He jäivät silloin kymmenen kuskin q3-osion ulkopuolelle. Viittasin avausosioon eli 15 nopeimman ulkopuolelle.
Ahaa. No siitä sitten onkin aikaa vierähtänyt hieman. Eikä ihan hieman sillä Suzukassa 2006 viimeksi on näin käynyt ja tuolloin David Coulthard oli 17:sta ja Robert Doornbos oli 18:sta. Eli vasta toista kertaa näin käy Red Bullille koko tallin historiassa ja tietenkin nykyisessä aika-ajomuodossa!
Onhan niitä läheltä piti-ajoja ollut jokunen kappale lisää ja myös Red Bullin menestysajoilta, mutta ne eivät osuneet hakemiisi määritelmiin ja lisäksi joissakin tapauksissa jäätiin pois mikäli siis Red Bullit erikseen hylättiin niistä. Viimeinen hylkäyksiä sisältänyt tai rangaistuspohjainen kisa mistä näin löysin ja ellen nyt senkin noita tilastoja selatessa muistanut väärin niin oli Abu Dhabiin 2014.
Red Bullilla muuten on ollut omituista sekin, että niin paljon kuin Alexander Alex Albon, Pierre Gasly tai Daniil Kvjat saivat herjoja Red Bull-ajoiltaan niin aika-ajoissa he ajoivat välillä suorastaan hämmentävänkin hyvin. Sitten vain kisoissa kaikki meni pieleen silloisesti tai pilasivat itse itsensä kisat paljon muun muassa herjattua Tsunodaa runsaammilla määrillä kolareita.
Silti kuitenkin muissa talleissa pystyivät yleisesti ottaen ainakin Albon ja Gasly uransa periaatteessa uudelleen rakentamaan. Gaslykin tämän vuoden urpoiluista huolimatta yleensä. Kvjatilla ura sitten menikin pieleen ja lisäksi venäläisajajien kielto lopetti uran ennen aikojaan käytännössä. Ajatuksella iän puolesta vielä Kvjat voisi palata lajiin, mutta tuskin. Kerran toki pitkään pysyi lajissa myös siksi kun oli niin nuori kuin oli.