Dieselmoottori
Well-known member
- Liittynyt
- 25.4.2021
- Viestit
- 4801
Käytetään sellaista kilpailumuotoa, kuin kauden 2021 Span kisassa. Eli ajetaan safetycarin perässä kierros tai pari, josta puolikkaat pisteet.Tai sitä ei ajeta ollenkaan.
Käytetään sellaista kilpailumuotoa, kuin kauden 2021 Span kisassa. Eli ajetaan safetycarin perässä kierros tai pari, josta puolikkaat pisteet.Tai sitä ei ajeta ollenkaan.
Jos tulee märkää varsinkin kesken kisan niin peli on auki ja nyt kun Verstappenilla pitäisi olla normisetuppi eikä mitään kuivan kelin Monzasetuppia niin ehkä kisakin saataisiin aikaseksi.Meni kaikki mielenkiinto huomisesta kisasta, kun, Vertappen sössi kierroksensa. Nelosruudusta on liian pitkä matka lähteä hämmentämään lähdössä. Ehkäpä sitä vettä nyt ripsii jonkin verran, niin on jotain jännitettävää.
Pisteitä ei jaeta ollenkaan.Käytetään sellaista kilpailumuotoa, kuin kauden 2021 Span kisassa. Eli ajetaan safetycarin perässä kierros tai pari, josta puolikkaat pisteet.
Toki tiedät itsekin että kisa voi kestää 2 kierrosta SCn takana tai sitten 15 kierrosta turva-auton takana että rata on ”intteri-kuiva”.Ei pidä olla pessimistinen. Kisojen peruuntuminen sateen vuoksi historian saatossa lasketaan promilleissa. Sama kun pelkäisi vesiliirtoa liikenteessä joka kerta kun hyppää märällä kelillä rattiin ja sitten kun se sattuu niin tulee kammo.
Nii no kyllä se näkyvyys pitää olla syy ottaa sc kehiin, mutta silloin tosiaan niitä sadekelin renkaita ei tarvita mihinkään, koska välikelin renkailla voidaan ajaa "tarpeeksi" vaarallisissa olosuhteissaAika koomista nyky F1 on kuten Silverstonessa otetaan SC radalle kun kuljettajat ajaa vielä välikelin renkailla. Periaatteessa SC pitäisi ottaa radalle vasta kun täydellä sadekelin renkaalla on vesiliirron riski esimerkiksi spassa kemmelin suoralla. Sitä ennen SC ei pitäisi ottaa ellei satu onnettomuutta jonka siivoaminen sitä vaatii.
Vai onko joku erimieltä? Ei näkyvyys tai mikään muu keinotekoinen syy voi olla peruste jos kerran täydet välikelin renkaat on olemassa kovempaa sadetta varten.
Tsunoda sai samat osat kuin Max, Niitä oli pidetty Hornerin aikana hyllyssä...Tsunodalle kauden paras tulos aika-ajoissa, 7.ruutu kuten Australiassa oli mutta silloin alla oli sisartallin auto
Ilmeisesti rimaa on laskettu näkyvyyden osalta kun ennen pystyttiin ajamaan täyden sadekelin olosuhteissa. Tavallaan se on normaalia, ettei niissä olosuhteissa näe mitään, mutta toisaalta se riski kuuluu lajiin. Ilmeisesti tämä riski on haluttu kitkeä pois kun pelätään, että joku kuolee.Nii no kyllä se näkyvyys pitää olla syy ottaa sc kehiin, mutta silloin tosiaan niitä sadekelin renkaita ei tarvita mihinkään, koska välikelin renkailla voidaan ajaa "tarpeeksi" vaarallisissa olosuhteissa
Niin hyvää viihdettä kun sadekelin kisat parhaimmillaan tarjoaakin, niin täytyy sanoa että en kyllä näitä "lajiin kuuluvia" kuolemantapauksia kaipaa yhtään enempää. Ihan ymmärrettävää sikäli että 0-näkyvyydellä ei enää autoja päästetä kisaamaan. Nykyautot ja niiden aerodynamiikka on toki aiheuttanut sen että tuo tilanne tulee vastaan turhan helposti.Ilmeisesti rimaa on laskettu näkyvyyden osalta kun ennen pystyttiin ajamaan täyden sadekelin olosuhteissa. Tavallaan se on normaalia, ettei niissä olosuhteissa näe mitään, mutta toisaalta se riski kuuluu lajiin. Ilmeisesti tämä riski on haluttu kitkeä pois kun pelätään, että joku kuolee.
Voisi jollain tavalla rinnastaa, että jos motogpssä kaadut toisen eteen ja kaveri ajaa yli niin voi näydä huonosti. Sama jos sateessa pyörähdät keskelle mutkaa ja näkyvyys on nolla niin joku voi ajaa päälle ja voi käydä huonosti. Nykyään tätä ei pidetä lajiin kuuluvana vaan heti liputetaan sc kun näkyvyys heikkenee.
Olikohan 60 litraa/sekunti/300kmh, jonka täys sadekelin kumi nostaa sumuna ilmaan ja interit joku 30l, jos en väärin muista.Niin hyvää viihdettä kun sadekelin kisat parhaimmillaan tarjoaakin, niin täytyy sanoa että en kyllä näitä "lajiin kuuluvia" kuolemantapauksia kaipaa yhtään enempää. Ihan ymmärrettävää sikäli että 0-näkyvyydellä ei enää autoja päästetä kisaamaan. Nykyautot ja niiden aerodynamiikka on toki aiheuttanut sen että tuo tilanne tulee vastaan turhan helposti.