitä olisi tullut rankkua Maxille.) Tapaukset ilmeisesti liittyvät toisiinsa, eli Russell on jossain kohtaa jarrutellut kovempaa ja Verstappen on reagoinut hitaasti ja käynyt rinnalla.

https://www.motorsport.com/f1/news/George-Russell-keeps-Canadian-GP-win-as-Red-Bull-lose-appeal/10733373/
 

Jeep CJ-5

Well-known member
Liittynyt
17.9.2023
Viestit
88
Huomiota kiinnitti Lance Stroll. Huono radalla ja haastattelussa paistoi asenne, että häntä ei nyt vaan kiinnosta. Kotikisassa. Ura alkaa olla paketissa?
Strollin lopettaminen voisi sulkea isäpapan rahoitushanat Astonilta. Miksi kaataa milajrdeja mustaan aukkoon? Kun vielä autotehdaskin (Strollin omistus 33%) heiluu konkurssin ja kuoleman välimailla. Aston Martin palasi piiiitkän tauon jälkeen myös Le Mans 24h -kisaan hypercar -luokassa ja nätisti voisi sanoa, että kerta meni "Ollin oppivuodet" sanonnan mukaan.
 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5997
Red Bull oli jälleen kerran kiusannut tuomaristoa ja tehtaillut hupiprotesteja Russellista kisan jälkeen. Talli teki peräti kaksi protestia proseduurien rikkomisesta turva-auton takana.

1. Russell mukamas jarrutti liian odottamattomasti jossain kohtaa rataa.
2. Russell mukamas jätti yli 10 auton mittaa väliä turva-autoon jossain kohtaa rataa.

Kolmantena asiana Red Bull myös itki Russellin olleen epäurheilijamainen kertoessaan radion kautta tallilleen, että uskoi Verstappenin hetkellisesti ohittaneen hänet turva-auton takana. (Siitä olisi tullut rankkua Maxille.) Tapaukset ilmeisesti liittyvät toisiinsa, eli Russell on jossain kohtaa jarrutellut kovempaa ja Verstappen on reagoinut hitaasti ja käynyt rinnalla.

https://www.motorsport.com/f1/news/George-Russell-keeps-Canadian-GP-win-as-Red-Bull-lose-appeal/10733373/
Russell nautiskeli ennen kisaa miten hänellä on pelivaraa pistetilillä viitaten vierellään starttaavaan Verstappeniin. Olihan tuo Russelilta selkeä yritys ansoittaa Verstappenia äkkijarrutuksella ja heti radioon raportoimaan Verstappenin ohituksesta. Red Bull antoi takaisin vaikka keissin läpimeneminen olikin epätodennäköistä. Russell ja Verstappen ovat uudet arkkiviholliset toisilleen.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
6057
Strollin lopettaminen voisi sulkea isäpapan rahoitushanat Astonilta. Miksi kaataa milajrdeja mustaan aukkoon? Kun vielä autotehdaskin (Strollin omistus 33%) heiluu konkurssin ja kuoleman välimailla. Aston Martin palasi piiiitkän tauon jälkeen myös Le Mans 24h -kisaan hypercar -luokassa ja nätisti voisi sanoa, että kerta meni "Ollin oppivuodet" sanonnan mukaan.
Minä en osaa päättää, että tuleeko isäpapalta painetta jatkamiseen vai lopettamiseen. Joka tapauksessa Lancea vituttaa. Ehkä isukki on viimeinkin tajunnut poikansa olevan luuseri ja kertonut tälle, että jos tulokset eivät parane, niin ensi kaudella ei enää tule jatkoa. Onhan tallin nyt pakko alkaa ottaa kilpaileminen tosissaan, kun on palkattu Newey ja rakennettu satojen miljoonien päämajat ja tuulitunnelit.

Pistetaulukossa Stroll on reilusti Alonson edellä, mutta kun tilannetta analysoi edes sekunnin, niin karu totuus paljastuu. Stroll ajoi pisteensä kahdessa ensimmäisessä kilpailussa, joista Alonso keskeytti molemmat. Tuon jälkeen Stroll on hävinnyt Alonsolle kisatilanteessa joka ainoa kerta.

Aston Martin on Strollin F1-tallille pelkkä brändi. Autotehdas ei ota osaa F1-tallin operatiiviseen toimintaan, eikä sen rahaongelmat kosketa tallia, jota rahoittaa Stroll ja hänen sijoittajakaverinsa.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
6450
Strollin motivaatio-ongelmista, uran lopettamisesta ja isäpapan painostamisesta spekuloitiin ensimmäisen kerran jo vuosia sitten. Millään kerralla siihen ei vaan ole tainnut liittyä mitään konkreettista, vaan "huhut" ovat lähteneet lähinnä siitä, millä asenteella Stroll on antanut jotain haastatteluita. Minusta se on aina ollut samanlainen murjottaja.
 

Jeep CJ-5

Well-known member
Liittynyt
17.9.2023
Viestit
88
Aston Martin on Strollin F1-tallille pelkkä brändi. Autotehdas ei ota osaa F1-tallin operatiiviseen toimintaan, eikä sen rahaongelmat kosketa tallia, jota rahoittaa Stroll ja hänen sijoittajakaverinsa.
Tiedetään, mutta Strolilla on aika iso omistus myös autotehtaasta. Itse en ole koskaan ymmärtänyt miksi Stroll kaataa rahaa F1:n. Onhan miehellä erittäin arvokas autokokoelma ja Ferrarin jälleenmyynti putiikki Quebecissa, muttei mitään autourheilu taustaa. Voiko Lance olla se ainoa syy?
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
6057
Tiedetään, mutta Strolilla on aika iso omistus myös autotehtaasta. Itse en ole koskaan ymmärtänyt miksi Stroll kaataa rahaa F1:n. Onhan miehellä erittäin arvokas autokokoelma ja Ferrarin jälleenmyynti putiikki Quebecissa, muttei mitään autourheilu taustaa. Voiko Lance olla se ainoa syy?
Vaikka pappa-Stroll on käytännössä ostanut jokaisen tallin, jossa Lance-poju on sillä hetkellä ajanut, niin onhan tässä jo taivallettu kymmenen vuotta moottoriurheilun parissa. On täysin mahdollista, että Lawrence on kasvanut lajiin sisään tai että hänellä on ollut kiinnostusta lajiin jo ennen Lancen seikkailuita.

(Lawrence osti Lancelle ajopaikan F4-sarjasta ostamalla koko tallin. Myöhemmin hän rahoitti Williamsia isolla kädellä ja maksoi tallille yksityistestejäkin, jotta Lance sai ajopaikan ja testikokemusta. Sen jälkeen hän osti konkurssiin menneen Force Indian, kun Williamsin suoritustaso romahti ja/tai Williamsin perhe ei hänelle tallia myynyt.)
 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5997
Mclareneilla ollaan ihan liian mukavia. Hädin tuskin auto ehtinyt pysähtymään kolarin jäljiltä niin jo nostetaan käsi ylös virheen merkiksi ja kisan jälkeen naureskellaan ja paiskataan kättä. Mitä tämä on.
 

Jeep CJ-5

Well-known member
Liittynyt
17.9.2023
Viestit
88
Tänään tuli ilmoitus, että Renaultin CEO eroaa. Ja Renault aloittaa uuden etsinnän. Mitä se merkitsee Alpinen kilpatoiminnalle F1 ja Endurance -luokissa ja mikä Briatoren asema jatkossa. Briatoren asemahan perustui eroavan Luca di Meon kaveruuteen, mitään virallista asemaa Briatorella ei ole Renaultin eikä Alpinen organisaatiossa. Briatoren mukaan mikään ei muutu. Toisaalta mitä muuta hän voi sanoa, hän ei päätä omasta asemastaan. Se miten uusi CEO ja sen mukana johtokunta suhtautuu Alpinen kilpailutoiminnan rahoittamiseen on kysymys. Tulokset eivät puhu puolestaan F1:ssä ja Endurancessa todella pohjalla. F1 -talli olisi sinänsä helppo myydä, kun ei ole omaa moottoria enää rasitteena.
Renaultilla on lähijohtajissa ollut autourheiluvastaisia henkilöitä eikä tarvitse mennä kuin Clotilde Delbosiin.
 
Viimeksi muokattu:

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4864
McLarenilla ei ole syytä huoleen, kun molemmat mestaruudet ovat tulossa. Kyllä silloin voi vähän naureskella, vaikka ei podiumia tulisikaan. Siellä voi toinen kuski myös iloita mestaruuden voittaneen tallitoverin puolesta. Toisin kuin Mersulla 2014 - 2016.
Viime vuonna Max oli yksin lähes samoissa pisteissä tässä kohtaa ja meinasi mennä tiukille. Ei ole mitenkään Mäkillä varaa mihinkään turhaan.
Nyt jos Mese vielä saanut korjattua notkahduksensa, niin se tulee olemaan hyvin kova vastus.
 

Saunatakki

Walk a Crooked Mile
Liittynyt
3.8.2014
Viestit
2482
Mclareneilla ollaan ihan liian mukavia. Hädin tuskin auto ehtinyt pysähtymään kolarin jäljiltä niin jo nostetaan käsi ylös virheen merkiksi ja kisan jälkeen naureskellaan ja paiskataan kättä. Mitä tämä on.
Haluaisin tuimia katseita, uhkaavan äänenpainoin median edessä lausuttuja dramaattisia puheenvuoroja ja fyysisiä yhteenottoja. Henkistä sodankäyntiä.
 

Punainen

Well-known member
Liittynyt
4.2.2002
Viestit
803
Tänään tuli ilmoitus, että Renaultin CEO eroaa. Ja Renault aloittaa uuden etsinnän. Mitä se merkitsee Alpinen kilpatoiminnalle F1 ja Endurance -luokissa ja mikä Briatoren asema jatkossa. Briatoren asemahan perustui eroavan Luca di Meon kaveruuteen, mitään virallista asemaa Briatorella ei ole Renaultin eikä Alpinen organisaatiossa. Briatoren mukaan mikään ei muutu. Toisaalta mitä muuta hän voi sanoa, hän ei päätä omasta asemastaan. Se miten uusi CEO ja sen mukana johtokunta suhtautuu Alpinen kilpailutoiminnan rahoittamiseen on kysymys. Tulokset eivät puhu puolestaan F1:ssä ja Endurancessa todella pohjalla. F1 -talli olisi sinänsä helppo myydä, kun ei ole omaa moottoria enää rasitteena.
Renaultilla on lähijohtajissa ollut autourheiluvastaisia henkilöitä eikä tarvitse mennä kuin Clotilde Delbosiin.
Milloin on viimeksi ajettu kisaa Ranskan maaperällä? Tämäkin voi jo pikku hiljaa vaikuttaa. Kuljettajia kyllä on, mutta ajetaan vain muissa maissa.

Sama tilanne toki saksalaisillakin, mutta heitä tuo kotimaan kilpailun puuttuminen ei näytä lannistavan. Toki markkinat ovat globaalit kaikille. Ehkä kyse on vain menestyksestä tai menestymättömyydestä.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
6057
Tänään tuli ilmoitus, että Renaultin CEO eroaa. Ja Renault aloittaa uuden etsinnän. Mitä se merkitsee Alpinen kilpatoiminnalle F1 ja Endurance -luokissa ja mikä Briatoren asema jatkossa. Briatoren asemahan perustui eroavan Luca di Meon kaveruuteen, mitään virallista asemaa Briatorella ei ole Renaultin eikä Alpinen organisaatiossa. Briatoren mukaan mikään ei muutu. Toisaalta mitä muuta hän voi sanoa, hän ei päätä omasta asemastaan. Se miten uusi CEO ja sen mukana johtokunta suhtautuu Alpinen kilpailutoiminnan rahoittamiseen on kysymys. Tulokset eivät puhu puolestaan F1:ssä ja Endurancessa todella pohjalla.
Tavallisesti F1-tallin kohtalosta aletaan spekuloida sen vuoksi, että tj:n lähdössä on enemmänkin kyse potkuista ja että potkut liittyvät myös poskettomaan tuhlaamiseen tai kohtalokkaisiin virheisiin F1:n puolella. Renault ei kuitenkaan ole ikinä tuhlannut raflaavia summia talliin eikä De Meo myöskään ole väistelemässä potkuja, vaan selvästi vaan kokee saaneensa projektin valmiiksi ja halusi aloittaa alusta muualla. Lisäksi hän juuri tappoi Renaultin F1-moottoripajan eli F1-puolen operativiiset kustannukset laskevat entisestään.

Limaisen vanhan pervon Briatoren rooliin muutos voi kuitenkin vaikuttaa.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
4455
Mclareneilla ollaan ihan liian mukavia. Hädin tuskin auto ehtinyt pysähtymään kolarin jäljiltä niin jo nostetaan käsi ylös virheen merkiksi ja kisan jälkeen naureskellaan ja paiskataan kättä. Mitä tämä on.
McLarenilla ollaan liian rentoja molemmat mestaruudet karkaavat vielä tällä menolla. Tai no ehkä ei, mutta ylivoima sulaa kyllä.
 
Ylös