Valtteri Bottas - Voittava Suomen Ikioma 'Lill-Lövis' vai Mestaruudeton Siipimies?

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4966
Perez käytännössä valotti että mitä nopeammaksi auto kehittyi sitä vaikeampi hänellä oli pitää sitä ladulla.



Näillä hetkillä Perez pyysi vanhempaa kehitysversiota käyttöönsä, jossa ei olisi ollut mitään järkeä, koska se oli mm. painavampi ja jos jotain fysiikasta ymmärtää niin ylipaino on myrkkyä kilpaurheilussa.
Niin, se oli sitä aikaa kun mr. Hands'in taidot eivät riittäneet aina painavalla autolla tallikaveria vastaan. Siitähän tuo auton Maximointi kunnolla alkoi.

Ja tuon jälkeen RB on moneen kertaan palannut aiempiin kehitysversioihin. Esim viime vuonna useampaan kertaan ja jos osia olisi ollut, niin en nyt tiedä sitten, että miksi Checo ei olisi voinut vanhemmalla versiolla ajaa, kun se sopi itselleen huomattavasti paremmin. Toki sillä ei olisi montaa kisaa voinut ajella kuitenkaan, kun sitä suuntaa ei kehitetty
 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
6124
Niin, se oli sitä aikaa kun mr. Hands'in taidot eivät riittäneet aina painavalla autolla tallikaveria vastaan. Siitähän tuo auton Maximointi kunnolla alkoi.

Ja tuon jälkeen RB on moneen kertaan palannut aiempiin kehitysversioihin. Esim viime vuonna useampaan kertaan ja jos osia olisi ollut, niin en nyt tiedä sitten, että miksi Checo ei olisi voinut vanhemmalla versiolla ajaa, kun se sopi itselleen huomattavasti paremmin. Toki sillä ei olisi montaa kisaa voinut ajella kuitenkaan, kun sitä suuntaa ei kehitetty
Verstappen pokkasi kauden '22 mestaruuden "painavalla" autolla 149 pisteen erolla Pereziin ja sinä heittelet hattuja ilmaan jostain yksittäisistä kisoista. Ihan kuin talleissa ei olisi koskaan heittoja voimasuhteissa. Etkö muuta keksi Verstappenista?

Monella kehitysversiolla ei ajeta koska kulukatto.
 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
6124
Pitkän tähtäimen suunnitelma mainittu. Voi kilin vitalikset taas jos tulee mahdollisuus hypätä Alpine-Mersuun, mutta valitaan mielummin parin vuoden pesti jokkis-Cadillaciin, koska monivuotinen. Nyt jos koskaan on aika ottaa riskejä vaikka pätkäsopparilla mennä Alpinelle ja laittamaan Gaslya päihin, sen jälkeen on maailma taas avoin. Noilla ikärenkailla Cadillacilla Bottaksella ei ole mitään voitettavaa.

 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
4511
Bottas voi jutella tallien kanssa mutta niin kauan kuin ei ole nimiä paperissa ukko on tosi heikoilla jäillä.
 

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Liittynyt
23.4.2005
Viestit
5107
Sijainti
Vantaa
Kannattaisi jo pikkuhiljaa lopettaa formulaura. Realistisia mahdollisuuksia menestyä ei enää ole. Ikää on ihan riittävästi samoin rahaa. Näytöt on annettu ja ei riittänyt enää tallipaikkaan. Ja mitään takeita Cadillacin menestymisestä ei ole.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15417
Kannattaisi jo pikkuhiljaa lopettaa formulaura. Realistisia mahdollisuuksia menestyä ei enää ole. Ikää on ihan riittävästi samoin rahaa. Näytöt on annettu ja ei riittänyt enää tallipaikkaan. Ja mitään takeita Cadillacin menestymisestä ei ole.
Takeita ei ole, mutta kannattaa yrittää.

Hülkenbergin Nicokin kannatti yrittää eikä todellakaan lopettaa uraansa edes silloin kun se oli puoleksi jo loppunut tai välillä käytännössä jo se urakin oli ainakin herjapuheissa ohi.

Niin vain tuli sitten palkinto!

Valtteri muutenkin sen pari vuotta nuorempi kuin Hülkenberg ja näyttäähän tuo mahdollisesti saavan tuon Alpine-tallin paikan.

Toki sen ajokauden onkin sitten enemmän tai vähemmän pakko onnistua ja toisin kuin vaikkapa Heikki Kovalaisella oli aivan uransa lopulla Lotus-talliin vain kaksi yritystä niin Valella on ainakin aikaa todistaa itsensä jatkoon ja muuten on aina riippuen suorituksista tarjolla tosiaan Cadillac-tallin paikka.

Ehkä jos olisi ollut ihan täysin kiinnostumaton ja masentunut noissa haastatteluissa niin sitten eri asia. Silloin voisi mennä Valtteri vaikkapa Indycariin. Siellä ei ainakaan ole herjoja, paineita ja olisi aika olla ehkäpä ensimmäinen todella menestynyt suomalaiskuljettaja Yhdysvaltain radoillakin.

Toki taisi jossain noissa Viaplayn haastatteluissa sanoa (Ja elleivät Alpinella halua siis ajamaan.) elokuun olevan se ratkaiseva paikka puolin ja toisin jopa koko uralle. Kun tuolloin kai koetetaan saada Alpinelle tai Cadillacille se paikka kun Mersulla ei näytä tietenkään enää kisa-ajoja vähemmän yllättäen tulevan ja Sauber ei enää häntä halua tai mies itse koettelevan viime vuoden jälkeen sinne ja heillä juuri olikin Hülkenbergin ensipalkinto loppuvalle tallille hyvinkin todennäköisesti historian viimeisenä.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15417
Kannattaisi jo pikkuhiljaa lopettaa formulaura. Realistisia mahdollisuuksia menestyä ei enää ole. Ikää on ihan riittävästi samoin rahaa. Näytöt on annettu ja ei riittänyt enää tallipaikkaan. Ja mitään takeita Cadillacin menestymisestä ei ole.
Tähän vastasinkin jo, mutta joissakin haastatteluissa myös mikäli Valtteri palaisi lajiin Alpinelle tai mihin tahansa muuhun talliin ajatuksella Cadillacin hyläten tai sitten ei niin eräänlainen yritys on ollut saada myös vastaavasti pidempi sopimus siihen talliin mihin lähtee ajamaan eikä enää vain yhden vuoden sopimusta tai vain tilanteen mukaan tehtävää tilapäisajotilannetta vastaavaa sopimusta.

Kuten yllättävän monesti suomalaisen uralla on ollut ja mikä on sitten koitunut hänen kohtalokseen. Tai välillä sitten oli ilmeisesti kai huipputallissa ihan Mercedes-aikoinakin kai vaihtoehto, että piti yllättävänkin äkkiä joko suostua tai lähteä pois.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
4511
Jännää, ettei podiumrohmu Valtteri ajanut Sauberilla kertaakaan podiumille kolmen vuoden aikana. Onnistui kuitenkin zeropodilta.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4768
Jännää, ettei podiumrohmu Valtteri ajanut Sauberilla kertaakaan podiumille kolmen vuoden aikana. Onnistui kuitenkin zeropodilta.
Mitenhän lienee tilastoitu, jos Bottas tai aiemmin Kimi Räikkönen olisi podiumille ajanut Alfa Romeolla?

Olisiko laitettu/tilastoitu podium Sauberille, vaiko Alfa Romeolle? Alfallahan oli 1980-luvulla oma tiimi F1:ssä.

Kimi oli muuten neljäs Interlagosissa 2019, joten ei podium kaukana ollut.
 
Viimeksi muokattu:

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4693
Sijainti
Kokkola
2022 Imolassa tosiaan oli podium lähellä ja muissakin kisoissa vähintään hetkellisesti piti hyviä sijoja hallussaan. 2023 auto oli jo huono, viime vuonna todella huono.
 
Ylös