Red Bull Racing 2025 - Uusin eväin uuteen nousuun?

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
3057
Ensi kaudellahan tuosta vähän saadaan osviittaa millaiseen muutokseen yhden miehen panos riittää kun saadaan Neweyn suunnitelema Aston radalle. Toki kyllähän siihenkin autoon tulee moni muukin suunnittelija antamaan panoksensa.
 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
6096
Eihän me oikeasti tiedetä, mikä oli Neweyn rooli 18 kk sitten RB:llä. Tai sitä aiemminkaan.
Jos joku kuvittelee, että joku piirtää noita autoja paperille, niin on vähän samaa legendaa kuin Myllylän suotreeneissä.
1000 ukkoa odottelee, mitä sieltä tulee ja pannaan uunit tulille, että saadaan muovia väännettyä.
Jos on Neweytä uskominen niin hänellä oli erimielisyyttä muun suunnitteluporukan kanssa koskien alkavia ongelmia venkuroivasta autosta ja taisi Perezikin nyt tuoreeltaan kertoa että ongelmat alkoivat Neweyn lähdöstä. Horner saa asian kuulostamaan siltä että ihan kuin heidän suunnitteluosastolla ei olisi tapahtunut mitään muutoksia vaikka tahtipuikko on ollut jo jonkin aikaa Wachen käsissä.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
6087
Eihän me oikeasti tiedetä, mikä oli Neweyn rooli 18 kk sitten RB:llä. Tai sitä aiemminkaan.
Jos joku kuvittelee, että joku piirtää noita autoja paperille, niin on vähän samaa legendaa kuin Myllylän suotreeneissä.
1000 ukkoa odottelee, mitä sieltä tulee ja pannaan uunit tulille, että saadaan muovia väännettyä.
No kyllähän me näimme sen vaikutuksen, kun Newey lähti viime vuoden alussa. Hänen suunnittelemanaan auto voitti kaiken mahdollsen niin kauan kuin sitä ei tarvinnut päivittää – ja jo ensimmäisen päivityspaketin jälkeen siitä tuli mahdoton ajaa.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
6588
No kyllähän me näimme sen vaikutuksen, kun Newey lähti viime vuoden alussa. Hänen suunnittelemanaan auto voitti kaiken mahdollsen niin kauan kuin sitä ei tarvinnut päivittää – ja jo ensimmäisen päivityspaketin jälkeen siitä tuli mahdoton ajaa.
Niinhän siinä kävi, mutta Neweyn lähtö siihen syynä? Ei yksi ukko saanut sitä edellistä aikaiseksi, kai nyt jokainen sen ymmärtää. Lämpimikseen siellä ei pidetä satoja inssejä hommissa.
Kun jarrujärjestelmä autossa todettiin laittomaksi, niin autosta lähti kanttareiden oikaisumahdollisuus eikä perä enää seurannut keulaa kuten ennen. Siitä lähti alamäki.
Kai siellä jotain samanlaista yritetään taikoa huonolla tuloksella. Todennäköisesti juurikin tuo jarruhomman häviäminen oli Red Bullin konseptille vitaali. Ja vaatisi kokonaan uuden konseptin, että autosta saisi helpommin ajettavan. Tais Perezkin viitata tähän asiaan jouduttuaan peukalon alle.
 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
6096
Niinhän siinä kävi, mutta Neweyn lähtö siihen syynä? Ei yksi ukko saanut sitä edellistä aikaiseksi, kai nyt jokainen sen ymmärtää. Lämpimikseen siellä ei pidetä satoja inssejä hommissa.
Kun jarrujärjestelmä autossa todettiin laittomaksi, niin autosta lähti kanttareiden oikaisumahdollisuus eikä perä enää seurannut keulaa kuten ennen. Siitä lähti alamäki.
Kai siellä jotain samanlaista yritetään taikoa huonolla tuloksella. Todennäköisesti juurikin tuo jarruhomman häviäminen oli Red Bullin konseptille vitaali. Ja vaatisi kokonaan uuden konseptin, että autosta saisi helpommin ajettavan. Tais Perezkin viitata tähän asiaan jouduttuaan peukalon alle.
Pitäähän Ferrarikin satoja inssejä lämpimikseen kun pelleily jatkuu vuodesta toiseen. We are checking...
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
6087
Niinhän siinä kävi, mutta Neweyn lähtö siihen syynä? Ei yksi ukko saanut sitä edellistä aikaiseksi, kai nyt jokainen sen ymmärtää. Lämpimikseen siellä ei pidetä satoja inssejä hommissa.
Teknisen johtajan rooli on valita insinööreiltä tulevista ehdotuksista parhaat. Se määrittää auton teknisen kehityksen suunnan. Neweyhän osaltaan lähti myös sen takia, että hänen valtaansa teknisellä osastolla oltiin alettu purkaa jo edellisen vuoden lopulla. Newey kuulemma oli vastustanut joitakin kauden 2024 autoon tehtyjä valintoja mutta hänet jyrättiin ylemmältä taholta.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4504
Kun jarrujärjestelmä autossa todettiin laittomaksi, niin autosta lähti kanttareiden oikaisumahdollisuus eikä perä enää seurannut keulaa kuten ennen. Siitä lähti alamäki.
En muistanutkaan jarru-bannausta, tästähän se tosiaan alkoi kääntymään Mclarenille, matka ei vain riittänyt kuljettajien mestaruuteen...
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
6588
The Allegations:
  • Rumors surfaced about Red Bull using an illegal cross-brake inertia valve that would allow for asymmetric braking on the rear axle.
  • This system, if true, would enable the team to optimize braking performance during cornering, potentially improving tire management and lap times.
  • Some speculated that the FIA's investigation into McLaren's braking system, which was deemed legal, was connected to Red Bull's alleged use of the same technology.
  • Ex-Ferrari boss Peter Windsor suggested that Red Bull was asked to remove an "illegal" cross-brake inertia valve before the Miami GP, which led to a drop in performance.
The FIA's Response:
  • The FIA has stated that no team is currently using a banned braking system, clarifying that the rumors about Red Bull are unfounded.
  • They conducted investigations into Red Bull's braking system, including checks at their factory, and found no evidence of rule violations.
  • The FIA has also cleared McLaren's braking system, stating that it is within the regulations.
Villi veikkaus, että Red Bull on yrittänyt löytää jotain, mikä saisi auton toimimaan kuten tuossa kielletyssä systeemissä, koska se selkeästi paransi suorituskykyä sekä renkaanhallintaa.
Autosta on samalla tullut todella hankala ajettava ja vaatii ehkä jotain toimenpiteitä kuljettajilta jarrutuksen aikana. Ja tämä ei nyt onnistu Lawsonilta eikä Tsunodalta. Tsunodan kämmit on juurikin tullut useimmiten jarrutuksissa ja auton säädöissä on pyritty rauhoittamaan perää Tsukille sopivaksi, mutta samalla suorituskyvyn laskiessa.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
6588
Lehmuksenlehden tavoitteet FP1:seen.


– Tavoitteenani on päästä autolla vauhtiin mahdollisimman nopeasti, saada Yukille hyvää dataa auttamaan häntä viikonlopun aikana, johtaa tiimiä hyvään suuntaan ja yrittää ajaa myös kovaa, Lindblad listasi”
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
6588
Hadjarin mietteitä, rehellistä pohdiskelua:
Hadjarilta kysyttiin nyt suoraan, joutuisiko hän muuttamaan jollain tapaa lähestymistapaansa, mikäli päätyisi Verstappenin tallikaveriksi.

– No, kyllä, se tarkoittaisi, että viikonloppu alkaisi aina takamatkalta, koska Max löytää rytminsä heti, Hadjar vastasi.

– Hän on todella räjähtävä. Hän pääsee rytmiin nopeasti, joten minun pitäisi aina kuroa sitä aikaa umpeen ja yrittää päästä hänen tasolleen, Hadjar jatkoi.
kokenut.


– Joten varmasti lähestymistapa olisi erilainen, jotain, mitä en ole koskaan aiemmin kokenut – en ole koskaan ajanut nelinkertaista maailmanmestaria vastaan.

Hadjar uskoi kuitenkin, että hänen henkinen kanttinsa riittäisi ajamaan Verstappenin tallikaverina.

– Henkisesti, kyllä – se on yksi vahvuuksistani. Ainoa kysymys on, onko minulla riittävästi taitoa? Mutta henkisesti tiedän olevani vahva, joten se ei minua suuremmin huoleta, Hadjar sanoi.
 
Ylös