Kuuluuko tallipomojen sopimukset kulukaton piiriin? Jos kuuluu, niin Hornerin voi saada edullisesti hyödyntämään kulukattoa, jos osan palkasta saa RedBullilta. Esimerkiksi Esapekka Lappi ajoi Fordilla Citroenin palkalla ja sopimuskuvioita on monenlaisia.Kalliiksi käy Red Bullin rakennemuutos. Viime vuonna ostettiin Checo ulos kahden vuoden sopparista ja nyt huhuttu Hornerilla olleen peräti viisi vuotta jäljellä omaansa.
https://www.motorsport.com/f1/news/what-christian-horner-sacking-means-for-red-bull-and-the-whole-of-f1/10740763/
Horner pysyy Red Bullin työntekijänä. Liekö sitten joku puutarhaloma, meinaan voi tulla aika pitkäksi jos meinaa keitellä firmassa sumppeja seuraavat viisi vuotta.Kuuluuko tallipomojen sopimukset kulukaton piiriin? Jos kuuluu, niin Hornerin voi saada edullisesti hyödyntämään kulukattoa, jos osan palkasta saa RedBullilta. Esimerkiksi Esapekka Lappi ajoi Fordilla Citroenin palkalla ja sopimuskuvioita on monenlaisia.
Eihän sitä tiedä mitä sopimuksissa lukee, mutta jos saanut kokonaan monoa, niin talli joutuu maksamaan koko sopimuksen. Jos taas vaan vapautettu puutarhanhoitohommiin, niin sitten odotellaan sopimuksen loppuun, ellei sitä sitten neuvotella poikki jossain kohtaa.Tarkoittaako tämä nyt sitä että Hornerin fanit joutuvat odottamaan vuoteen 2030 asti että hän palaa tallipäälliköksi gridille? Palkanmaksu varmaankin katkee jos aloittaa uuden pestin.
Jos olisi tavalliset vaatteet päällä, niin toi pullo sopisi uskomattoman hyvin kuvaanF1-vapaalle vähän enemmän kirjoitin.
Näytä liitetiedosto 6306
Taktinen veto Red Bullilta, jos Horner haluaa jatkaa jossain muussa tallissa neuvotellaan sopimuksen katko ja tämä on heille suotuisa taloudellisesti, kuin suorat potkut jolloin sopimus olisi pitänyt ostaa ulos.Horner pysyy Red Bullin työntekijänä.
Eiköhän johtajasopimuksissa tälläiset tilanteet ole jo valmiiksi määritelty. Horner saanee tuplapalkkaa jonkin aikaa, vaikka menisi huomenna Ferrarille. Kultaiset kädenpuritukset saanee, jos lähtee omasta tahdostaan kun on hyllytetty tehtävistä. Tuskin on huonompaa sopimusta tehnyt kun perus osakeyhtiön johtajat. Hyvinkin mahdollinen skenaario on se, että jos Horner ei saa tulevista töistä yhtä isoa palkkaa, RB joutuu maksamaan erotuksen. Siksi viittaus kulukattoon.Taktinen veto Red Bullilta, jos Horner haluaa jatkaa jossain muussa tallissa neuvotellaan sopimuksen katko ja tämä on heille suotuisa taloudellisesti, kuin suorat potkut jolloin sopimus olisi pitänyt ostaa ulos.
Mersulla Antonellin suuntaan ja nyt Red Bullilla Tsunodan suuntaan. Hyviä arvauksia.Saattaa liittyä hyvin asiaan. Thaiomistaja oli luopunut enemmistöosuudestaan ja myynyt muutaman prosentin pois juuri toukokuussa.
Ei voinut enää suojella täysin Horneriakaan sitten sen jälkeen.
https://www.planetf1.com/news/red-bull-ownership-change-hints-at-possible-root-of-christian-horner-axing
Jännä silti nyt nähdä, että mihin suuntaan talli lähtee. Itse uskon, että autoa aletaan kehittämään myös toisen kuljettajan suuntaan, koska yksi kuski ei paljoa pärjää tallipisteissä, josta tulee suuret rahat.
Autoon tosin tulikin jo uusi pohja, joka vei painopistettä taaksepäin, mutta se osoittautui liian tehokkaaksi Silverstonessa, eikä ollut muuta aeroa sitä tehokkuutta varten, niin auto muuttui hyvin epätasapainoiseksi ja se jätettiin pois. Eli suuntaan on jo lähdetty viemään taaksepäin
Tosiasiassa ei tapahdu mitään muutosta auton kehityssuunnassa loppukaudelle. Ne stepit on jo sovittu ja prosessissa.Saattaa liittyä hyvin asiaan. Thaiomistaja oli luopunut enemmistöosuudestaan ja myynyt muutaman prosentin pois juuri toukokuussa.
Ei voinut enää suojella täysin Horneriakaan sitten sen jälkeen.
https://www.planetf1.com/news/red-bull-ownership-change-hints-at-possible-root-of-christian-horner-axing
Jännä silti nyt nähdä, että mihin suuntaan talli lähtee. Itse uskon, että autoa aletaan kehittämään myös toisen kuljettajan suuntaan, koska yksi kuski ei paljoa pärjää tallipisteissä, josta tulee suuret rahat.
Autoon tosin tulikin jo uusi pohja, joka vei painopistettä taaksepäin, mutta se osoittautui liian tehokkaaksi Silverstonessa, eikä ollut muuta aeroa sitä tehokkuutta varten, niin auto muuttui hyvin epätasapainoiseksi ja se jätettiin pois. Eli suuntaan on jo lähdetty viemään taaksepäin
Täysin samaa mieltä, kyllä tämän vuoden kehityssuunta on taputeltu. Sehän on aika aikainen vaihde kun panoksia aletaan siirtää jo ensi kaudelle, ja varsinkin nyt kun säännöt muuttuvat.Tosiasiassa ei tapahdu mitään muutosta auton kehityssuunnassa loppukaudelle. Ne stepit on jo sovittu ja prosessissa.
Hornerin potkut oli rangaistus jostain. (Max/kikkeli/suorituskyky/kehitys/Ford) voi valita mieleisen ja omaan agendaan sopivan.
En ainakaan ole törmännyt viesteihin, että Ford -Red Bull moottorin rakentaminen olisi vedetty pöntöstä alas. Päinvastoin olen ymmärtänyt, että Ford on ottanut isomman roolin projektissa. Fordin osuus oli aluksi moottorinohjaus elektroniikka, nyt siihen on lisätty myös V-6 polttomoottori.Hetkonen... Siis meinkö Ford diili myös vihkoon? Itsellä mennyt täysin ohi tälläinen.
Tätä itsekin luulen että thaikut ja Horner kulkivat käsikädessä. Alunperinkin kun Horneria tutkittiin kahteen eri otteeseen, normaalissa firmassa tuossa oltaisiin otettu tallipäällikkö jäähylle ihan jo senkin takia että kohu laantuu, mutta sen sijaan käyttäydyttiin kuin mitään ei olisi tapahtunut. Ympärillä oli myös ihmettelyä miten koko keissiä hoidettiin. Nyt kun thaikkujen suojelu loppui niin Hornerin töpseli irti seinästä jolla loppuu valtataistelutkin.Onhan sitä jo pitkään puhuttu Hornerin olleen hyvin pitkälti thaikkuomistajien suojeluksessa ja riippuvainen siitä. Joku täällä tiesi thaikkujen vähentäneen osakekantaansa pari kuukautta takaperin, mikä on vienyt Hornerilta suojatyöpaikan. Muuten hän olisi varmaan saanut fudut jo viime vuoden puolella.
Ehkä Verstappen on blokannut Hornerin Instagramissa, niin ei pääse tykkäämään?Foliohattua päähän. Horner tykkää Instagramissa Tsunodan jäähyväispostauksesta, mutta ei Verstappenin.